2020-02-04, 23:41
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/8moKGw/alexander-38-om-skulderna-radd-att-forlora-sonen

Om raggaren i AB.

Jag förstod inte riktigt i vilken sorts förhållande han lever. Enligt artikeln har han gemensam vårdnad av sonen, men i programmet var han väl sambo? Men inte med mamman till den blott tre månader gamla sonen alltså?
Citera
2020-02-08, 14:20
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherwil
Lyteskomik. De borde inte låta efterblivna vara med i programmet. Alex behöver en god man.

Det har han tydligen.

Citat:
Sedan programmet spelades in har Alex fått hjälp med att ha koll på sin ekonomi.
– Jag har tidigare haft en god man och har det nu igen. Han betalar mina räkningar och annat och det är en trygghet. Jag betalar av på lånet varje vecka och blir skuldfri inom tre år.

https://www.hn.se/n%C3%B6je/tv/lyxf%C3%A4llan-hj%C3%A4lpte-raggaren-dansken-med-hans-skulder-1.23485252
Citera
2020-02-08, 16:57
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag gillar Magdalenas lite tuffa stil utan att vara mästrande. Dessutom tycker jag att hon är rasande sexig i skinnbyxor!

En av de stora anledningarna att se på detta program med ekonomiskt förståndshandikappade
Citera
2020-02-09, 14:34
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
Är det tänkt att serien ska kännas som en dokumentär?
De två första avsnitten kändes helt annorlunda jämfört med tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Tycker att det kändes som ett sansat och bra avsnitt med substans. Skönt att man slopat den bombastiska redovisningen av överkonsumtionen och det till förmån en uppföljning efteråt. Och så att man har slopat epitetet "kick-ass-" framför Philip Diors titel.

Gamla Lyxfällan var otroligt uttjatad. Samma koncept varje gång, hyr en industrilokal, fyll några tunnor med antingen tjära eller Coca cola (eller båda), lyft in några pallar med chips och godis, rulla ut ett jätte-jättelångt kvitto/kontoutdrag, bevittna hur deltagarna bryter ihop. Uppmana sedan deltagarna att samla ihop grejer som går att sälja och kör en loppis på det.

Så här långt gillar jag det nya konceptet.
Citera
2020-02-09, 14:47
Medlem
Doubts avatar
Ah tycker nog det nya konceptet är mindre sevärt än det gamla. Nu är det så synd om dom här stackarna som spelat bort sina pengar eller gått på en shoppingspree och köper resor.

Undrar om vilket sett som egentligen är mer effektivt, gorma och skälla som tidigare eller mjukismetoden dom kör nu. Jag tycker den nya varianten är tråkigare dock. Får väl se hur serien går vidare.
Citera
2020-02-09, 14:57
Medlem
var det ingen som förklarade för grabben att man inte förlorar sina barn för man hamnar hos fogden? speciellt om man är sambo med mamman?
Citera
2020-02-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
var det ingen som förklarade för grabben att man inte förlorar sina barn för man hamnar hos fogden? speciellt om man är sambo med mamman?
Jag har en känsla av att han har ganska många bokstavskombinationer (eller borde ha om han inte fått en diagnos som ung). Han verkar ha ganska dålig uppfattning om orsak och verkan vad det än gäller.
Citera
2020-02-11, 05:38
Medlem
Tristanas avatar
Är folk verkligen oförmögna att duscha och kamma sig när tv kommer på besök?

Personerna ser ut som att dom nyss kommit upp ur soffan dom legat i sedan 4 år tillbaka. De öppnar dörren barfota, i mjukisbyxor, pyjamaströja och uppsatt flötigt hår med utväxt. När man ser hur lägenheten ser ut så är persiennerna neddragna, skabbig omgivning med fräsig modern inredning som bara ser sunkig ut.

Såg ett par förra veckan som gjorde bilaffär i matchande ganja-mjukis. Och tjejen hade samma smutsiga mjukisbyxor hela programmet. När TV kommer på besök så tar man väl ändå en dusch och tar på sig sina fin kläder. Man blir ju aldrig tagen seriöst när man inte bara i nationell tv fläker ut hur oansvarig man är, men inte ens kan ta på sig strumpor och plocka bort tvätten från badrumsgolvet innan man spelar in avsnittet, eller tvätta håret och göra sig lite proper.

Blir galen på personerna i programmet.
Citera
2020-02-11, 19:18
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristana

Personerna ser ut som att dom nyss kommit upp ur soffan dom legat i sedan 4 år tillbaka. De öppnar dörren barfota, i mjukisbyxor, pyjamaströja och uppsatt flötigt hår med utväxt. När man ser hur lägenheten ser ut så är persiennerna neddragna, skabbig omgivning med fräsig modern inredning som bara ser sunkig ut.

Såg ett par förra veckan som gjorde bilaffär i matchande ganja-mjukis. Och tjejen hade samma smutsiga mjukisbyxor hela programmet. När TV kommer på besök så tar man väl ändå en dusch och tar på sig sina fin kläder. Man blir ju aldrig tagen seriöst när man inte bara i nationell tv fläker ut hur oansvarig man är, men inte ens kan ta på sig strumpor och plocka bort tvätten från badrumsgolvet innan man spelar in avsnittet, eller tvätta håret och göra sig lite proper.

Det är trots allt tv, dom får säkert instruktioner i att dom inte ska klä upp sig, absolut inte göra sig extra fin för att tv kommer osv.
Hade inte direkt känts genuint om raggaren kommit nyfriserad i en ordentlig kostym.
Citera
2020-02-11, 20:15
Medlem
Soterns avatar
Hon ikväll har social fobi och är samtidigt med i en av Sveriges mest betittade program? 5000 fär en hårförlängning men har inte pengar till mat.
Citera
2020-02-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tristana

Det ligger i lyxfällan-personers livstil att varken bry sig sin ekonomi eller sitt yttre. Jag förväntar mig iallafall inget annat.
Citera
2020-02-11, 20:48
Medlem
constants avatar
Blir inte riktigt klok på senaste avsnittet (Säsong 27, avsnitt 3).

Hon har nyligen slutat studera, och i den åldern hände det väl att det var någon tjej eller kompis som tillfälligt var utan inkomst och inte ville bo hemma som några månader levde på andra och tillfälligt bodde hos någon som råkade ha lägenhet.

Inte tyckte alla dessa att det var skitkul att söka arbete och bli vuxen, men så här trettio år senare så har de flesta lyckats något sånär.

Känns som programmet handlar om ett tonårsbeteende (hon är väl något äldre) som man knappast ska göra ett Lyxfällan-avsnitt om.

Edit: Kan deltagandet för hennes del handla om att få fler tittare?
Senast redigerad av constant 2020-02-11 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in