2021-02-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag skulle till och med vilja hävda att de är ungefär lika många kvinnor som män som har ons i de fall de inte har ons med sig själva.
För en del hävdas att det är antingen självskadebeteende, kicksökeri (dopamin), sökande efter bekräftelse och många andra skäl.

Kan du lista vad man allmänt säger om män som lever så? Vilka deras behov är i allmänhetens ögon?

Exakt. Både män och kvinnor är kåta och ligger med varandra för sitt eget höga nöjes skull.

Nej, det vet jag inte. Vad har det med sakfrågan att göra? Sakfrågan är alltså att kvinnor blir kåta och ligger med män för att kvinnor vill ha sex, inte för att "belöna" män.
Citera
2021-02-23, 23:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt. Både män och kvinnor är kåta och ligger med varandra för sitt eget höga nöjes skull.

Nej, verkligen inte bara därför.

Citat:
Nej, det vet jag inte. Vad har det med sakfrågan att göra? Sakfrågan är alltså att kvinnor blir kåta och ligger med män för att kvinnor vill ha sex, inte för att "belöna" män.

Jo, det gör dem i allra högsta grad. Det betyder inte att de inte också kan göra det för nöjes skull. Men jag förstår att det i din hjärna bara finns antingen eller. Två lägen, ungefär som en lampa. Av och på. 0 och 1. Med de förutsättningarna kan jag förstå att du är så förvirrad som du är.
Citera
2021-02-23, 23:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag har haft mellan 6-12 mer eller mindre seriösa kärleksrelationer. Så, nej, det är nog snarare du som är verklighetsfrånvänd och lever i en bubbla.

Både män och kvinnor blir kåta, helt utan att man ger dem middagar eller dyrbara presenter. Sedan finns det naturligtvis individuella skillnader på vad olika individer "går igång" på. Finns väl många sätt att göra en partner kåt på. Halverotiska sms, sensuell pardans, massage, bada tillsammans i badkar, blickar, beröring, ligga nakna vid varandra.

Jag hoppas att du någon dag får uppleva sex där kärlek eller iaf. äkta respekt och ömhet för varandra är involverat. Då behövs inga dyrbara gåvor. Då behövs bara ömsesidig kåthet och att man är fin mot varandra i hur man pratar med varandra och umgås. Man "belönar" sex med sex i sådana relationer.

Har jag sagt att man varje gång måste ge dyra presenter? Nej, det har jag inte. Och nej, det finns inga större skillnader i vad folk går igång på. Det är väldigt universella saker. Och halverotiska sms, sensuell pardans, massage, bada tillsammans i badkar, blickar, beröring spelar ingen roll om inte mannen först visat sig värdig genom sina prestationer. Du förstår ingenting om mekanismerna bakom attraktion. "Man ligger för att man är kåt " Ja DET ÄR VÄL KLART men VARFÖR blev man kåt? För att mannen genom sina prestationer triggat instinkten i din hjärna som du upplever som attraktion eller "kärlek". Med andra ord, kvinnor BELÖNAR mannen som visat sig värdig genom sina prestationer med sex. Sen finns det såklart också de fall med t ex hemmafruar som ställer upp på sex just tillräckligt ofta för att mannen ska fortsätta finansiera hennes livsstil. Dvs hon belönar mannen för att han försett henne med denna livsstil.

Återkom när du lärt dig att tänka.
Citera
2021-02-23, 23:50
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vi är många som lever i en helt annan verklighet än den du beskriver.

Vi lever alla i samma verklighet men vissa (många) saknar tillräcklig hjärnkapacitet för att kunna tolka den korrekt. För dessa människor fungerar feminismen som en adekvat förklaringsmodell och sen nöjer man sig där.
Citera
2021-02-23, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Har jag sagt att man varje gång måste ge dyra presenter? Nej, det har jag inte. Och nej, det finns inga större skillnader i vad folk går igång på. Det är väldigt universella saker. Och halverotiska sms, sensuell pardans, massage, bada tillsammans i badkar, blickar, beröring spelar ingen roll om inte mannen först visat sig värdig genom sina prestationer. Du förstår ingenting om mekanismerna bakom attraktion. "Man ligger för att man är kåt " Ja DET ÄR VÄL KLART men VARFÖR blev man kåt? För att mannen genom sina prestationer triggat instinkten i din hjärna som du upplever som attraktion eller "kärlek". Med andra ord, kvinnor BELÖNAR mannen som visat sig värdig genom sina prestationer med sex. Sen finns det såklart också de fall med t ex hemmafruar som ställer upp på sex just tillräckligt ofta för att mannen ska fortsätta finansiera hennes livsstil. Dvs hon belönar mannen för att han försett henne med denna livsstil.

Skulle du vilja vara så snäll och förklara det som är kursiverat?
Hur kan mannen visa sig vara värdig enligt dig, om då mannens värdighet ligger till grund för min kåthet?

Och, när ingen man finns i min närhet, hur blir jag kåt då? Telepati från random man?
Citera
2021-02-24, 00:00
Medlem
Citat:
Nej, verkligen inte bara därför.

Jo, det gör dem i allra högsta grad. Det betyder inte att de inte också kan göra det för nöjes skull. Men jag förstår att det i din hjärna bara finns antingen eller. Två lägen, ungefär som en lampa. Av och på. 0 och 1. Med de förutsättningarna kan jag förstå att du är så förvirrad som du är.

klart att både män och kvinnor kan ligga för sina egna höga nöjens skull och även gör detta. Så ser det ut i de allra flesta förhållanden jag känner till. Så har det sett ut i alla mina förhållanden (förutom det sista där jag levde i ofrivilligt celibat i flera år, där tror jag tyvärr inte ens att ett dyrt diamantsmycke hade hjälp, exet hade tappat kärleken och attraktionen för mig helt enkelt och då hjälper ingenting).

Det är ju faktiskt du som bara har ett enda alternativ till varför män får ligga och varför kvinnor ligger.

Jag vet minst fem olika orsaker som får kvinnor att vilja ligga och därav minst fem olika orsaker som gör så att män får ligga med kvinnor. Den främsta orsaken är kåthet, egen kåthet (att någon bara rent allmänt är sugen) eller/och fysisk attraktion och kåthet på en annan människa.
Citera
2021-02-24, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Men varför är inte du så barmhärtig och upplyser mig då, om du sitter inne med den enda sanningen?

Men egentligen kan det kvitta, jag har sex för mitt höga nöjes skull, med dom män jag finner attraktiva, fast utan att måsta bli tjusad med diverse gåvor eller löften.

Förstår du att din kropp gör dig kåt på grund av genernas instinktiva vilja för reproduktion, även fast du rent medvetet (din logiska den av hjärnan) väljer att avstå barn/inte skaffa några fler barn?

Varför tror du vi utvecklat ett sexuellt reproduktionssystem, varför blir vi kåta, tror du? Vad är den biologiska anledningen?

Förstår du verkligen inte att vi har undermedvetna drifter som vi - per definition - inte är medvetna om, utan vi rationaliserar våra beteenden och kommer på logiska anledningar till dom?

Förstår du vad jag menar med detta eller ska jag ta ned det på en ännu lägre nivå än detta?
Citera
2021-02-24, 00:08
Bannlyst
Citat:
Vi lever alla i samma verklighet men vissa (många) saknar tillräcklig hjärnkapacitet för att kunna tolka den korrekt. För dessa människor fungerar feminismen som en adekvat förklaringsmodell och sen nöjer man sig där.

Så är det. Det är väldigt uppenbart vilka av oss som använder den logiska delen av hjärnan här, kontra den känslomässiga delen.

Faktiskt helt otroligt att det ska behöva vara på det här sättet, man blir mörkrädd när man tänker på hur många kvinnor vi nu har i styrande positioner, jag hoppas vid gud att dom inte är lika ... vad är det rätta ordet: korkade.

Det är sådana simpla fundamentala ting, men nä, icke, de klarar verkligen inte av att se det.
Citera
2021-02-24, 00:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Det är ju faktiskt du som bara har ett enda alternativ till varför män får ligga och varför kvinnor ligger.

Nej. Läs igen.

Citat:
Jag vet minst fem olika orsaker som får kvinnor att vilja ligga och därav minst fem olika orsaker som gör så att män får ligga med kvinnor. Den främsta orsaken är kåthet,

Vi pratar om helt olika faser i processen. Backa några steg.

Citat:
egen kåthet (att någon bara rent allmänt är sugen) eller/och fysisk attraktion och kåthet på en annan människa.

Vad bra att vara så där "allmänt sugen", då är det bara att ha sex med första bästa människa, för om man är "allmänt sugen" dvs kåtheten kommer endast inifrån en själv då kan det ju inte spela någon roll vad det är för någon man har sex med, bör ju räcka att det är en människa eller hur? Så synd för alla dessa s k "incels" att de aldrig råkar korsa väg med en kvinna när hon är så där "allmänt sugen", medan vissa andra män verkar råka korsa väg med kvinnor i det tillståndet på daglig basis. Det är nog bara en total slump och tillfällighet att det är så
Citera
2021-02-24, 00:10
Medlem
Citat:

Nej låter det som det är du som lever under en sten. Lever du på 1800-talet? här år 2021 och redan på 1990-talet ligger många kvinnor enbart för att de är kåta och vill ha sex med den man de ligger med. Helt utan att han har gjort något för dem innan. Det är det vanligaste scenariot. Män och kvinnor skiljer sig inte där. Tror mig, jag vet.
Citera
2021-02-24, 00:11
Bannlyst
Citat:

Vad bra att vara så där "allmänt sugen", då är det bara att ha sex med första bästa människa, för om man är "allmänt sugen" dvs kåtheten kommer endast inifrån en själv då kan det ju inte spela någon roll vad det är för någon man har sex med, bör ju räcka att det är en människa eller hur? Så synd för alla dessa s k "incels" att de aldrig råkar korsa väg med en kvinna när hon är så där "allmänt sugen", medan vissa andra män verkar råka korsa väg med kvinnor i det tillståndet på daglig basis. Det är nog bara en total slump och tillfällighet att det är så

Detta.

Det är ju så otroligt simpelt, om det bara var ett "allmänt sug" så skulle första bästa person (eller häst) fungera, men så är det ju inte (åtminstone inte personer, hästar kanske funkar för vissa brudar verkar det som) - Nej, det är en viss typ av man, inte varje man, en man som innehar vissa karaktärsdrag, fysiska som mentala, således belönas denna man med sex, då han har något som andra män inte har, som också hade velat tagit del av fittan.

Hur FAN kan det vara så svårt att förstå för dessa hönshjärnor?
Citera
2021-02-24, 00:12
Bannlyst
Citat:
Nej låter det som det är du som lever under en sten. Lever du på 1800-talet? här år 2021 och redan på 1990-talet ligger många kvinnor enbart för att de är kåta och vill ha sex med den man de ligger med. Helt utan att han har gjort något för dem innan. Det är det vanligaste scenariot. Män och kvinnor skiljer sig inte där. Tror mig, jag vet.

OCH VARFÖR VILL DE HA SEX MED VISSA MÄN OCH INTE ANDRA TROR DU, din jubelidiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in