2021-02-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Förstår du att din kropp gör dig kåt på grund av genernas instinktiva vilja för reproduktion, även fast du rent medvetet (din logiska den av hjärnan) väljer att avstå barn/inte skaffa några fler barn?

Varför tror du vi utvecklat ett sexuellt reproduktionssystem, varför blir vi kåta, tror du? Vad är den biologiska anledningen?

Förstår du verkligen inte att vi har undermedvetna drifter som vi - per definition - inte är medvetna om, utan vi rationaliserar våra beteenden och kommer på logiska anledningar till dom?

Förstår du vad jag menar med detta eller ska jag ta ned det på en ännu lägre nivå än detta?

Tack, det jag ville se var om du hade någon helt annan förklaring. Inte helt ovanligt i vissa trådar.

Detta är ju orsaken till allas sexlust från första början, så det är inget konstigt.
Men, ändå, så har såvitt jag vet, dom flesta sex när dom är kåta och har tillfälle att ha sex med någon som dom vill ha sex med?
Ibland finns ingen att ha sex med, då känns det som ett uppdämt behov, som får tillfredsställas när det väl finns någon att göra det med.

Men, fortfarande, så krävs inget som kan klassas som "morot" för att jag ska vilja ha sex med en man jag upplever attraktiv. Så att män "belönas" blir då lite fel att säga, om både jag och manen båda blir belönade för att vi har sex med varandra, då blir det ju ett nollsummespel, då vi båda vinner på det?
Kontentan, jag behöver inte gåvor eller mutor, men en man som jag finner attraktiv, annars har jag sex med mig själv.
Citera
2021-02-24, 00:15
Medlem
Citat:
OCH VARFÖR VILL DE HA SEX MED VISSA MÄN OCH INTE ANDRA TROR DU, din jubelidiot

Jag har sex med den man jag finner attraktiv, men dock inte med alla män jag finner attraktiva, jag nöjer mig med ett fåtal som även ser något attraktivt hos mig.
Så gissar jag att det ser ut för ganska många?
Citera
2021-02-24, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Tack, det jag ville se var om du hade någon helt annan förklaring. Inte helt ovanligt i vissa trådar.

Detta är ju orsaken till allas sexlust från första början, så det är inget konstigt.
Men, ändå, så har såvitt jag vet, dom flesta sex när dom är kåta och har tillfälle att ha sex med någon som dom vill ha sex med?
Ibland finns ingen att ha sex med, då känns det som ett uppdämt behov, som får tillfredsställas när det väl finns någon att göra det med.

Men, fortfarande, så krävs inget som kan klassas som "morot" för att jag ska vilja ha sex med en man jag upplever attraktiv. Så att män "belönas" blir då lite fel att säga, om både jag och manen båda blir belönade för att vi har sex med varandra, då blir det ju ett nollsummespel, då vi båda vinner på det?
Kontentan, jag behöver inte gåvor eller mutor, men en man som jag finner attraktiv, annars har jag sex med mig själv.

Vi snackar inte om gåvor eller mutor här. Vi pratar om evolution, biologi. Kvinnan har ett begränsat antal ägg - män har ett obegränsat (nåja) antal spermier. Således är kvinnans mer selektiv än mannen, således betyder det att män måste konkurrera med varandra (på många olika sätt) för att bli vald av kvinnan, till reproduktion -> Således varför man inom evolutionsbiologin pratar om sex som en belöning för hanar, då de bokstavligt talat konkurrerar om varandra för att belönas av honan.

Så är det.
Citera
2021-02-24, 00:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej låter det som det är du som lever under en sten. Lever du på 1800-talet? här år 2021 och redan på 1990-talet ligger många kvinnor enbart för att de är kåta och vill ha sex med den man de ligger med. Helt utan att han har gjort något för dem innan. Det är det vanligaste scenariot. Män och kvinnor skiljer sig inte där. Tror mig, jag vet.

På 1800-talet var människan betydligt mer intelligent än vad som är fallet idag.

Och återigen så pratar vi om helt olika saker. "Enbart för att de är kåta". Jaha, och varför blir man kåt? Det är där vi är. BACKA NÅGRA STEG I PROCESSEN, istället för att tjata på om något helt annat än det vi pratar om.
Citera
2021-02-24, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag har sex med den man jag finner attraktiv, men dock inte med alla män jag finner attraktiva, jag nöjer mig med ett fåtal som även ser något attraktivt hos mig.
Så gissar jag att det ser ut för ganska många?

There you go.
Citera
2021-02-24, 00:20
Medlem
Citat:
OCH VARFÖR VILL DE HA SEX MED VISSA MÄN OCH INTE ANDRA TROR DU, din jubelidiot

För att de tycker att vissa män är mer fysiskt tilltalande. för att de tycker att vissa män är snyggare helt enkelt. Varför vill du ha vissa kvinnor, men inte andra? för att vissa kvinnor är fysiskt mer tilltalande och snyggare enligt dig, helt enkelt. Fungerar likadant för kvinnor. Och ju mer ekonomiskt obundna kvinnor är, desto mer kan kvinnor leva efter sin smak. Dvs. sin smak på vilka män de rent fysiskt tilltalas av. Om det gäller bara sex dvs.

Gäller det parbildning, så kommer inre egenskaper in också. Lojalitet, trohet, humor, snällhet osv.

Och jag vet kvinnor som väjer en snäll man framför en snygg man. Och jag vet kvinnor som väljer en snygg man framför en snäll man. Det är olika.
Citera
2021-02-24, 00:20
Medlem
Citat:
Vi snackar inte om gåvor eller mutor här. Vi pratar om evolution, biologi. Kvinnan har ett begränsat antal ägg - män har ett obegränsat (nåja) antal spermier. Således är kvinnans mer selektiv än mannen, således betyder det att män måste konkurrera med varandra (på många olika sätt) för att bli vald av kvinnan, till reproduktion -> Således varför man inom evolutionsbiologin pratar om sex som en belöning för hanar, då de bokstavligt talat konkurrerar om varandra för att belönas av honan.

Så är det.

Varför pratas det då om att kvinnan skulle bli mera kåt av bilar, dyrt hus och annat?
Då har ju inte det något med saken att göra, om allt bara är biologi som du hävdar nu?
Men om du enbart menar belönad i denna bemärkelse, så säger jag inte emot, men då bör du vara tydlig med vad ordet belönar avser i detta sammanhang.
Citera
2021-02-24, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vi lever alla i samma verklighet men vissa (många) saknar tillräcklig hjärnkapacitet för att kunna tolka den korrekt. För dessa människor fungerar feminismen som en adekvat förklaringsmodell och sen nöjer man sig där.

Vet du. Jag tror både du och jag är hyffsat intelligenta och har bra med hjärnceller. Men att vi har helt olika livserfarenhet. Din livserfarenhet gör att du tror på att kvinnor "belönar" män med sex. Min livserfarenhet gör att jag är säker på att kvinnor inte "belönar" män med sex, utan har sex med män för sitt eget höga nöjes skull.
Citera
2021-02-24, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej. Läs igen.

Vi pratar om helt olika faser i processen. Backa några steg.

Vad bra att vara så där "allmänt sugen", då är det bara att ha sex med första bästa människa, för om man är "allmänt sugen" dvs kåtheten kommer endast inifrån en själv då kan det ju inte spela någon roll vad det är för någon man har sex med, bör ju räcka att det är en människa eller hur? Så synd för alla dessa s k "incels" att de aldrig råkar korsa väg med en kvinna när hon är så där "allmänt sugen", medan vissa andra män verkar råka korsa väg med kvinnor i det tillståndet på daglig basis. Det är nog bara en total slump och tillfällighet att det är så

Nej, mannen måste vara snygg enligt kvinnan, såklart. Fysiskt tilltalande. Eller iaf. inte vara helt totalt oattraktiv. Min erfarenhet är att män och kvinnor inte skiljer sig där. Och jag har som sagt erfarenhet av både män och kvinnor.
Citera
2021-02-24, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vet du. Jag tror både du och jag är hyffsat intelligenta och har bra med hjärnceller. Men att vi har helt olika livserfarenhet. Din livserfarenhet gör att du tror på att kvinnor "belönar" män med sex. Min livserfarenhet gör att jag är säker på att kvinnor inte "belönar" män med sex, utan har sex med män för sitt eget höga nöjes skull.

Nej, han är man, du är kvinna, där har vi skillnaden. Han klarar av att analysera världen ur ett logiskt perspektiv, du gör det inte, det är skillnaden, inte "livserfarenheter".
Citera
2021-02-24, 00:29
Medlem
Citat:
There you go.

Skiljer det sig så mycket från vilka kvinnor män vill ha sex med?
Citera
2021-02-24, 00:32
Medlem
Citat:
Helt otroligt Tomat, helt otroligt, du är fan inte på riktigt, du måste trolla vid det här laget

Du får tro vad du vill, men jag väljer en man utifrån ungefär vad Tomatkungen säger.
Dessutom, så vill jag att mannen har humor och en skön stil, även om det handlar om bara sex.
Humor och skön stil/charm, kommer före det snygga skalet till och med för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in