Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-19, 23:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdh
Moment Groups rusning blir det nog efterräkningar för.
Jo, den var sjuk.

Kan de dra tillbaka affärer även om man bara handlat som vanligt och bara haft tur?
Citera
2021-02-19, 23:38
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdh
Kanske lika bra att du inte hade NetJobs. Kanske kommer rusningen att granskas och ökningen vara utan värde.

Moment Groups rusning blir det nog efterräkningar för. Får se hur det blir med NJ.

Någon form av hundkyrkogård är det iaf här.
Jag har för mig att det orsakades av en bugg på avanza i samband med nyemissionen så att kursen såg ut att ha rusat. Sen började pöbeln handla upp den till den nivån.

Polyplank är bra på nyemissioner, så snart får dina aktier små tr-bäbisar.
Citera
2021-02-20, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag har för mig att det orsakades av en bugg på avanza i samband med nyemissionen så att kursen såg ut att ha rusat. Sen började pöbeln handla upp den till den nivån.

Polyplank är bra på nyemissioner, så snart får dina aktier små tr-bäbisar.

Om man kollar på Avanza vinnare eller förlorare så är det ofta aktier som splittas eller liknande som hamnar vinnar/förlorarlistan för att de handlas mycket annorlunda än tidigare. Undersökte några aktier i USA på vinnarlistan som gått över 40 000 gånger förra året, såg i grafen att det var ingen handelsuppgång så att säga utan något annat.

Undrar hur långt det är kvar tills jag inte ser rött på det mesta när jag kollar öresfondaktierna. Mycket jag är ner sedan jag köpte dem. Förvisso bara någon krona, men rött är irriterande
Citera
2021-02-20, 10:16
Medlem
johnthedickholmess avatar
Vad tror ni om Fingerprint? Går luften ur nu och det sjunker som en sten eller dubblas kursen igen?
Citera
2021-02-20, 16:57
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Vad tror ni om Fingerprint? Går luften ur nu och det sjunker som en sten eller dubblas kursen igen?
Fast det är ingen öresaktie så det finns ingen anledning att diskutera Fingerprint i denna tråd.
Citera
2021-02-20, 19:43
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Fast det är ingen öresaktie så det finns ingen anledning att diskutera Fingerprint i denna tråd.
Ge det ett halvår så är FING B lovligt byte för öresfonden.
Citera
2021-02-22, 11:58
Medlem
bajssprutans avatar
Alltså vi måste prata om Netjobs nu. Whiskey tango foxtrot!
Upp nästan 150%. Har de hittat jobb eller är det en massiv pump ?

Hur ställer vi oss till det här i öresfonden ? Hela vägen till månen ? Dajmond hands ?

Real Holding kokar även den med +20% inför rapport.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-22 kl. 12:00.
Citera
2021-02-22, 12:05
Medlem
Citat:
Alltså vi måste prata om Netjobs nu. Whiskey tango foxtrot!
Upp nästan 150%. Har de hittat jobb eller är det en massiv pump ?

Hur ställer vi oss till det här i öresfonden ? Hela vägen till månen ? Dajmond hands ?

Real Holding kokar även den med +20% inför rapport.

Jag tror på pump and dump. Jag tar eget initiativ och lade in en säljorder. 210 procent plus är bra. Synd att jag inte satsade mer än att det blir 600 plus bara
Citera
2021-02-22, 12:10
Medlem
bajssprutans avatar
Ja, det verkar vara en stor pumpliga som går fullständigt haywire där ute.
När det här hände drog jag mig till minnes ett inlägg jag häcklade i tråden veckans aktietips, och mycket riktigt var det OBAB och EMOT som båda pumpades förra veckan.
Användaren helmertypp verkar vara någon sorts representant för ligan här på flashback.
Användaren skrev även såhär om fastout i helgen:
Citat:
Håll koll på Fastout int om ni vill ha cash på måndag. Är med i en discord grupp med 8000+ medlemar som kommer pumpa den 10.00.
Kollar man grafen för bolaget idag syns ett solklart köptryck av de som gick på finten men som avtar vid den utlovade tidpunkten. Fastout Solklar pump n dump.
Huvudmännen har väl tankat massor innan och cashar nu in.

Frågan är om inte öresfonden borde vara lite opportunister och samtidigt rotera in ett nytt bolag när sånt här händer.

Mäster Ringhals får fälla avgörandet här.

Tillägg, flänsarna marginellt plus på en sur börs och Combigene ser ut att röra på sig.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-22 kl. 12:37.
Citera
2021-02-22, 17:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ja, det verkar vara en stor pumpliga som går fullständigt haywire där ute.
När det här hände drog jag mig till minnes ett inlägg jag häcklade i tråden veckans aktietips, och mycket riktigt var det OBAB och EMOT som båda pumpades förra veckan.
Användaren helmertypp verkar vara någon sorts representant för ligan här på flashback.
Användaren skrev även såhär om fastout i helgen:

Kollar man grafen för bolaget idag syns ett solklart köptryck av de som gick på finten men som avtar vid den utlovade tidpunkten. Fastout Solklar pump n dump.
Huvudmännen har väl tankat massor innan och cashar nu in.

Frågan är om inte öresfonden borde vara lite opportunister och samtidigt rotera in ett nytt bolag när sånt här händer.

Mäster Ringhals får fälla avgörandet här.

Tillägg, flänsarna marginellt plus på en sur börs och Combigene ser ut att röra på sig.

Visst kan vi växla innehav i fonden men den är väl tänkt att vara passivt förvaltad, kanske läge att vi knåpar ihop en Öresfonden2 så kan vi ju om inte annat se om den nya fonden som då bygger på det folket ansåg fattades i Öresfonden slår den gamla ursprungliga legendariska Öresfonden.
Citera
2021-02-22, 17:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Episk dag för öresfonfen!
Steg hela 5,02% , 43kr, och har. Nu ett värde på
1099 kr!

Dagens maniskt dopade öresraket var Netjob Group som stängde upp hela 79,49 och som första aktie i öresfonden är den inte längre någon öresaktie utan en helt äkta vanlig aktie nu till kursen 1,05 kr!

Öresfonden fortsätter mangla OMXS30- indexet även idag!
Citera
2021-02-22, 20:09
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Vilken fantastisk utveckling, men inte kan en aktie som kostar mer än 99 öre ingå i Öresfonden? Möjligen kan den flyttas över till Öresfonden Dajmond Hodlersfonden.

En potentiell ersättare har redan nämnts i tråden: Polyplank. Bolaget har verkligen en ledning som gör allt för sina aktieägare vilket straffas genom att falska anklagelser om kursmanipulation riktas mot huvudägaren Leif Jilkén. https://www.svd.se/misstanks-ha-pres...700-tillfallen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in