2021-02-23, 22:28
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deerejohn
Jasså.
Hur vet vi det?

Det kommer märkas ska du få se, det kommer bli uppföljning sen från Aftonbladet tex. På hur det bra det går för firman. Jag är beredd säga att, det är bland dom största upphämtningarna i lyxfällan hittills.
Citera
2021-02-23, 22:29
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Det var det bästa programmet jag sett tror jag eller värsta, tacka nej till ett arbete för två veckors eget arbete...
sen tror kvinnan de ska börja tjäna pengar på sina företag ( oklart om båda eller bara hennes)... varför har de inte tjänat något ännu på dem, men lever i tron om att de ska börja dra in pengar där ? 😅
15000 back det ser ljust ut??
Helt klart det mest tragiska jag sett iallafall. Kvinnan argumenterar som en sömnig sjukförsäkringshaverist. Ägna sig åt konståkning när ryggen inte klarar stillasittande i buss?

Kände stor sympati för Peter, så uppenbart att han exploaterats och bara vill därifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Okej, Kan kanske förklara hennes underliga beteende lite. Sånt där kan nog driva en del kvinnor över gränsen.
Sorgligt.
Sex missfall när man redan har fyra barn och ekonomin totalhavererad?
Senast redigerad av avc 2021-02-23 kl. 23:23.
Citera
2021-02-23, 22:29
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Nu vet jag inte om du var sarkastisk, men fick faktiskt också lite intryck av det när jag kollade igenom deras Instagram. Har du nå mer info?

Säker info på att det går riktigt bra ja, det kommer ni märka sen när Aftonbladet gör uppföljning sen. Så dom som skrattar nu, jag kan förstå dom. Men det kommer märkas sen på uppföljningen, att det var ett smart val att ha kvar firman.
Senast redigerad av henkess 2021-02-23 kl. 22:31.
Citera
2021-02-23, 22:32
Medlem
ajerikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ta det lugnt grabbar, hennes firma går riktigt bra. Dom hivar in riktigt bra med pengar där, så att dom inte följde Magdas råd var i detta fallet bra.

Hoppas det o hoppas att anmärkningarna som ligger från kronofogde är lösta men inte uppdaterade annars är det bara tragiskt. Uppdateringen var från den 23/2 men infon kan vara några år. Facit på hur det kommer om ett halvår så då får vi väl se..
Citera
2021-02-23, 22:32
Medlem
Fy vilket avsnitt. Det var ingen tvekan om att sälja barnens prylar (xbox mm), men hennes privatlektioner skulle minsann vara kvar. Stackars barn.

Och kom nu ihåg gott folk. Skridskoåkning och konståkning - det är en jäkla skillnad!
Citera
2021-02-23, 22:33
Medlem
Citat:
Säker info på att det går riktigt bra ja, det kommer ni märka sen när Aftonbladet gör uppföljning sen. Så dom som skrattar nu, jag kan förstå dom. Men det kommer märkas sen på uppföljningen, att det var ett smart val att ha kvar firman.

Jag misstror dig inte att det kan vara så, men har du något som pekar på att det faktiskt är så?
Citera
2021-02-23, 22:36
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Jag misstror dig inte att det kan vara så, men har du något som pekar på att det faktiskt är så?

Enligt aftonbladet har man 3 anställda.

Bygg i Stockholm går ju bra också, inte särskilt otroligt att man får jobb med någorlunda kompetens.
Citera
2021-02-23, 22:40
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Dom har flera anställda exempelvis, flyter på riktigt fint. Ska väl inte säga belopp, men det är högt på ett av jobben. Bättre än dom någonsin haft, och mycket bättre än om Peter skulle tagit det jobb som erbjöds. Så väl vågat som gick hem denna gång, hatten av för min del.
Citera
2021-02-23, 22:44
Medlem
Citat:
Dom har flera anställda exempelvis, flyter på riktigt fint. Ska väl inte säga belopp, men det är högt på ett av jobben. Bättre än dom någonsin haft, och mycket bättre än om Peter skulle tagit det jobb som erbjöds. Så väl vågat som gick hem denna gång, hatten av för min del.

Kul för dem! Måste erkänna att jag satt och garvade framför TV:en över vad det finns för människor, men tyckte ändå det var lite för märkligt att hon var så principfast för detta, men om detta du säger stämmer, så hon verkar vara en person som lyckas med saker hon ger sig fan på (och jag vet nog vilket jobb du syftar på, kollar deras Instagram och ser atr de håller på med ett väldigt omfattamde projekt som de säkert fick in bra med deg för).
Citera
2021-02-23, 22:44
Bannlyst
Brukar periodvis följa detta program, har dock mer eller mindre lessnat på det då det blivit mer och mer förutsägbart. Men nu och då dyker det upp deltagare, enskild eller par, som verkligen gör en stum av häpnad.

Ikväll var det ett sådant avsnitt.

Maken till mer nonchalanta och mindre samarbetsvilliga deltagare har jag nog aldrig sett( ska vara långt tillbaka då isf).

Vad trodde dom egentligen att lyxfällan skulle göra? Ge dom en miljon att beta av skulderna med? Vifta med trollspöt?

Man får ju för all del förstå att det inte är kul att sälja prylar, det är jobbigt att kanske bara klara sig med en bil om man är en stor familj. Men själva grejen med hjälpen man får av programmet är ju att deltagarna måste göra jobbet själva, det kan väl inte ens den där kvinnan ha missat?

Här kunde ju kvinnan inte ens träna något billigare än den konståkning hon sysslade med? Med hänvisning till sin hälsa. Är man i så dåligt fysiskt skick är man ju handikappad och bör vara på rehabilitering. Håg till en massa annat tycktes hon ju likväl ha.

Det närmaste som kunde komma någon form av uppoffring var väl då mannen lyfte på häcken och sökte ett jobb, men som han inte kunde ta, pga att han hade drömmar om sin egna firma. Hade det inte varit en ide att lägga det åt sidan ett tag då kanske till han fått ekonomin något så när på fötter? Nej då...

Lyxfällan brukar sällan göra mig förbannad, men i detta fall blev jag det.Tycker ofta synd om dom som är med, och ofta så skäms dom ju något förjävligt, något detta par inte tycks ha haft skam i kroppen nog att göra.
Citera
2021-02-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymidiot
Kvinnans entreprenörsambitioner framstår som korkade och naiva i programmet men kollar man hennes siffror kanske det är lättare att förstå hennes envishet.

Omsättningen från 2018 till 2019 ökade från 23000 till 228000 och bruttomarginalen är på närmare 90 procent, inget som går att leva på i dagsläget men om hon kan fortsätta skala upp det där så har hon möjligen snart en pengamaskin...

Första gången du läser av en årsredovisning eller? Det där är inga stabila siffror det bolaget visar upp. Likviditeten är skit och soliditeten likaså.
Än så länge är det så pass små siffror att det är otroligt lite som behövs för att det ska gå åt helvete.
Citera
2021-02-23, 22:54
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Kul för dem! Måste erkänna att jag satt och garvade framför TV:en över vad det finns för människor, men tyckte ändå det var lite för märkligt att hon var så principfast för detta, men om detta du säger stämmer, så hon verkar vara en person som lyckas med saker hon ger sig fan på (och jag vet nog vilket jobb du syftar på, kollar deras Instagram och ser atr de håller på med ett väldigt omfattamde projekt som de säkert fick in bra med deg för).

Javisst är det så, sen kan folk tycka si och så. Men då det faktiskt lyckades gå bra med firman, så går det ju inte att klaga. Huvudsaken är väl att pengarna började rulla in, och det hade det inte gjort i samma takt om dom lagt ner firman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in