2021-02-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Zalando har backat kraftigt. Klart Kinnevik också backar då.

Ja, eftersom Zalando utgör ett så stort innehav i Kinnevik så faller dem givetvis också. I övrigt kan jag inte se något annat som skulle föranleda detta raset. Bolaget fick ju en kraftig köprek för inte så längesen men fina prognoser. Många säljer väl av och tar hem vinster i Zalando. Det kanske är en bra tidpunkt innan Kinnevik kliver av. Jag kommer dock inte sälja av mitt innehav i Kinnevik men man blir ju mindre nöjd när man tappat en månadslön på typ en vecka . Man får i vanlig ordning ha is i magen och köpa dippen.
Citera
2021-02-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Zalando har backat kraftigt. Klart Kinnevik också backar då.

Jojo, det är det normala, men i detta fallet är det något annat som ligger bakom, tror jag. Känner tyvärr ingen pensionsförvaltare
Citera
2021-02-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beeo
Jojo, det är det normala, men i detta fallet är det något annat som ligger bakom, tror jag. Känner tyvärr ingen pensionsförvaltare

Det finns en viss poäng i att vissa fonder kommer behöva sälja, tex sverigefonder, index eller t.o.m. investmentsbolagsfonder.

Men vad som dessutom är rätt troligt är att väldigt många som tilldelas aktier kommer vara del av det säljtryck som skapas när en sån stor mängd aktier byter ägare från en till väldigt många.

Har märkt att många är förvånade över hur stor del av Kinneviks aktievärde Zalando faktiskt stod för.

För den som är intresserad kan det vankas köpläge, men varför brådska med köpet när marknaden kommer översvämmas av aktier?
Citera
2021-04-07, 13:10
Medlem
Vad händer här egentligen?

Kinnevik A går upp medans Kinnevik B står still.

Är det någon som förstår varför?
Citera
2021-04-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatespawn
Vad händer här egentligen?

Kinnevik A går upp medans Kinnevik B står still.

Är det någon som förstår varför?
Nä, men sjuk rusning. Men en nyttig läxa för de som tror att B-aktier är att föredra. Letade på di.se igår men hittade inte något. Ofta kan plötsliga lyft förklaras av liten handel men då brukar det justera sig själv efter en stund, jag förväntade mig en rejäl rekyl idag men istället fortsätter kursen norrut. Tyvärr har jag inte jättemånga men iaf några.
Citera
2021-04-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gpa
Nä, men sjuk rusning. Men en nyttig läxa för de som tror att B-aktier är att föredra. Letade på di.se igår men hittade inte något. Ofta kan plötsliga lyft förklaras av liten handel men då brukar det justera sig själv efter en stund, jag förväntade mig en rejäl rekyl idag men istället fortsätter kursen norrut. Tyvärr har jag inte jättemånga men iaf några.

Funderar på om det kan va värt att sälja A och köpa B ett tag framöver? Känns ju som en rekyl borde komma.
Citera
2021-04-07, 14:41
Medlem
Citat:
Funderar på om det kan va värt att sälja A och köpa B ett tag framöver? Känns ju som en rekyl borde komma.
Kan vara en god idé .
Citera
2021-04-07, 15:40
Medlem
Citat:

Given trade. A-aktien kommer följa B, inte tvärtom.
Citera
2021-04-12, 23:12
Medlem
Sålde mina A idag.. köper sen tillbaka fler B. Kommer att bli rejäl skatt men plockar in de nya på ISK.
Citera
2021-04-14, 10:43
Medlem
Ser ut att bli en dyrköpt läxa för mig då kursen fortsatt norrut. Innan likviden kommit har väl B-aktien seglat förbi.
Citera
2021-04-14, 10:51
Medlem
Drygt 10 procent premie på B-aktien nu. Men Zalando svarar för över 40 procent av substansen och kommer när den delas ut till ägarnas depåer endast handlas till 100 procent av sitt värde. Det innebär att premien på kvarvarande substans stiger mot 20 procent, allt annat lika. Av kvarvarande substans är tele2 största delen, och skall inte ha någon premie alls. Samma sak för börsnoterade Teladoc. Det blir således en oerhört hög premie på de kvarvarande onoterade innehaven. Är dessa verkligen värda det?
Citera
2021-05-04, 10:50
Medlem
Kinnevik -5.3% hittills idag. Ca -10 på en vecka. Misstänker att det är inför försäljningen av Zalando... Någon som har tankar om hur mycket mer det kan gå ned? Är det småsparare som säljer av sina innehav nu innan man får inlösenaktierna och det blir ”jobbigt”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in