2021-02-22, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är väldigt extremt uppenbart att den formuleringen inte är förenlig med SDs agenda.

Hur är det extremt uppenbart?
Jag röstade SD senast och så tycker jag,ickebelastande invandring behövs, var även medlem förut och i medlemstidningen fanns vilja till ickebelastande invandring.

Vad sitter du på för info, som kan bekräftas.

Vill du ha hit förnedringrånare IS sympatisörer.
Har du nån gräns för vilka man inte bör släppa in.
Tror du på allvar att SD vill ha hit Breivik?
Citera
2021-02-22, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK ren och skär rasism och rädsla för andra kulturer alltså då.
Det behöver inte handla om rädsla, det kan lika gärna bara bestå av ovilja att sänka sig till så primitiva nivåer en del kulturer uppvisar.
Citera
2021-02-22, 15:10
Medlem
theshades avatar
Jag tycker ordvalet var lite olyckligt. Det är lite otydligt, och inbjuder till tolkningar.

"Ekonomisk och social belastning" hade varit tydligare och mer konkret ur ett samhällsperspektiv och betyder "inga mer outbildade bidragstagare som inte integreras".

Det är ju samma folk man menar, men med mina ordval skulle man undvika spekulation och tankar som "Jaha så det är en belastning att folk ens finns i landet om de har en annan kultur?". Precis sådant Annie och gänget hugger på direkt.
Citera
2021-02-22, 15:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Otydligt? Om de delar vår kultur så gör de väl?

Att som ”Christoffer” tala om ”svartskallar” är otydligt. Jag tycker däremot Jimmies snack om ”kulturell belastning” är mycket tydligt.
Citera
2021-02-22, 15:18
Medlem
catforwardpowers avatar
Om nu alla undrar så jävla mycket om SD egentligen är en varg i fårakläder, som har en tavla på Hitler under sängen och har ett smyg-hakkors intatuerat på lilltån, varför tittar de då inte på vad som har hänt I Sölvesborg? Blir det någon nazistisk och rasistisk revolution där? jag har aldrig ens vart där men jag tvivlar på det. Kan någon styrka vad som har hänt där?

Eller har etablissemanget skyllt på att trots SD kommit till makten i Sölvesborg så måste de fortfarande "dölja sina egentliga åsikter" för att de måste samarbeta med andra partier och att när de väl når 50% så kommer de förbjuda alla andra partier? Skulle vara intressant att höra någon sjuklöver-politiker konkret få svara på just de där frågorna
Citera
2021-02-22, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Precis det skulle nog vara omöjligt utan att krig med vissa av nationerna som dessutom vägrar ta tillbaka sitt skit skulle behövas.

Men det ska absolut bli lättare att utvisas, bör räcka med att man saknar inkomst ifrån dag ett.

Jag är helt för öppna gränser som ett priviligie inte en rättighet. Man ska helt enkelt inte ha en möjlighet att rota sig utan att vara självförsörjande.

Vårat sociala skyddsnät har arbetats ihop av våra föräldrar precis som vi vill att våra barn ska ha det likadant. Inte som det ser ut nu när allt spenderas på folk som faktiskt inte har något här att göra.

Spelar ingen roll ifall du är ifrån Norge eller Somalia, spenderar du dagen med att spendera ditt socialbidrag eller brott ska du ut.

Håller med dig. Är också förespråkare av hyfsat öppna gränser, men för att få flytta hit bör man ha en försörjning ordnad. Tycker även att uppehållstillståndet ska omprövas en gång om året eller liknande. Det kan aldrig vara en mänsklig rättighet att flytta till ett annat land och bli försörjd av andra, annat än inom ramarna för kvotflyktingsystemet.
Citera
2021-02-22, 16:08
Medlem
Wow vad kontroversiellt att inte vilja ha massa våldsamma parasiter här. Wow.

Kul att ni prioriterar dessa framför era landsmän.

Öppna gränser mitt arsle.
Citera
2021-02-22, 16:28
Medlem
Jack-Ryans avatar
Ja, islam är kulturell belastning och dessutom det farligaste som drabbat Europa sedan 2:a världskriget.
Citera
2021-02-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Om vi fortsätter som nu ja. Om vi däremot börjar villkora bidragen och indirekt tvinga folk att utbilda sig och skaffa jobb så är invandringen en ren förtjänst för Sverige. Extremt märkligt att politiken tycker att denna fråga är så kontroversiell.

Ok att man vill ha en förhållandevis hög invandring, men varför ställer man inte mycket tuffare krav på invandrare?
Satsa miljoner på att få dem att återvandra, det kommer spara oss miljarder! Stannade för tågbyte i Borlänge, trodde jag var i Mogadishu! Beslöjade tjocka damer rörde sig kring, hemskt!
Citera
2021-02-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappakaljanskaj
Är det antalet somalier som är problemet eller somalier i sig enligt dig?

Antalet i första hand. Ett alltför stort avstånd i värderingar. Sedan kan det ifrågasättas varför de ska just hit av alla ställen. Kan de ha något med bidragsnivåer att göra?
Citera
2021-02-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimaten
Antalet i första hand. Ett alltför stort avstånd i värderingar. Sedan kan det ifrågasättas varför de ska just hit av alla ställen. Kan de ha något med bidragsnivåer att göra?
Somalierna har alltid gillat gratis , männen bort ofta på annat håll än mor och barn så han slipper betala mer än nödvändigt men hälsar gärna på vid middagstid. En Etiopier på jobbet sa på frågan om de har Zigenare i Etiopien ; " nää.. vi har somalier..."

Alla röstar hejar på sina välgörare Såssarna även Etiopiern.
Senast redigerad av Tomatji 2021-02-22 kl. 18:11.
Citera
2021-02-22, 19:04
Medlem
Kalliss avatar
"stoppa invandring som utgör en "kulturell belastning""

Skulle ett musseland tolerera en permanent svensk "kulturell belastning"?

Skulle ett land som Vitryssland/Belarus tolerera att en svensk på gatorna i Minsk - "kulturell belastning" - skriker till landets diktator Aleksandr Lukasjenko - "Jag skall knulla din mormor"?

Svensk invandringspolitik spårade ur efter den 28 februari 1986!

Jag tror inte att det var Palmes mening med detta legacy år 2021 i hans namn!
Senast redigerad av Kallis 2021-02-22 kl. 19:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in