2021-02-23, 21:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Har du hört talas om att även kvinnor kan vara kåta utan påverkan från en man? Kroppen vill ha sitt?

Som en dräktig katt? eller chimpnshona?

Citat:
För om jag är kåt rent allmänt, utan att ha en man i närheten, så lär det inte kunna vara en man som gjort mig kåt?

Som en katt mao

Citat:
Min agenda ser ut som så, att jag följer min sexlust så långt det är möjligt och känns sunt, så länge inte några akuta livsavgörande händelser står i vägen.
Så jag ser inte hur en man blir "belönad" om vår lust råkar sammanfalla emellanåt? '

du får väll fråga mannen om han upplevde det som han blev belönad.

Citat:
Och hur förklarar du att kvinnor har sex med män utan att få någon present, varken middag eller halsband, vad är orsaken till att kvinnan har sex med mannen då?

då får du först hitta ett sådant exempel , har du ett?

Citat:
Sen kan såklart en man få mig extra kåt, men jag har min sexlust vare sig jag har en man i närheten eller inte.

som en katt ja.

Citat:
Jag vet inte vad du syftar på i det sista, men jag väljer män med omsorg och vi kommunicerar. Så risken är rätt liten för någon otrevlig överraskning för mannen, för vi vet vart vi har varann om vi ska ha sex. Och vi är rätt överens om när, var och hur innan, så här "metoo-as" ingenting.

Harwey weinstein brukade massera de blivande skådisarna, så det är inte bara du som blir på "humör" av massage.

Att vara "rätt överns" är inte förenligt med svensk lagstiftning. så man kan lungt säga att det "metoo-as"
Citera
2021-02-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Men är det verkligen så satans svårt för era hönshjärnor att förstå detta? VARFÖR blir ni kåta på vissa män och andra inte? VARFÖR? Vad tror du anledningen är?

Du har inte den blekaste aning om den mest grundläggande biologin va?

Ni fattar verkligen inte ett skit, ni virrar runt som en fjäder i vinden, "ööh vadå blir ju kåt ööh ööh", fattar ni att det finns underliggande biologiska mekanismer till våra beteenden, tankar och känslor? Tror du att de existerar av en slump?

Det är fan helt satans jävla bisarrt att Ni kvinnor har så satans svårt för att förstå er på sådana här fundamentala ting, sluta bekräfta stereotypen av att kvinnan inte förstår något för i helvete, nog nu.

Kan herrn vara så hövlig att upplysa mig hur jag fungerar vad gäller grundläggande biologi då?

För när jag berättar hur det är för mig, så får jag antingen höra att jag inte fattar något, eller så är det ingen som tror mig.

Så, berätta gärna varför jag är kåt när det inte finns en man i min närhet, vad är det min kropp vill ha då? Jag är ju klar med att skaffa barn, så det är inte det som driver mig.

Det kanske kan vara så, att en del män inte har träffat en kvinna som kan ta för sig utan att bli "mutad" och därför inte förstår hur dom fungerar?
Citera
2021-02-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Som en dräktig katt? eller chimpnshona?

Jag vet inte, men kanske något i den stilen? Fast jag är ju inte dräktig, men kanske brunstig?

Citat:
Som en katt mao

Kanske det, har inte analyserat det på det sättet, men kan nog liknas vid en katt som löper. Men jag löper mycket oftare än några gånger per år, och är inte längre högfertil, så syftet är inte att bli befruktad.

Citat:
du får väll fråga mannen om han upplevde det som han blev belönad.

Han kan ju för all del tycka det kanske, men då blir vi ju belönade båda två lika mycket. Båda bidrar till härligt sex, och det är själva byteshandeln om man kan säga så. Jag bidrar med min kropp, och han med sin, och båda får sin belöning i form av fantastiskt bra sex.

Citat:
då får du först hitta ett sådant exempel , har du ett?

Har i nuläget bara mig själv som exempel, så det bortförklaras väl på något underligt sätt som är brukligt här på forumet.
Men vi träffas och har sex, bara för att vi vill ha sex, och vi delar på kostnaden för mat och annat nödvändigt, så jag skulle vilja påstå att det är på rätt så rättvisa villkor. Ingen förväntar sig att den andra ska bjuda på något, mera än sig själv och sin kropp.

Citat:
som en katt ja.

Ja, fast en katt kan ju inte tillfredsställa sig själv, vilket jag får lov att göra för att stilla kroppens rop. Det är lite halvjobbigt att gå runt och vara kåt men inte få behovet åtgärdat. Inte för att jag skriker som en katt gör, men lite besvärligt blir det...

Citat:
Harwey weinstein brukade massera de blivande skådisarna, så det är inte bara du som blir på "humör" av massage.

Att vara "rätt överns" är inte förenligt med svensk lagstiftning. så man kan lungt säga att det "metoo-as"

Klumpigt uttryckt av mig, vi är väldigt överens, både om vad vi båda vill och tillåter, och även vad vi inte vill och inte går med på. Allt inom det är tillåtet åt båda håll, så länge inte någon säger ifrån.
Så jag bedömer risken som mikroskopiskt liten för både mannen och mig, då vi som sagt pratat en hel del innan vi väl kommer till sexet. Och det är aldrig alkohol eller andra berusningsmedel inblandade.
Citera
2021-02-23, 22:31
Avstängd
Citat:
Jag vet inte, men kanske något i den stilen? Fast jag är ju inte dräktig, men kanske brunstig?

Haha, det är ”typ” samma sak, fast för hanen, i regel så är det honan som är katalysatorn för ”brunst” i naturen (det där med dräktig) ,

Människor har dock inte det betendet, främst pga av att kvinnor kan bli gravida vid flera tillfällen varje år, män är anpassade efter det. Inte så värst många arter som kan ”nöjesknulla” .

Citat:
Kanske det, har inte analyserat det på det sättet, men kan nog liknas vid en katt som löper. Men jag löper mycket oftare än några gånger per år, och är inte längre högfertil, så syftet är inte att bli befruktad
.

Joda syftet är det, att vi har förmågan att rationalisera eller tycka att det inte är så är en annan femma.

Citat:
Han kan ju för all del tycka det kanske, men då blir vi ju belönade båda två lika mycket. Båda bidrar till härligt sex, och det är själva byteshandeln om man kan säga så. Jag bidrar med min kropp, och han med sin, och båda får sin belöning i form av fantastiskt bra sex.

Mm , nån anledning måste ju finnans till alla dessa besvärliga och hjälplösa bebisar, kanske är det så evulutionen lurar oss.

Om du sprack som en ballong och inte fick en hel natts sömn på 2 år varje gång du hade ”fantastiskbra sex” så hade du nog inte hafft det så ofta, eller als.

Citat:
Har i nuläget bara mig själv som exempel, så det bortförklaras väl på något underligt sätt som är brukligt här på forumet.
Men vi träffas och har sex, bara för att vi vill ha sex, och vi delar på kostnaden för mat och annat nödvändigt, så jag skulle vilja påstå att det är på rätt så rättvisa villkor. Ingen förväntar sig att den andra ska bjuda på något, mera än sig själv och sin kropp.

Belöning som belöning. Billigare än att ha en inneboende hazzar eller att behöva köra en Paolo roberto.

Citat:
Ja, fast en katt kan ju inte tillfredsställa sig själv, vilket jag får lov att göra för att stilla kroppens rop. Det är lite halvjobbigt att gå runt och vara kåt men inte få behovet åtgärdat. Inte för att jag skriker som en katt gör, men lite besvärligt blir det...

Nature is a bitch. Tänk på alla stackars karlar som är byggda återpopulera hela världen, på daglig basis.

Citat:
Klumpigt uttryckt av mig, vi är väldigt överens, både om vad vi båda vill och tillåter, och även vad vi inte vill och inte går med på. Allt inom det är tillåtet åt båda håll, så länge inte någon säger ifrån.
Så jag bedömer risken som mikroskopiskt liten för både mannen och mig, då vi som sagt pratat en hel del innan vi väl kommer till sexet. Och det är aldrig alkohol eller andra berusningsmedel inblandade.

Och du säger att karlsloken ifråga inte är belönad, sex utan att känna risken av åtal, falskanmälan eller för den delen , få fängelse.

Paolo skulle byta alla olivier i italien mot att få byta plats med din partner
Citera
2021-02-23, 22:50
Bannlyst
Citat:
Kan herrn vara så hövlig att upplysa mig hur jag fungerar vad gäller grundläggande biologi då?

För när jag berättar hur det är för mig, så får jag antingen höra att jag inte fattar något, eller så är det ingen som tror mig.

Så, berätta gärna varför jag är kåt när det inte finns en man i min närhet, vad är det min kropp vill ha då? Jag är ju klar med att skaffa barn, så det är inte det som driver mig.

Det kanske kan vara så, att en del män inte har träffat en kvinna som kan ta för sig utan att bli "mutad" och därför inte förstår hur dom fungerar?

Helt otroligt att man kan ha så värdelös insikt.
Citera
2021-02-23, 22:50
Medlem
[quote=slö|74786872]Haha, det är ”typ” samma sak, fast för hanen, i regel så är det honan som är katalysatorn för ”brunst” i naturen (det där med dräktig) ,

Människor har dock inte det betendet, främst pga av att kvinnor kan bli gravida vid flera tillfällen varje år, män är anpassade efter det. Inte så värst många arter som kan ”nöjesknulla” .

Joda syftet är det, att vi har förmågan att rationalisera eller tycka att det inte är så är en annan femma.

Mm , nån anledning måste ju finnans till alla dessa besvärliga och hjälplösa bebisar, kanske är det så evulutionen lurar oss.

Om du sprack som en ballong och inte fick en hel natts sömn på 2 år varje gång du hade ”fantastiskbra sex” så hade du nog inte hafft det så ofta, eller als.

Belöning som belöning. Billigare än att ha en inneboende hazzar eller att behöva köra en Paolo roberto.

Nature is a bitch. Tänk på alla stackars karlar som är byggda återpopulera hela världen, på daglig basis.

Citat:
Och du säger att karlsloken ifråga inte är belönad, sex utan att känna risken av åtal, falskanmälan eller för den delen , få fängelse.

Paolo skulle byta alla olivier i italien mot att få byta plats med din partner

Jag ser det inte som att jag belönar honom för något han gjort, då jag får samma belöning tillbaka från honom. Och både han och jag är vettig enligt oss själva, så vi har pratat igenom det hela för bästa möjliga resultat med minsta möjliga risker, det kan säkert andra göra också.
Och, detta är viktigt att betona för den eller dom som inte tror på det, en kvinna kan ha sex utan att få något annat än sex tillbaka. Även om det säkert finns både kvinnor och män som ska envisas med att "köpslå" om sexet.

Dock så får Paulo leta på annat ställe, då han såvitt jag vet redan är i en relation, och det är inte den typ av man jag gillar
Citera
2021-02-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Helt otroligt att man kan ha så värdelös insikt.

Men varför är inte du så barmhärtig och upplyser mig då, om du sitter inne med den enda sanningen?

Men egentligen kan det kvitta, jag har sex för mitt höga nöjes skull, med dom män jag finner attraktiva, fast utan att måsta bli tjusad med diverse gåvor eller löften.
Citera
2021-02-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
inte om man tittar till de mätbara konsekvenserna av hårdare reglering av laglig prostitution eller på kriminalisering av prostitution(helt eller delar)

man har du någon studie som visar på de positiva effekterna så får du gärna länka dem, jag har aldrig läst en sådan , eller hört amnesty eller sexarbetare säga att kriminalisering eller överreglering av sexindustrin varit positiv för dem.

Att polisen har koll på verksamheten kan ju leda till att de även får span på typer som Kapten Klänning. Har polisen inte span på verksamheten, blir det även svårare att få tag på sådana typer.
Citera
2021-02-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jo de har väldigt ofta sex för att belöna sina män. Har du levt hela livet under en sten? Tror du en man har lika stora chanser till sex oavsett vad han ger sin fru I födelsedagspresent t ex? Ett dyrt halsband och en fin middag på restaurang, eller en potatisskalare och Happy Meal på McDonalds. Spelar ingen roll alls för hans chanser att ligga senare på kvällen? Förse henne med stort hus och fin bil, eller ett litet skjul och en rostig cykel - hon är lika kåt oavsett?

Du är fanimig den mest verkligetsfrånvända människan jag någonsin har skådat. Fullständigt jävla sanslöst vilka bisarra saker du häver ur dig. Förnekar ständigt de mest grundläggande, universella fenomenen som existerar.

Du kan inte vara på riktigt.

Jag har haft mellan 6-12 mer eller mindre seriösa kärleksrelationer. Så, nej, det är nog snarare du som är verklighetsfrånvänd och lever i en bubbla.

Både män och kvinnor blir kåta, helt utan att man ger dem middagar eller dyrbara presenter. Sedan finns det naturligtvis individuella skillnader på vad olika individer "går igång" på. Finns väl många sätt att göra en partner kåt på. Halverotiska sms, sensuell pardans, massage, bada tillsammans i badkar, blickar, beröring, ligga nakna vid varandra.

Jag hoppas att du någon dag får uppleva sex där kärlek eller iaf. äkta respekt och ömhet för varandra är involverat. Då behövs inga dyrbara gåvor. Då behövs bara ömsesidig kåthet och att man är fin mot varandra i hur man pratar med varandra och umgås. Man "belönar" sex med sex i sådana relationer.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-02-23 kl. 23:27.
Citera
2021-02-23, 23:19
Medlem
Citat:
Men "the prospect" av att kunna bli skyddad och försörjd är vad som triggar deras attraktion. Detta har vi redan gått igenom.

Suck, just när man tror att du äntligen lärt dig addition och subtraktion och kan gå vidare till multiplikationstabellen så visar det sig att du trots allt inte ens förstått 1+1.

Det är hopplöst.

Och män som lyckas får sex av kvinnor, män som inte lyckas får inte sex av kvinnor. Sex är belöningen män får när de lyckas. DET SPELAR INGEN ROLL om kvinnan också njuter av det osv, det är fortfarande ENDAST MÄN SOM LYCKAS SOM BELÖNAS MED MÖJLIGHETEN ATT TILLFREDSSTÄLLA KVINNAN. BEGRIPER DU NU?

Troligen inte.

Vi är många som lever i en helt annan verklighet än den du beskriver.
Citera
2021-02-23, 23:20
Medlem
Citat:
Herregud vad du slänger ur dig idioti dagarna i ända.

"De hade det inte lätt" - jaså? De hade de inte lätt då när de hade möjlighet att arbeta tillsammans med en vän, när de hade möjlighet att sälja sina tjänster till icke-kriminella män, när de slapp oroa sig för polistillslag, osv. Så låt oss göra det ännu SVÅRARE för dem genom att ta bort alla dessa möjligheter.

Vad får du alla dina jävla dumheter ifrån?

Från fd. prostituerade som har råkat mycket illa ut innan sexköpslagen trädde i kraft.
Citera
2021-02-23, 23:23
Medlem
Citat:
Nej de drabbas betydligt värre efter lagen. Det finns liksom en anledning till varför de kämpar för att bli av med den.

Hur många av samtliga prostituerade är det då som kämpar mot lagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in