2021-02-22, 00:51
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Han föräldrar är från Turkiet om jag inte har fel Han verkar absolut inte vara nån som blir kränkt lätt. Han verkar vara en bra människa.
håller med, nån måste representera orten!
Citera
2021-02-22, 14:26
Medlem
Många i tråden bråkar om vem som är fysiskt hårdast, men det är också tydligt att castingen har valt ut folk som verkligen övervunnit mentala svårigheter. Vilket ju är vad "uttagningen" egentligen handlar om (Ant Middleton återkommer ofta till att framgångsfaktorn helt enkelt är att vägra ge upp). Att gå igenom ett könsbyte, eller ta sig från droger och kriminalitet till en läkarkarriär, ställer ju lite andra krav än att springa upp och ner i grustag. Möjligen visar det sig i vilka som klappar igenom, t.ex hon den blonda som var typ världsmästare i klätterställning.

Det är uppenbart mer grinande och kramar här än i de engelska eller danska versionerna. Jag är lite kluven till det. Det blir tröttsamt efter ett tag, men det är också intressant att på allvar se hur människor reagerar när all energi är slut. Extrem trötthet gör intressanta saker med folk. Men jag tror knappast att någon i SOG-uttagningen skulle uppmuntra en slutkörd deltagare att "låta det komma"...
Citera
2021-02-22, 22:14
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Många i tråden bråkar om vem som är fysiskt hårdast, men det är också tydligt att castingen har valt ut folk som verkligen övervunnit mentala svårigheter. Vilket ju är vad "uttagningen" egentligen handlar om (Ant Middleton återkommer ofta till att framgångsfaktorn helt enkelt är att vägra ge upp). Att gå igenom ett könsbyte, eller ta sig från droger och kriminalitet till en läkarkarriär, ställer ju lite andra krav än att springa upp och ner i grustag. Möjligen visar det sig i vilka som klappar igenom, t.ex hon den blonda som var typ världsmästare i klätterställning.

Det är uppenbart mer grinande och kramar här än i de engelska eller danska versionerna. Jag är lite kluven till det. Det blir tröttsamt efter ett tag, men det är också intressant att på allvar se hur människor reagerar när all energi är slut. Extrem trötthet gör intressanta saker med folk. Men jag tror knappast att någon i SOG-uttagningen skulle uppmuntra en slutkörd deltagare att "låta det komma"...

det är gigantiska kulturella skillnader, helt klart. har inte sett danska upplagan, men helt klart är det mer "intimt" på svenska utmaningen. men det är väl det som är grejen. deltagarna ska brytas ner *helt*. emotionellt, fysiskt, alla sätt.
det är kanske därför det är mycket grinande, att leva under trälskap i Sverige är ganska ovanligt då Sverige från att det grundades 1397 aldrig haft träldom i sin historia.
Senast redigerad av RickRozay 2021-02-22 kl. 22:23.
Citera
2021-02-22, 22:58
Medlem
Citat:

"Världsmästare i klätterställning" 🤣🤣🤣 Abolsut bästa jag hört på länge. Det skulle jag vilja vara.
Men menar du nu att "hon den blonda" klappade igenom för att hon inte kom från en traumatisk bakgrund?
Citera
2021-02-23, 09:00
Medlem
Det var bra att instruktörerna tydliggjorde att det inte är nederlag att ge upp bara man lärt sig något av vedermödorna.
Citera
2021-02-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RekrytNrX
"Världsmästare i klätterställning" 🤣🤣🤣 Abolsut bästa jag hört på länge. Det skulle jag vilja vara.
Men menar du nu att "hon den blonda" klappade igenom för att hon inte kom från en traumatisk bakgrund?
Baserat på det Anna-Lee (?) uppvisat i programmet, och det hon säger i intervjun i Mitti, så anar jag att hon inte är så van att möta motgångar. Men vafan vet jag, det är bara spekulation:

https://www.mitti.se/nyheter/hon-testar-sina-granser-i-brutala-programmet/repuao!6ZY0UhWG27sEhRkU9JP5vA/

I övrigt är jag nyfiken på hur Hv-killen fuckade upp sitt ordningsbetyg. Jag undrar om Slam och Pam kommer att dra det ut honom. Boxarkillen/13 låter fortfarande störig, men ser man på hans beteende så verkar han faktiskt vara en positiv kraft som peppar gruppen i tuffa lägen. Blir intressant att se när han ska bli grillad i förhörsrummet.

Till framtida säsonger borde ju killen som sket ner sig på Göteborgsvarvet vara en utmärkt kandidat... som Pam säger: "ALLDRIG GI OPP!"
Citera
2021-02-23, 16:20
Medlem
Ja det skall bli spännande att se hur de går för HV snubben som jag tycker framställs som dryg med noll självinsikt. Men de valde trots allt att ha kvar honom samtidigt som de tog armbindeln från hon Madde (thaiboxnings tjejen)
Kan han kanske vara mullvad
Citera
2021-02-23, 17:17
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Vilka brott har William begått?
Citera
2021-02-23, 17:20
Medlem
Citat:
Baserat på det Anna-Lee (?) uppvisat i programmet, och det hon säger i intervjun i Mitti, så anar jag att hon inte är så van att möta motgångar. Men vafan vet jag, det är bara spekulation:

https://www.mitti.se/nyheter/hon-testar-sina-granser-i-brutala-programmet/repuao!6ZY0UhWG27sEhRkU9JP5vA/

I övrigt är jag nyfiken på hur Hv-killen fuckade upp sitt ordningsbetyg. Jag undrar om Slam och Pam kommer att dra det ut honom. Boxarkillen/13 låter fortfarande störig, men ser man på hans beteende så verkar han faktiskt vara en positiv kraft som peppar gruppen i tuffa lägen. Blir intressant att se när han ska bli grillad i förhörsrummet.

Till framtida säsonger borde ju killen som sket ner sig på Göteborgsvarvet vara en utmärkt kandidat... som Pam säger: "ALLDRIG GI OPP!"

Som du skriver. Hon har ju fina meriter från SM, NM och VM i "klätterställning(slöpning)" (OCR). Kul formulering BTW. Poängen är ju att den förmågan har hon ju kunnat träna upp, och blivit bättre på. Den andra poängen i det; Skall du springa 8km "OCR" så vet du dels sträckan, du vet troligtvis vilka hinder du kommer att stöta på vägen (hinder som du säkerligen har tränat på, iaf varianter därav), du kan säkerligen uppskatta hur lång tid kommer det att ta. Har aldrig sprungit ett OCR lopp, men varit åskådare. Edit. Jo, jag har sprungit "OCR-lopp", dock i det militära... *host*

Nu, helt plötsligt, så vet du inte hur länge du skall vara "aktiv", du vet inte vilka hinder som kommer "runt kröken". Lägg därtill dåligt med vila, sömn, matintag. Vips så är det en helt annan femma.

Tror helt enkelt inte att hon klarade av den stressen, samt att hon inte klarade av att känna sig "otillräcklig" och därmed inte orkade kämpa sig igenom detta (mentalt).

HV-Killen. Mmm, det vore generalfel i produktionen om inte hans "militära bakgrund" kommer upp i samtal, och mer specifikt, hans betyg i uppförande. Måtte han vid gud inte vara en "mullvad", vore på tok för tidigt att placera in en sådan i första säsongen (ja, jag tror det blir fler säsonger, har dock noll koll på ev tittarsiffror).
Citera
2021-02-23, 23:32
Medlem
F.Hansens avatar
Okey dags för mig att se avsnitt 5. Även om det är två dagar sedan det sänts vet jag inget om vad som kommer att hända.

I ”Who dares wins” finns det ju en mullvad, som Pam själv spelade i en säsong. Får se om det framkommer något i detta avsnitt om mullvaderi.

Haha, jo William kan vara en av vinnarna.Om han är en hård jävel dvs.

Uj springa i gruskullar, antar att det är som att springa på sanddyner, lär ju suga musten ur en rätt snabbt.
Maxtest, ja triathlonmannen lär ju bli först.

Jo vilja är viktigt, men har man inte kapacitet så spelar ingen vilja i världen någon roll.

Hmm triathlonmannen gör ovanligt dåligt ifrån sig. Jo hemvärnsmannen verkar inte kunna tända till.

Ja hemvärndsmannen lär ju få packa ihop detta avsnitt. Tänder inte till alls. Ingen fokus, ingen kraft.

Varför gråter han av att springa, tränar de inte hårt i hemvärnet eller? Visst att de blivit piskad i 5 dagar men väldigt oimponerande.

Aha hemvärnsmannen och var det han som sa att han var så jävla trött i början av avsnittet sprang inte ett supportervarv med soloäventyrskan. Det visar ju verkligen inte på att man ger allt hela tiden.

Vad lipar hon för? Visst att det handlar om gruppen men i slutändan kommer det bara finnas 1 vinnare. Man up woman.

Haha, var också med på Tough Viking i åre och isvaken var inte direkt nån prövning, bara att hoppa i och kravla sig upp. Sprungit i djungeln har jag inte gjort däremot.
Hur som helst, utfallssteg med 25 Kg på ryggen lär ju vara en okul upplevelse efter gruskullarna och 5k löpning.

Ja men det här är ju ett exempel på hur kvinnor generellt sett inte har samma fysik som män. De två kvinnor som är kvar kämpar ju på gränsen nu.

Ok hinderbanelöperskan ger upp nu.

Haha lol, instruktören avbryter övningen omedelbart för de andra nu när målet uppnåtts, antingen att hinderbanerskan ger upp självmant eller att testerna fortgår tills 1 gett upp.

Ja då var det dags för hovmästarens förhör. Vi får se om det här blir en snyfthistoria om hans liv eller om det blir något konstruktivt. Personligen har jag svårt att förstå att ”idag” var första gången i sitt liv som han tvivlat på sig själv. Antingen har han ett för stort ego, eller så har han inte utmanat sig själv tillräckligt tidigare i livet.

Oj han har ingen bra självkänsla. Och om man blivit körd med i 5 dagar kommer allt sånt här upp till ytan. I hans fall visar det ju att han inte pushat sig själv tillräckligt tidigare i livet.
Ja precis, Bella säger i princip det jag skrev.
Ujuj, vilken bäbis, verkar rejält fucked up inombords. Men jag funderar på om han haft en farsa i sitt liv. För tror att det verkar vara nån som haft en singelmorsa och tvingats flyga under egna vingar. Kan ju göra en stark men samtidigt kan ju en far ta fram kvaliteter i en som t ex självkänsla och hur man hanterar motgångar. Något som denne person verkar ha svårt för. Ja man känner det man känner, men om det inte är produktivt för lösningen så fokusera känslor och kraft på lösningen.

Simma med kängor i kallt vatten i mörker, lär ju inte vara så skoj/enkelt som man kan tro

Har för mig att 6 siffror är typ average vad de flesta kan komma ihåg. Lär ju krympa mot 4-5 om man är trött, fysiskt utmattad och utför en fysisk övning samtidigt.

Ok hemvärnsmannens tur, han säger att hans största svaghet är vatten. Vad innebär det? Om han fuckar upp nu kommer han få kicken. Instruktörerna väntar bara på att han ska fucka upp.
Hmm man fick inte veta hur det gick riktigt, han uppgav bara de två sista i en scen vilket tyder på att han antagligen fick simma fram och tillbaka flest gånger av alla.

Hehe, triathlonmannen börjar genast en triathlonsimning någonstans. Hmm, verkar ovanligt vattenrädd, är inte simning en del i triathlon?

Hmm, om han nu använder dessa avslappningstekniker får de han att bli under snäppet panik. Han satte koden på första försöket. Ja triathlonmannen har visat skicklighet, iq och fysik mer än William. Antagligen tar han hem det hela om inget oväntat händer.

Hovmästaren ger upp sin armbindel. Jag förstår han. Han har fått perspektiv på sitt själv och vem han varit och hur han hanterat det och vilken han är och hur han känner som kommer ändra på hur han är. Han är klar. Han har redan vunnit i sig själv en stor seger. Han behöver inte vinna själva tävlingen. Synd att han inte gick igenom detta som ung vuxen. Och där återkommer jag till vad jag tror att han inte haft en riktig far i sitt liv. Eller en bra far rättare sagt, eller en kompetent far som fattar. Men jag vet inte hur det varit för han, det är ju bara vad jag tror.
Sen så tror jag att jag förstår han som jag nyss skrev, men det är också en typ av honorable tap out. En typ av förlåtlig urfegning. Men i det stora hela är det bra att han nu är mer komplett i sig själv, men ärligt talat slutförde han inte uppdraget.

Nu ryker rekryterna som flugor. Frågan är om de kommer peta någon mer i detta avsnitt.

Om instruktörerna har ett starkt nog case för att peta hemvärnsmannen kommer det komma nu.

Oj första gången han är ”jävligt nöjd i sitt liv”. Drama queen.

Det här skiljer sig från ”Who dares wins” tycker jag. Betoningen på att instruktörerna är så måna om att tukta rekryterna tills de ser vem som är där. Det finns kanske samma betoning i Who dares wins men det blir tydligare här, kanske för att det är på svenska.

Jaha så var det slut. Tror inte att det finns en mullvad för denne skulle bli presenterad innan gruppen blir för liten.

Nästa att gå är hemvärnsmannen och soloäventyrskan.
Citera
2021-02-26, 21:45
Medlem
Bara fittor som är med, hade jag vart med, hade alla så kallade instruktörer hängt sig, de hade inte lyckats knäcka mig =)
Citera
2021-02-26, 22:35
Medlem
MrSokratess avatar
Ett program som överraskar positivt för en gångs skull.
"Pam" är seriens stjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in