Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-16, 17:55
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det spelar väl ingen roll vem du svarar, min fråga var enkel, varför tycker du man ska köpa mer defensivt i form av tele2 just nu?

Vad har det med helheten att göra menar du och vilken helhet syftar du på?
Okej jag ville inte låta snäsig? Jag äger faktiskt en del i Kinnevik men när jag talar om balans så menar jag att det är bra att även äga defensiva bolag. Om Kinnevik säljer i Tele2 får vi väll hoppas att de vet vad de sysslar med?
Dock är det ett faktum att de då säljer sin kassako.
Citera
2024-01-26, 07:05
  #398
Medlem
Efter motståndet 93-95 så har kursen visat på lite styrka. Ca 16 procent upp på en vecka och gårdagens motstånd sänkte inte kursen på nåt brant sätt.

Kommer vi se en mindre återhämtning? Reagerar på positiva nyheter. Något spännande i rapporten om en vecka kanske ger ytterligare skjuts.

Vad tror ni?
Citera
2024-01-27, 20:11
  #399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Efter motståndet 93-95 så har kursen visat på lite styrka. Ca 16 procent upp på en vecka och gårdagens motstånd sänkte inte kursen på nåt brant sätt.

Kommer vi se en mindre återhämtning? Reagerar på positiva nyheter. Något spännande i rapporten om en vecka kanske ger ytterligare skjuts.

Vad tror ni?
Kinnevik är spännande helt klart.
Citera
2024-02-23, 17:55
  #400
Medlem
Hur har Kinneviks aktiekurs reagerat historiskt när räntesänkningar påbörjats? Någon som vet? Tänker att det bara är en tidsfråga nu innan räntesänkningar sker.
Citera
2024-02-23, 19:26
  #401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Hur har Kinneviks aktiekurs reagerat historiskt när räntesänkningar påbörjats? Någon som vet? Tänker att det bara är en tidsfråga nu innan räntesänkningar sker.


Varför kollar du inte själv?

Googla rantor och Kinneviks kurs liksom.
Citera
2024-02-24, 16:30
  #402
Medlem
Jag köper hellre Investor eller annat investmentbolag just nu tills röken har skingrats gällande deras onoterade innehav.
Citera
2024-02-26, 08:09
  #403
Medlem
explorerss avatar
2024-02-26

Kinnevik säljer hela sitt innehav i Tele2 för 13 Mdkr.
Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") meddelade idag att bolaget har ingått avtal om en försäljning av hela sitt innehav i Tele2 AB (publ) ("Tele2") till Freya Investissement, ett bolag som kontrolleras gemensamt av den europeiska telekomkoncernen iliad och dess styrelseordförande och grundare Xavier Niel genom NJJ Holding ("iliad/NJJ") för en total köpeskilling om 13 Mdkr.
(Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") / Pressmeddelande)
https://www.kinnevik.com/sv/newsroom...iliad-och-njj/



En spännande tid på börsen
Citera
2024-02-26, 10:19
  #404
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Kinnevik säljer hela sitt innehav i Tele2 för 13 Mdkr.
Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") meddelade idag att bolaget har ingått avtal om en försäljning av hela sitt innehav i Tele2 AB (publ) ("Tele2") till Freya Investissement, ett bolag som kontrolleras gemensamt av den europeiska telekomkoncernen iliad och dess styrelseordförande och grundare Xavier Niel genom NJJ Holding ("iliad/NJJ") för en total köpeskilling om 13 Mdkr.
(Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") / Pressmeddelande)
https://www.kinnevik.com/sv/newsroom...iliad-och-njj/



En spännande tid på börsen

Härligt, då har Harald Mix mer deg att investera i sina företag.
Citera
2024-02-26, 12:09
  #405
Medlem
explorerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Härligt, då har Harald Mix mer deg att investera i sina företag.

Kan man lugnt säga, får se hur veckans börs händelser blir, bruka bli lite berg o dalbana av vågskvalpet.
Citera
2024-02-27, 01:36
  #406
Avstängd
Inte såå konstigt att kinnevik säljer - de har ju jätteförlust(er) bakom sig

Varför tjänar kinnevik inga pengar o delar ut till sina investerare???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback