2021-02-23, 19:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Jag har inte påstått att Esbjörn är dement

Jaså?
Så, vem är då den demente farbrodern du talar om här, om inte Esbjörn?

Citat:
en dement farbror

Du fattar ju inte ens vad du själv skriver från ena stunden till nästa.

EDIT: Plöstligt inser jag vem det är som är dement, riktigt dement.
2021-02-23, 19:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag för min egen talan.

En fråga. Om det visar sig att Esbjörn är dement och inte tillräknelig och att han inte förstått vad han skrivit under. Kommer du att ändra din åsikt gällande den här affären och Ebba Buschs uppträdande då?

Jag har redan frågat dig en gång som replik på ovanstående, men du är även här fortfarande skyldig mig svaret.

Nu när det visat sig att Esbjörn inte är dement. Varför ändrar du då inte din åsikt gällande den här affären och Ebba Buschs uppträdande?

Du förväntar ju dig att andra skulle ha gjort det om det visat sig att han var dement?

Är du sämre än oss andra?
2021-02-23, 19:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ebba Busch är slipad som fan retoriskt och jävligt obehaglig för en utsatt dement åldring.

Vem är den demente åldringen du uttalar dig om här, om inte Esbjörn?
2021-02-23, 19:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Gissar på att Ebba Buschs intresse av att ha en dement farbror springande där upphörde så fort bläcket torkade på kontraktet.

Och vem är den demente farbrorn den här gången, om inte Esbjörn?
2021-02-23, 19:45
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har ingen aning vem hon menar, vet du?
Det står i inlägget jag citerade.
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
Tack för vänligheten

Det är ju helt uppenbart vem Ebba menar trots att namnet inte är utskrivet. Inlägget innehåller allvarliga anklagelser om att ombudet har begått brott. Man kan undra om Ebbas ombud läst och godkänt hennes inlägg i förväg.

Detta är ett riktigt lågvattenmärke för Ebba. Uppenbarligen är hon väldigt pressad eftersom hon ger sig på Esbjörns ombud. Jag hoppas att Johann Binninge väcker enskilt åtal. Han har inget att förlora men allt att vinna på saken. Ebba är riksdagsledamot och partiledare. Hon om någon borde respektera lagen.
2021-02-23, 19:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det står i inlägget jag citerade.

Tack för vänligheten

Det är ju helt uppenbart vem Ebba menar trots att namnet inte är utskrivet. Inlägget innehåller allvarliga anklagelser om att ombudet har begått brott. Man kan undra om Ebbas ombud läst och godkänt hennes inlägg i förväg.

Nej, inlägget innehåller inga anklagelser om att ombudet har begått brott. Det innehåller ett påstående om att ombudet är dömd för brott. Menar du på fullt allvar att du inte förstår skillnaden?

Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Detta är ett riktigt lågvattenmärke för Ebba. Uppenbarligen är hon väldigt pressad eftersom hon ger sig på Esbjörns ombud. Jag hoppas att Johann Binninge väcker enskilt åtal. Han har inget att förlora men allt att vinna på saken. Ebba är riksdagsledamot och partiledare. Hon om någon borde respektera lagen.

Jösses, du är ju en av de allra mest naiva tomtarna vi sett i tråden.
Ja, Esbjörns ombud vill ju säkert ha en stor massmedial uppståndelse kring att han de facto är en dömd pedofil. För det är ju det han är. Det är sanning. Och det är precis vad media kommer att skriva spaltkilometer om, ifall han väcker åtal mot Ebba i den frågan. Smart tänkt av dig där ... INTE.
2021-02-23, 19:49
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Asså, du är ju lika korkad som resten av Binningemaffians hangarounds ...

"Att påtala att någon är dömd för brott är förtal"

"där hade nog Cissi Wallin kommit undan om uppgifterna kunnat styrkas."

Hur ska du ha det, är det förtal, eller är det inte förtal?

Nej, just det, det kan vara förtal, men behöver inte vara det. Att påtala att någon är dömd för något är inte i sig förtal, det krävs fler rekvisist. Det påstods att Ebba anklagat Esbjörns ombud för att vara brottslig, och jag påtalade att det påståendet var felaktigt. Ebba har inte anklagat honom för att vara brottslig, hon påtalade att han är dömd för brott. Anklagelsen stod åklagaren för, och domstolen ansåg anklagelsen sann, och dömde den anklagade brottslingen.

Det är faktiskt i detta målet Esbjörns ombud som anklagar Ebba för brott. Så med din argumentation är det han som begått förtal gentemot Ebba även på den punkten.

Nja, den objektiva gärningen, att sprida uppgiften att Binninge är fälld för brott, kan i normalfallet vara förtal, med stor säkerhet. Hade det rört någon nyinflyttad granne och bostadsområdets Fejangrupp hade påtalat att "Den nye på Harstigen 7 är minsann dömd för övergrepp mot barn - alla småbarnsföräldrar varnas", så hade förtalet varit självklart (vad man än tycker och tror).

Det som gör frågan i detta fall litet mer möjlig att diskutera är att det handlar om ett ombud i en rättegång och dennes vandel (frågan är då "är det i så fall försvarligt att sprida uppgiften?) Likaså är det naturligtvis av intresse att det framkommer i vilken omfattning jäv föreligger avseende Esbjörns hjälpsamma "goda vänner" , men där är förtalet inte lika nära till hands.
2021-02-23, 19:57
Medlem
Citat:
Jag har redan frågat dig en gång som replik på ovanstående, men du är även här fortfarande skyldig mig svaret.
Du måste ha missuppfattat något, jag är inte skyldig dig skit!

Citat:
Nu när det visat sig att Esbjörn inte är dement. Varför ändrar du då inte din åsikt gällande den här affären och Ebba Buschs uppträdande?
Även om du lider av megalomani så har du inte en läsförståelse som är speciellt imponerande, jag påstår inte att Esbjörn är dement, jag har aldrig utgett mig för att vara en läkare än mindre kunna sätta diagnos på en gamling. Jag har använt dement i uttrycket för att provocera Ebba Busch-sekten som uppvisar lättare kränkthet än en Miljöpartist och det säger inte lite!

Du är bitter bara för att du inte kan förklara knipan ni i Ebba Busch-sekten har hamnat i nu.
Esbjörn är klar nog att hantera Ebba Busch med lätthet men svag nog att bli manipulerad av Majkgårdsmaffian.

Esbjörn är klar när det passar er historia, annars inte.

Citat:
Är du sämre än oss andra?
Jag är helt ointresserad av vem du är så det är en retorisk fråga som inte går att svara på.
2021-02-23, 19:58
Medlem
trngws avatar
Som vanligt förstår Esbjörnligans begåvningsreserv i stort sett ingenting av det som skrivs i ärendet.

Nu senast så skrev Ebba att Esbjörns ombud är dömd för brott.

Då tror begåvningsreserven genast att Ebba anklagar honom för att ha begått ett brott och att det då dessutom per definition skulle vara förtal. Vilket det så klart inte alls behöver vara. Annars skulle våra dagstidningar begå förtalsbrott på löpande band. (Vilket dom ju iofs gör, men inte i den andemeningen )

Men det senare är något helt annat, och inte alls vad Ebba skrev. Ebba skrev att Esbjörn är dömd för ett brott. Hon skrev inte att han faktiskt begått brottet han är dömd för, hon skrev inte ens att hon anklagade honom för att ha begått brottet han är dömd för. Hon påtalade bara att han är dömd för det, inget annat.

Dom allra flesta normalt funtade människorna förstår skillnaden på att framföra en anklagelse, och att påtala ett faktum.

Esbjörnligans begåvningsreserv är inte normalt funtade människor. Ifall nu någon trodde det.
2021-02-23, 20:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Nja, den objektiva gärningen, att sprida uppgiften att Binninge är fälld för brott, kan i normalfallet vara förtal, med stor säkerhet. Hade det rört någon nyinflyttad granne och bostadsområdets Fejangrupp hade påtalat att "Den nye på Harstigen 7 är minsann dömd för övergrepp mot barn - alla småbarnsföräldrar varnas", så hade förtalet varit självklart (vad man än tycker och tror).

Det som gör frågan i detta fall litet mer möjlig att diskutera är att det handlar om ett ombud i en rättegång och dennes vandel (frågan är då "är det i så fall försvarligt att sprida uppgiften?) Likaså är det naturligtvis av intresse att det framkommer i vilken omfattning jäv föreligger avseende Esbjörns hjälpsamma "goda vänner" , men där är förtalet inte lika nära till hands.

just det "kan vara". Precis som jag skrev, men det krävs fler rekvisit. Annars skulle vartenda sådant uttalande vara förtal, och det är det inte. Eftersom det krävs fler rekvisit. Precis som jag skrev
2021-02-23, 20:01
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Nej, inlägget innehåller inga anklagelser om att ombudet har begått brott. Det innehåller ett påstående om att ombudet är dömd för brott. Menar du på fullt allvar att du inte förstår skillnaden?
På vilket sätt är det avgörande för om det är förtal eller inte, menar du?
Föreslår att du tar reda på vad ärekränkning och förtal innebär.

Citat:
Jösses, du är ju en av de allra mest naiva tomtarna vi sett i tråden.
Ja, Esbjörns ombud vill ju säkert ha en stor massmedial uppståndelse kring att han de facto är en dömd pedofil. För det är ju det han är. Det är sanning. Och det är precis vad media kommer att skriva spaltkilometer om, ifall han väcker åtal mot Ebba i den frågan. Smart tänkt av dig där ... INTE.
Eftersom Johann Binninge uppenbarligen är på fri fot så har han avtjänat sitt straff.
Media skriver redan om inlägget. Har du missat det?
2021-02-23, 20:02
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Att Theo Dietz har havererat totalt när det kommer till sitt ansvar som mäklare är redan utrett här i tråden, dock är det bortspammat av Ebba Busch-sekten. De vise männen anser att det inte är en faktor som är av vikt för affären att mäklaren inte fullgjort sitt uppdrag.
Faktum är att ingen i tråden har kunnat berätta vilka formella fel Dietz skulle ha gjort som påverkat affären. Och det kan väl inte du heller antar jag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in