2021-02-22, 19:12
Avslutad
Nu är det många på min Facebook som indirekt säger att om man sympatiserar med M eller KD är man per automatik SD. Det är alltså inlägg från Vänsterpartister

Så jag börjar undra snart om man ens vågar säga att man röster på M.
Citera
2021-02-22, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Om nu alla undrar så jävla mycket om SD egentligen är en varg i fårakläder, som har en tavla på Hitler under sängen och har ett smyg-hakkors intatuerat på lilltån, varför tittar de då inte på vad som har hänt I Sölvesborg? Blir det någon nazistisk och rasistisk revolution där? jag har aldrig ens vart där men jag tvivlar på det. Kan någon styrka vad som har hänt där?

Eller har etablissemanget skyllt på att trots SD kommit till makten i Sölvesborg så måste de fortfarande "dölja sina egentliga åsikter" för att de måste samarbeta med andra partier och att när de väl når 50% så kommer de förbjuda alla andra partier? Skulle vara intressant att höra någon sjuklöver-politiker konkret få svara på just de där frågorna

Uppenbarligen har det väl gått enormt bra där så SVT har inget att kommentera känns det som. Skulle ha valt att bo där om jag blev tvungen att bo i Skåne eller Blekinge
Citera
2021-02-22, 19:36
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Nu är det många på min Facebook som indirekt säger att om man sympatiserar med M eller KD är man per automatik SD. Det är alltså inlägg från Vänsterpartister

Förstår inte poängen med ditt inlägg...
Varför vågar Du inte säga att Du röstar på M?

Sedan:
"alltså inlägg från Vänsterpartister"

Who cares?
Senast redigerad av Kallis 2021-02-22 kl. 19:40.
Citera
2021-02-22, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimaten
Antalet i första hand. Ett alltför stort avstånd i värderingar. Sedan kan det ifrågasättas varför de ska just hit av alla ställen. Kan de ha något med bidragsnivåer att göra?
Asylinvandring till Sverige är på mycket nivå idag. Det kommer inte många somalier hit för att söka asyl. Ännu mindre av dem får asyl. Av anhöriginvandrare utgör thailändare den största gruppen. Men de kanske inte utgör en kulturell belastning eftersom svensk kultur är så lik thailändsk kultur.
Citera
2021-02-22, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Asylinvandring till Sverige är på mycket nivå idag. Det kommer inte många somalier hit för att söka asyl. Ännu mindre av dem får asyl. Av anhöriginvandrare utgör thailändare den största gruppen. Men de kanske inte utgör en kulturell belastning eftersom svensk kultur är så lik thailändsk kultur.
Ja det kommer väl nästan bara kvotflyktingar

Jag tror inte det är så stor sak vad människor har för kultur, Sveriges kultur har ständigt förändrats.
Det duger gott om de som kommer hit arbetar och sköter sig, det som skrämmer många är nog
segregeringen
Citera
2021-02-22, 20:30
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Skrikvänsterns kvinnors fel, ingen vill ha dem. Då blir det ett underskott för den svenske mannen som med förtjusning hittar nya objekt. Inte ens de nya svenskorna från mena står högt på listan, men det kan ju bero på att deras män förbjuder dom att beblanda sig. Där har vi oxå en paradox som måste lösas........... eller inte, vem vil ha den skiten.
Citera
2021-02-22, 20:45
Medlem
Citat:

I ett demokratisk rättssamhälle ska den anklagade ha rätt att höras.

Här förklarar Jimmie Å vad han skrivit och vad han menar.

https://youtu.be/w8H0LL5fFhE

Lyssna på det och kritisera det han verkligen säger, inte vad ni tror att han säger.
Att bygga en halmgubbe och argumentera mot den funkar inte mot honom.
Ska SD knäckas måste man ha bättre argument än hans försvarstal. Sluta slåss mot halmgubbar skaffa er bättre argument än hans istället.

Så skrev jag på FB
Citera
2021-02-22, 20:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Vilket också är strategin bakom sossarnas propaganda.
Citera
2021-02-22, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Det behöver inte handla om rädsla, det kan lika gärna bara bestå av ovilja att sänka sig till så primitiva nivåer en del kulturer uppvisar.
Nej det är klart det handlar om rädsla och rasism. SD är utan tvekan både det räddaste och mest rasistiska partiet i riksdagen
Citera
2021-02-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Allt är rasism numera. Men varför skulle inte SD få mynta nyord likt andra partier?
Integrationsskuld är ett sådant konstigt nyord. Vad är det för något och hur mäts den? Är det som med klimatavtryck något varje individ kan beräkna? Och vilka är det som bär på denna skuld?
Men va? Ska man bara uppfinna nya ord till höger och vänster? Och sen bevisa att det finns bäring i vad de betyder, snacka om att hitta på problem.
Citera
2021-02-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är klart det handlar om rädsla och rasism. SD är utan tvekan både det räddaste och mest rasistiska partiet i riksdagen

Nä du Niburi, du och dom andra vänster elementen här är redan avklädda.
Det har bevisats fleta ggr att ni medvetet går in för att missförstå, eller bara är ointellegenta.

Sveriges modigaste politiker är SD, hela msm och våldsvänstern denna blandning gör att dom tar emot mest hot av alla i samhället.
Det är bevis på mod och du är en simpel mobbare.

Normala människor kan på bilden se både en ung kvinna och en gammal kärring.

https://cranberrycorner.se/2011/04/18/om-att-gora-oforvantade-och-lyckosamma-upptackter/ung-dam-gammal-kvinna/

Du och övriga vänstern kan bara se en politisk vinkling, dvs bara se kärringen
Citera
2021-02-22, 22:41
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappakaljanskaj
Är det antalet somalier som är problemet eller somalier i sig enligt dig?

Jag tänker väl lite som så att om man har problem i sitt land så ska man, enligt reglerna, söka sig till sitt närmaste land.

Om vi fick problem med Putin här så skulle inte min flyktplan bli att packa ihop skiten och fly till Somalia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in