2021-02-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så med andra ord så måste de tre expertvittnenas utsagor vara minst trovärdiga av de tre ovanstående för att din slutsats ska gå ihop logiskt. Professorerna och doktoranderna måste ha fel för att du ska kunna ha rätt.

Förstår du?
Som jag skrev så går ju alla alternativ ihop i varandra. Det är ju inte direkt diametrala motsatser du satte upp som alternativ. Läs även mina kommentarer så ser du hur jag menar och tänker.
Jag tror att Esbjörn är extremt lättmanipulerad, han har blivit manipulerad av Ebba Busch och han har blivit manipulerad av Majkgårdsmaffian.
2021-02-23, 18:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz

Jag vet av egen erfarenhet hos släktingar att dessa tester och äldres personliga hälsa, speciellt då kognitiva inte alltid går hand i hand. Har en som svarade bra på testerna men alltid när man kom hade den haft besök av döda släktingar. I början ifrågasatte jag det men när det blev värre så kan man inte mer än le åt det. Att göra ett test kan visa på tendenser men de får sällan med hela sanningen, speciellt om de inte träffar patienten. Det är inte som att titta på en röntgenbild på ett brutet ben och sätta en diagnos. Jag säger inte att dom har fel i sina slutsatser utifrån materialet, jag säger bara att materialet inte behöver stämma överens med verkligheten.

Du menar alltså att du på fullt allvar kan avgöra det bättre än en professor, en läkare och flera psykologer?
2021-02-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du menar alltså att du på fullt allvar kan avgöra det bättre än en professor, en läkare och flera psykologer?
Det har jag inte påstått, jag säger bara att deras slutsatser inte är absoluta sanningar.
Dessutom är de Ebba Buschs läkares uttalanden förvanskade då Ebba Buschs företrädare inte lämnade in originalhandlingarna utan något som Ebba Buschs företrädare klistrat in i sitt anförande. Det skulle kunnat förekomma annat i deras utlåtanden som talade för Esbjörns sak men som censurerades bort. Hade inte Binninge uppträtt som en klåpare hade han krävt originaldokumenten.
2021-02-23, 19:06
Medlem
Citat:
Som jag skrev så går ju alla alternativ ihop i varandra. Det är ju inte direkt diametrala motsatser du satte upp som alternativ. Läs även mina kommentarer så ser du hur jag menar och tänker.
Jag tror att Esbjörn är extremt lättmanipulerad, han har blivit manipulerad av Ebba Busch och han har blivit manipulerad av Majkgårdsmaffian.
Då går vi vidare på det spåret. Esbjörn har blivit manipulerad av Ebba Busch och av Majkgårdsmaffian.

1. Vad har Ebba Busch för motiv att manipulera Esbjörn?

2. Vad har Majkgårdsmaffian för motiv att manipulera Esbjörn?
2021-02-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då går vi vidare på det spåret. Esbjörn har blivit manipulerad av Ebba Busch och av Majkgårdsmaffian.

1. Vad har Ebba Busch för motiv att manipulera Esbjörn?

2. Vad har Majkgårdsmaffian för motiv att manipulera Esbjörn?
Skojar du eller?
2021-02-23, 19:09
Medlem
Citat:
Skojar du eller?
Nej. Vi går igenom motiven tycker jag.
2021-02-23, 19:13
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Men nu har Ebba inte pekat ut någon som brottslig. Det är en domstol som har dömt vederbörande och därmed pekat ut densamme som brottslig. Ebba har endast påtalat att en icke namngiven person är dömd för brott. Det är en enorm skillnad. Jämför t.ex. det med fallet Wallin/Virtanen, där Wallin pekade ut just Virtanen som just brottslig och påstod att han begått diverse brott. Uttalandena kan vara sanna, men Virtanen är inte dömd och uttalandet var inte att han var dömd för brott, utan att han hade begått brott. Syftet i Ebbas fall är inte heller att utsätta denne för andras missaktning, utan att ge en bild av vad det är för individer som Esbjörn omger sig med och vilka meriter Esbjörns "juridiska" ombud har, något som verkligen hör till saken. Det är ingenting konstigare än det som sker i de flesta dagstidningar varje dag när de berättar om olika människor, brottslingars, bakgrund. Det finns ett stort allmänintresse i detta fallet, vilket visas inte minst av alla artiklar i media. Därtill skall beaktas att Esbjörns ombud själv valt att bli en offentlig person genom att öppet gå ut i media, ställa upp på fotograferingar vid huset, intervjuer osv.

Även om en person är skyldig och dömd i domstol, är det förtal att sprida de uppgifterna. Att påtala att någon är dömd för brott är förtal, helt enkelt.

Virtanen får nog klassas som en publik person så där hade nog Cissi Wallin kommit undan om uppgifterna kunnat styrkas.

Som jag redan skrev så kan spridandet av sanna uppgifter vara försvarligt om det finns ett allmänintresse och personen är publik. Om den här juristen nu ska räknas som publik skulle ju i såna fall en domstol behöva ta ställning till men bara för att man deltar i ett fall som omtalas i media blir man inte automatiskt publik även om man gör några uttalanden. Juristens bakgrund har ju egentligen ingen relevans för vem som har rätt i sak i det här fallet, så jag är tveksam till om det kan betraktas som försvarligt.

Sen kommer det ju aldrig bli något förtalsåtal såklart, då det bara skulle leda till att de sanna uppgifterna fick ännu större spridning.
2021-02-23, 19:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det har jag inte påstått, jag säger bara att deras slutsatser inte är absoluta sanningar.
Dessutom är de Ebba Buschs läkares uttalanden förvanskade då Ebba Buschs företrädare inte lämnade in originalhandlingarna utan något som Ebba Buschs företrädare klistrat in i sitt anförande. Det skulle kunnat förekomma annat i deras utlåtanden som talade för Esbjörns sak men som censurerades bort. Hade inte Binninge uppträtt som en klåpare hade han krävt originaldokumenten.

Du påstår faktiskt att "materialet inte behöver stämma överens med verkligheten" och antyder därtill med ditt inlägg i övrigt att Esbjörn skulle kunna vara dement trots alla dessa uttalanden. Och jo, då påstår du faktiskt att du vet bättre än alla dessa experter. För den slutsats som diagnosen ger utesluter demens. Det finns inget kanske på den punkten. Dessutom placerade du med din prioritering professorn och läkaren som de minst trovärdiga, till och med mindre trovärdiga än Monika, som du angav som mest trovärdig. Det säger en hel del om din trovärdighet.

Men som vanligt förstår du ingenting. Hur går det med dina fakta, jag väntar fortfarande på svar på det!?
2021-02-23, 19:18
Medlem
Citat:
Du påstår faktiskt att "materialet inte behöver stämma överens med verkligheten" och antyder därtill med ditt inlägg i övrigt att Esbjörn skulle kunna vara dement trots alla dessa uttalanden. Och jo, då påstår du faktiskt att du vet bättre än alla dessa experter. För den slutsats som diagnosen ger utesluter demens. Det finns inget kanske på den punkten. Dessutom placerade du med din prioritering professorn och läkaren som de minst trovärdiga, till och med mindre trovärdiga än Monika, som du angav som mest trovärdig. Det säger en hel del om din trovärdighet.

Men som vanligt förstår du ingenting. Hur går det med dina fakta, jag väntar fortfarande på svar på det!?
Jag har inte påstått att Esbjörn är dement, jag har sagt att han inte kan föra sina egna intressen. Det är du som skriver att att jag påstår att han är dement. Du snubblar på dig själv när du tänker. Eftersom att du anser att Ebba Busch är nivå med Moder Teresa så förstår jag att allt annat än att hon kommer flyga in med sina änglavingar och med en lysande gloria ter sig som omöjligt för dig.
2021-02-23, 19:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Även om en person är skyldig och dömd i domstol, är det förtal att sprida de uppgifterna. Att påtala att någon är dömd för brott är förtal, helt enkelt.

Virtanen får nog klassas som en publik person så där hade nog Cissi Wallin kommit undan om uppgifterna kunnat styrkas.

Asså, du är ju lika korkad som resten av Binningemaffians hangarounds ...

"Att påtala att någon är dömd för brott är förtal"

"där hade nog Cissi Wallin kommit undan om uppgifterna kunnat styrkas."

Hur ska du ha det, är det förtal, eller är det inte förtal?

Nej, just det, det kan vara förtal, men behöver inte vara det. Att påtala att någon är dömd för något är inte i sig förtal, det krävs fler rekvisist. Det påstods att Ebba anklagat Esbjörns ombud för att vara brottslig, och jag påtalade att det påståendet var felaktigt. Ebba har inte anklagat honom för att vara brottslig, hon påtalade att han är dömd för brott. Anklagelsen stod åklagaren för, och domstolen ansåg anklagelsen sann, och dömde den anklagade brottslingen.

Det är faktiskt i detta målet Esbjörns ombud som anklagar Ebba för brott. Så med din argumentation är det han som begått förtal gentemot Ebba även på den punkten.
2021-02-23, 19:24
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag har inte påstått att Esbjörn är dement, jag har sagt att han inte kan föra sina egna intressen. Det är du som skriver att att jag påstår att han är dement. Du snubblar på dig själv när du tänker. Eftersom att du anser att Ebba Busch är nivå med Moder Teresa så förstår jag att allt annat än att hon kommer flyga in med sina änglavingar och med en lysande gloria ter sig som omöjligt för dig.

Jaha, så nu kan han inte "föra sina egna intressen". Är det någon ny juridisk term som du hittat på?

Säg mig, vad har du för fakta till belägg för detta påstående?
2021-02-23, 19:26
Medlem
trngws avatar
Citat:

Men, för att fånga upp ditt påstående att Esbjörn "inte kan föra sina egna intressen.". Så står även det ditt uttalande i direkt strid med vad samtliga experter, professor, läkare och psykologer uttalat. De har varit tydliga med att det är just precis det som Esbjörn kan. Så det är oundvikligen så, ännu en gång, att du anser dig veta bättre än dessa experter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in