Citat:
Förstår du att din kropp gör dig kåt på grund av genernas instinktiva vilja för reproduktion, även fast du rent medvetet (din logiska den av hjärnan) väljer att avstå barn/inte skaffa några fler barn?
Varför tror du vi utvecklat ett sexuellt reproduktionssystem, varför blir vi kåta, tror du? Vad är den biologiska anledningen?
Förstår du verkligen inte att vi har undermedvetna drifter som vi - per definition - inte är medvetna om, utan vi rationaliserar våra beteenden och kommer på logiska anledningar till dom?
Förstår du vad jag menar med detta eller ska jag ta ned det på en ännu lägre nivå än detta?
Varför tror du vi utvecklat ett sexuellt reproduktionssystem, varför blir vi kåta, tror du? Vad är den biologiska anledningen?
Förstår du verkligen inte att vi har undermedvetna drifter som vi - per definition - inte är medvetna om, utan vi rationaliserar våra beteenden och kommer på logiska anledningar till dom?
Förstår du vad jag menar med detta eller ska jag ta ned det på en ännu lägre nivå än detta?
Tack, det jag ville se var om du hade någon helt annan förklaring. Inte helt ovanligt i vissa trådar.
Detta är ju orsaken till allas sexlust från första början, så det är inget konstigt.
Men, ändå, så har såvitt jag vet, dom flesta sex när dom är kåta och har tillfälle att ha sex med någon som dom vill ha sex med?
Ibland finns ingen att ha sex med, då känns det som ett uppdämt behov, som får tillfredsställas när det väl finns någon att göra det med.
Men, fortfarande, så krävs inget som kan klassas som "morot" för att jag ska vilja ha sex med en man jag upplever attraktiv. Så att män "belönas" blir då lite fel att säga, om både jag och manen båda blir belönade för att vi har sex med varandra, då blir det ju ett nollsummespel, då vi båda vinner på det?
Kontentan, jag behöver inte gåvor eller mutor, men en man som jag finner attraktiv, annars har jag sex med mig själv.