2021-02-22, 20:58
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Vilken fantastisk utveckling, men inte kan en aktie som kostar mer än 99 öre ingå i Öresfonden? Möjligen kan den flyttas över till Öresfonden Dajmond Hodlersfonden.

En potentiell ersättare har redan nämnts i tråden: Polyplank. Bolaget har verkligen en ledning som gör allt för sina aktieägare vilket straffas genom att falska anklagelser om kursmanipulation riktas mot huvudägaren Leif Jilkén. https://www.svd.se/misstanks-ha-pres...700-tillfallen

Ja vi får ta oss en funderare! Snart står alla 25 raketerna över 99 öre och då kanske ett namnbyte är bättre?
Citera
2021-02-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja vi får ta oss en funderare! Snart står alla 25 raketerna över 99 öre och då kanske ett namnbyte är bättre?
Eftersom aktierna köptes när de var öresaktier tycker jag att namnet fortfarande är okej och att inga aktier ska bytas ut. Det var ju klart som korvspad att alla aktierna skulle gå upp långt över 99 ören på ett år, bara blankarmaffian och deras kamrater som trott något annat
Citera
2021-02-22, 22:18
Medlem
nerdhs avatar
Ännu en galen dag med öresfonden.

För sinnesfridens skull tänkte jag ett tag att realisera hela innehavet och köpa 2 Investor istället för att kunna ägna mig att njuta av vårens ankomst.

Efter att motstått två rusningar på 280% i både Arcane Crypto och Polarcus föll jag idag till föga och begick dödssynden att av ren girighet sälja ut NetJobs med 122% vinst.

Ingen perfekt timing men det räckte till en post Anoto som jag inte hade tidigare och pengar över till att förhoppnings köpa tillbaka NetJobs när vettet återvänt till marknaden.

Inser att jag grovt förbrutit mig mot öresfonden etiska och moraliska regler.

Med tanke på det klientel vi har att göra med kanske det går att införa en nödundantagsregel för pump and dump, som ger rätt att ta vinst vid uppenbart vansinne. Det kommer med säkerhet att regelbundet uppkomma situationer liknande denna eftersom dessa aktier drar till sig intresse från kretsar man normalt inte bör umgås med.
Citera
2021-02-22, 22:25
Medlem
nerdhs avatar
Citat:
En potentiell ersättare har redan nämnts i tråden: Polyplank. Bolaget har verkligen en ledning som gör allt för sina aktieägare vilket straffas genom att falska anklagelser om kursmanipulation riktas mot huvudägaren Leif Jilkén. https://www.svd.se/misstanks-ha-pres...700-tillfallen

Tack för den informationen. Köpte polyplank för några dagar sedan och den har redan gått ned stabila 9,46%.

Hade börjat tvivla på bajsis tips igen, men nu när man får veta att VDn gör allt för aktieägarnas bästa känner jag mig trygg igen. Det känns som en man man kan anförtro sitt sparkapital till. Man förstår att han lyckats kvalificera sitt bolag till ett sånt exklusivt sällskap som Öresfonden.
Citera
2021-02-22, 22:49
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdh
Tack för den informationen. Köpte polyplank för några dagar sedan och den har redan gått ned stabila 9,46%.

Nu är jag förvisso tillfälligt inte vid mina sinnes fulla bruk efter att ha idkat älskog så här på måndagskvällen, men nog lutar analyserna mot att jag imorgon utför en annan form av inträde, det vill säga sig ett köp i detta eminenta värdepapper.
Citera
2021-02-22, 23:59
Medlem
Citat:
Visst kan vi växla innehav i fonden men den är väl tänkt att vara passivt förvaltad, kanske läge att vi knåpar ihop en Öresfonden2 så kan vi ju om inte annat se om den nya fonden som då bygger på det folket ansåg fattades i Öresfonden slår den gamla ursprungliga legendariska Öresfonden.

Inte börja byta ut prylar i vår fina passiva öresfond! Den här ska ju ligga och puttra till månen! Jag röstar för att skapa en till passiv öresfond, FB Öresfond B som exempel.

Svidish dajmond hands!
Citera
2021-02-23, 00:06
Medlem
Citat:
Nu är jag förvisso tillfälligt inte vid mina sinnes fulla bruk efter att ha idkat älskog så här på måndagskvällen, men nog lutar analyserna mot att jag imorgon utför en annan form av inträde, det vill säga sig ett köp i detta eminenta värdepapper.
Prioriterar man älskog över att bevaka hur raketerna lyfter i Öresfonden så har man uppenbarligen en fantastisk partner. Grattis.
Citera
2021-02-23, 00:09
Medlem
Citat:
Vilken fantastisk utveckling, men inte kan en aktie som kostar mer än 99 öre ingå i Öresfonden? Möjligen kan den flyttas över till Öresfonden Dajmond Hodlersfonden.

Vi skall alltså sälja de innehav som går bra och byta ut dem mot aktier som gått så dåligt att de bara är värda några korvören? Det låter ju genialiskt. Vad skulle kunna gå fel med en sådan strategi?
Citera
2021-02-23, 00:24
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofiskKung
Inte börja byta ut prylar i vår fina passiva öresfond! Den här ska ju ligga och puttra till månen! Jag röstar för att skapa en till passiv öresfond, FB Öresfond B som exempel.

Svidish dajmond hands!
Ja, jag är mer åt det konservativa hållet i frågan jag med. Öresfonden står bra som den är.
Om vi håller dagens takt tar det bara 140 börsdagar till miljonen!
Citera
2021-02-23, 00:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofiskKung

Svidish dajmond hands!

Ja! Lika bra att börja nominera diamanter till den! Fram med 25 diamanyraketer till
DIAMANTFONDEN !
Citera
2021-02-23, 11:15
Medlem
johnthedickholmess avatar
Hur går det för er? Hur ligger ni till sedan start? När började ni? Nyåret?
Citera
2021-02-23, 13:25
Medlem
Citat:
Ja! Lika bra att börja nominera diamanter till den! Fram med 25 diamanyraketer till
DIAMANTFONDEN !
Äsch, en öresfond är tillräckligt! Kör in i väggen på den som finns istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in