2021-02-14, 22:44
  #4237
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krinko
Vissar daga jobbar jag 08-22 och andra 08-16. 08-22 passen delar jag för annars får jag en dipp vid 18 och får inget gjort på jobbet. Sedan är det lättare att spara ihop några stycken kapslar under en vecka genom att bara ta en 40 eller en 30 dagar man är ledig eller jobbar korta pass
Antar att du inser att ditt liv kommer gå åt helvete när du missbrukar medicinen till att dygna och jobba 14-timmarspass?
Citera
2021-02-17, 13:01
  #4238
Medlem
Bara jag som tkr att elvansen blir meningslös att ta "när man vant sig vid det"?: alltså när man inte får någon effekt av det längre. Vet många anser att det inte är förens kroppen och hjärnan har vant sig/anpassat sig till den kemiska förändringen som sker som de tkr att elvansen fungerar som mest optimalt.
Men när hjärnan har anpassat sig och vant sig så känner jag att endast det negativa effekterna är de som är kvar, känner ingen pigghet, ingen fokus, somnar oftast när jag tar det, blir stisig o skakig och får grov ångest och grov dipp på kvällarna..
När jag har tagit en paus från det och börjar igen så blir jag vaken, lugn, fokuserad, sorterad i huvudet, är mer strukturerad, precis så som det ska vara.
För att det ska funka för mig måste jag ta perioder utan det, antingen ha ett veckoschema varav jag tar det 3-4 dagar i veckan eller att ta 1 månad eller 2 och sen 1 månad utan etc...

Någon som känner igen sig?

Bör tillägga att jag har adhd och får 60mg/dag och det har förändrat mitt liv till det bättre, varit tung missbrukare innan och gått på meta-program etc, men lyckats gå av det mycket tackvare elvansen, då det är den enda drogen varav redan första gången jag tog det ansåg var en legitim medicin och inte ett preparat som var något att punda på.
,
Citera
2021-02-17, 20:46
  #4239
Medlem
Efterlyser en FAQ om elvanse. Någon som är villig?
Vad vet "vi" egentligen om denna "mirakelmedicin?"

Någon har precis påbörjat en behandling och är hittills väldigt nöjd med hur och saker o ting funkar jämförelsevis med dom traditionella förstahandsvalen vid AD/HD, har nu 60 mg men kommer troligtvis bli en ökning till 90.

Det jag vill veta är:
Halveringstid osv? går säkert att googla fram men behöver tillförlitliga uppgifter.
Tolerans? en av nackdelarna med ex, gatusubstanser är ju att toleransen snabbt ändras.
Dvs. det är vanligt att det ofta behövs dosjusteringar.

Vill helst undvika detta osv.
min teori, eller det som kanske säger sig självt är att toleransen inte ska ändras om man bibehåller ett regelbundet intag. men då substansen är hyffsat ny på marknaden (vad jag vet) så hade jag behövt bättre & mer info.

Undrar oxå något ang. interaktioner. Vad sker om behandling med denna typ av läkemedel integreras med ex. opiater/opioder och vad sker om det görs justeringar längre fram? Alltså om vi tar ett ex.
En patient får 18 mg sub och 60 mg lisdexamfetamin, elvansen höjs till 90 o så småningom så kanske subben sänks till 12 el. 8. Tror ni att 60 mg skulle räcka om subben försvann? Patienten behövde 3 gånger så hög dos än vad läkemedelsverket rekomenderar för att ens få effekt på dom 2 traditionella läkemedlena. Kommer patienten isf även uppleva andra biverkningar pga Elvansen (just nu enbart nerstömdhet på eftermiddagen samt sömnsvårigheter men dessa har dock funnits sedan barnsben. Personen ifråga brukar använda sig av små doser alprazolam (som funkar bra mot både muskelvärken, kramperna & ångesten samt desspressiviteten, vilket sjukvården såklart är emot och det är även helt fel preparat pga alldelles för kort halveringstid + toleransökning. Håller nu på och kör en Ergenyl kur för att slippa muskelverken. Några andra förslag? Jag själv funderat mycket över hur det skulle vara att istället försöka sätta in ex. 20 mg nitrazepam mot ångest & kramperna vid behov (Dock under kontrollerade former såklart)

Patient har lätt att öka i vikt, fick Zyprexa under en period men blev 30 kg tyngre på 2 månader vilket måste vara mindre kul om man exempelvis haft komplex för sånt under skoltiden.


Går troligtvis att googla osv, Vilket jag även gör men föredrar personliga erfarenheter.
Och sist men inte minst, Personen ifråga är vegeterian och hade gärna sluppit Gelatinkapslarna.
Finns ju sätt att kringgå detta men hur påverkar det det verksamma ämnet om man delar kapslarna?
Går det snabbare ur kroppen osv? Tror inte riktigt personen har råd med det då hen äntligen hittat något som verkar fungera.
__________________
Senast redigerad av saytan.godzon 2021-02-17 kl. 20:58.
Citera
2021-02-17, 20:49
  #4240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cOMANDER4
Bara jag som tkr att elvansen blir meningslös att ta "när man vant sig vid det"?: alltså när man inte får någon effekt av det längre. Vet många anser att det inte är förens kroppen och hjärnan har vant sig/anpassat sig till den kemiska förändringen som sker som de tkr att elvansen fungerar som mest optimalt.
Men när hjärnan har anpassat sig och vant sig så känner jag att endast det negativa effekterna är de som är kvar, känner ingen pigghet, ingen fokus, somnar oftast när jag tar det, blir stisig o skakig och får grov ångest och grov dipp på kvällarna..
När jag har tagit en paus från det och börjar igen så blir jag vaken, lugn, fokuserad, sorterad i huvudet, är mer strukturerad, precis så som det ska vara.
För att det ska funka för mig måste jag ta perioder utan det, antingen ha ett veckoschema varav jag tar det 3-4 dagar i veckan eller att ta 1 månad eller 2 och sen 1 månad utan etc...

Någon som känner igen sig?

Bör tillägga att jag har adhd och får 60mg/dag och det har förändrat mitt liv till det bättre, varit tung missbrukare innan och gått på meta-program etc, men lyckats gå av det mycket tackvare elvansen, då det är den enda drogen varav redan första gången jag tog det ansåg var en legitim medicin och inte ett preparat som var något att punda på.
,

Jag skrev precis ett inlägg med liknande karaktär, Personen jag talar för har varit en tung narkoman i c:a 14 år men börjar förhoppningsvis få rätsida på det.
Citera
2021-02-17, 20:51
  #4241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cOMANDER4
Bara jag som tkr att elvansen blir meningslös att ta "när man vant sig vid det"?: alltså när man inte får någon effekt av det längre. Vet många anser att det inte är förens kroppen och hjärnan har vant sig/anpassat sig till den kemiska förändringen som sker som de tkr att elvansen fungerar som mest optimalt.
Men när hjärnan har anpassat sig och vant sig så känner jag att endast det negativa effekterna är de som är kvar, känner ingen pigghet, ingen fokus, somnar oftast när jag tar det, blir stisig o skakig och får grov ångest och grov dipp på kvällarna..
När jag har tagit en paus från det och börjar igen så blir jag vaken, lugn, fokuserad, sorterad i huvudet, är mer strukturerad, precis så som det ska vara.
För att det ska funka för mig måste jag ta perioder utan det, antingen ha ett veckoschema varav jag tar det 3-4 dagar i veckan eller att ta 1 månad eller 2 och sen 1 månad utan etc...

Någon som känner igen sig?

Bör tillägga att jag har adhd och får 60mg/dag och det har förändrat mitt liv till det bättre, varit tung missbrukare innan och gått på meta-program etc, men lyckats gå av det mycket tackvare elvansen, då det är den enda drogen varav redan första gången jag tog det ansåg var en legitim medicin och inte ett preparat som var något att punda på.
,

Jag kommenterade precis ditt inlägg men kommentaren verkar ha varit försvunnen, skrev oxå ett inlägg av samma karatär vilket du kan läsa längre ner på sidan, min första tanke är att du behöver justera dosen.
Citera
2021-02-18, 02:13
  #4242
Medlem
yournotlikemes avatar
Tycker om Elvanse i all ära, UNDER tiden det verkar. Har aldrig varit med om ett preparat man blir så "låg" av när det går ur efter ~8 timmar?.

Aldrig upplevt liknande på riktigt tjo? Man blir verkligen "down" så att säga. Nu har jag ingen diagnos men det är ju ypperligt med 40-60mg ibland om man vill "ta tag" i dagen på riktigt.
Citera
2021-02-18, 18:33
  #4243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saytan.godzon
Efterlyser en FAQ om elvanse. Någon som är villig?
Vad vet "vi" egentligen om denna "mirakelmedicin?"

Någon har precis påbörjat en behandling och är hittills väldigt nöjd med hur och saker o ting funkar jämförelsevis med dom traditionella förstahandsvalen vid AD/HD, har nu 60 mg men kommer troligtvis bli en ökning till 90.

Det jag vill veta är:
Halveringstid osv? går säkert att googla fram men behöver tillförlitliga uppgifter.
Tolerans? en av nackdelarna med ex, gatusubstanser är ju att toleransen snabbt ändras.
Dvs. det är vanligt att det ofta behövs dosjusteringar.

Vill helst undvika detta osv.
min teori, eller det som kanske säger sig självt är att toleransen inte ska ändras om man bibehåller ett regelbundet intag. men då substansen är hyffsat ny på marknaden (vad jag vet) så hade jag behövt bättre & mer info.

Undrar oxå något ang. interaktioner. Vad sker om behandling med denna typ av läkemedel integreras med ex. opiater/opioder och vad sker om det görs justeringar längre fram? Alltså om vi tar ett ex.
En patient får 18 mg sub och 60 mg lisdexamfetamin, elvansen höjs till 90 o så småningom så kanske subben sänks till 12 el. 8. Tror ni att 60 mg skulle räcka om subben försvann? Patienten behövde 3 gånger så hög dos än vad läkemedelsverket rekomenderar för att ens få effekt på dom 2 traditionella läkemedlena. Kommer patienten isf även uppleva andra biverkningar pga Elvansen (just nu enbart nerstömdhet på eftermiddagen samt sömnsvårigheter men dessa har dock funnits sedan barnsben. Personen ifråga brukar använda sig av små doser alprazolam (som funkar bra mot både muskelvärken, kramperna & ångesten samt desspressiviteten, vilket sjukvården såklart är emot och det är även helt fel preparat pga alldelles för kort halveringstid + toleransökning. Håller nu på och kör en Ergenyl kur för att slippa muskelverken. Några andra förslag? Jag själv funderat mycket över hur det skulle vara att istället försöka sätta in ex. 20 mg nitrazepam mot ångest & kramperna vid behov (Dock under kontrollerade former såklart)

Patient har lätt att öka i vikt, fick Zyprexa under en period men blev 30 kg tyngre på 2 månader vilket måste vara mindre kul om man exempelvis haft komplex för sånt under skoltiden.


Går troligtvis att googla osv, Vilket jag även gör men föredrar personliga erfarenheter.
Och sist men inte minst, Personen ifråga är vegeterian och hade gärna sluppit Gelatinkapslarna.
Finns ju sätt att kringgå detta men hur påverkar det det verksamma ämnet om man delar kapslarna?
Går det snabbare ur kroppen osv? Tror inte riktigt personen har råd med det då hen äntligen hittat något som verkar fungera.


Allt detta varierar extremt från person till person men jag har själv gått på elvanse tsm med både matadon under perioder samt subutex under andra perioder. Har tagit elvanse med mer elr mindre alla substanser som finns och här är lite mer av mina erfarenheter:

Tolerans får du oavsett i min erfarenhet, enda sättet att få ner den är att ta en paus ( under denna paus kan man hitta andra mildare simulanter som tex modafinil som håller en vaken men inte påfrestar ens dopamin förråd alls vilket är det jag tycker man bör hålla så intakt som möjligt)
Att ta lägre doser och hålla sig till ett dos tillfälle, sova och äta bra rekommenderas med, dopamin bygger upp sig rätt så snabbt (om man jämför med serotonin tex) så en natts sömn gör mer en man tror.
Utöver detta finns de amino-syror som jag tar och tkr hjälper för att hjälpa kroppen ännu mer att ha så goda nivåer med dopamin som möjligt.
Tar : L-theanine, L-tyrosine, Dl-phenylanine 3 ggr om dagen samt (Inositol, bcaa o andra saker till träning) och 5-htp på kvällen.

Om personen går på subutex elr metadon och är beroende så kommer elvansen inte direkt påverka så mkt då personen ifråga inte lär få nått rus (inte längre i alla fall) av de substanserna (beror på hur länge han vart fast på det). ifall det är så att han får effekt av suben så kan man få speed-ball liknande effekt av att ta dessa tillsammans.
Alprozamen tkr jag låter vettigt om det är vid låg dos och endast på kvällen när elvansen har gått ur kroppen. Optimala hade annars bara varit att lyckas somna/slappna av via mildare preparat, typ lergrigan, kanske kava, passion flower etc. Amino-syrorna jag nämnde tycker jag hjälper som fan på kvällen med.

Angående huruvida elevansen skulle hjälpa när subutex-dosen ska sänkas från 12 till 8 så tror jag inte det, tror nästan att elevansen kan bli mera påfrestande (tydligare biverkningar) när man plötsligt drar ner på en så tung medicin som subutex, kan hjälpa oxå men det är en stimulant trors allt, inte det skönaste att vara på ifall man har opiat-at.

Man kan öppna kapslarna japp! De kickar snabbare om du blandar ut de i vatten o slänger i en samarin eller två (sägs det)
Citera
2021-02-18, 19:41
  #4244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saytan.godzon
Efterlyser en FAQ om elvanse. Någon som är villig?
Vad vet "vi" egentligen om denna "mirakelmedicin?"

Någon har precis påbörjat en behandling och är hittills väldigt nöjd med hur och saker o ting funkar jämförelsevis med dom traditionella förstahandsvalen vid AD/HD, har nu 60 mg men kommer troligtvis bli en ökning till 90.

Det jag vill veta är:
Halveringstid osv? går säkert att googla fram men behöver tillförlitliga uppgifter.
Tolerans? en av nackdelarna med ex, gatusubstanser är ju att toleransen snabbt ändras.
Dvs. det är vanligt att det ofta behövs dosjusteringar.

Vill helst undvika detta osv.
min teori, eller det som kanske säger sig självt är att toleransen inte ska ändras om man bibehåller ett regelbundet intag. men då substansen är hyffsat ny på marknaden (vad jag vet) så hade jag behövt bättre & mer info.

Undrar oxå något ang. interaktioner. Vad sker om behandling med denna typ av läkemedel integreras med ex. opiater/opioder och vad sker om det görs justeringar längre fram? Alltså om vi tar ett ex.
En patient får 18 mg sub och 60 mg lisdexamfetamin, elvansen höjs till 90 o så småningom så kanske subben sänks till 12 el. 8. Tror ni att 60 mg skulle räcka om subben försvann? Patienten behövde 3 gånger så hög dos än vad läkemedelsverket rekomenderar för att ens få effekt på dom 2 traditionella läkemedlena. Kommer patienten isf även uppleva andra biverkningar pga Elvansen (just nu enbart nerstömdhet på eftermiddagen samt sömnsvårigheter men dessa har dock funnits sedan barnsben. Personen ifråga brukar använda sig av små doser alprazolam (som funkar bra mot både muskelvärken, kramperna & ångesten samt desspressiviteten, vilket sjukvården såklart är emot och det är även helt fel preparat pga alldelles för kort halveringstid + toleransökning. Håller nu på och kör en Ergenyl kur för att slippa muskelverken. Några andra förslag? Jag själv funderat mycket över hur det skulle vara att istället försöka sätta in ex. 20 mg nitrazepam mot ångest & kramperna vid behov (Dock under kontrollerade former såklart)

Patient har lätt att öka i vikt, fick Zyprexa under en period men blev 30 kg tyngre på 2 månader vilket måste vara mindre kul om man exempelvis haft komplex för sånt under skoltiden.


Går troligtvis att googla osv, Vilket jag även gör men föredrar personliga erfarenheter.
Och sist men inte minst, Personen ifråga är vegeterian och hade gärna sluppit Gelatinkapslarna.
Finns ju sätt att kringgå detta men hur påverkar det det verksamma ämnet om man delar kapslarna?
Går det snabbare ur kroppen osv? Tror inte riktigt personen har råd med det då hen äntligen hittat något som verkar fungera.
Finns ingen princip att gå på elvanse om du går på antipsykotiska samtidigt då dessa blockerar effekten 100%.
Det går utmärkt att hälla ut innehållet för att slippa svälja kapslarna då elvanse måste tas upp i blodet för att metaboliseras till den aktiva metaboliten dexamfetamin, det gör inte så att den går ut snabbare.
Om personen i fråga inte vill använda sig av benso kan den be om t.ex. paraflex i kombination med någon NSAID (ipren fungerar inte antar jag, så personen måste be om något på recept som är "starkare", detta borde underlätta smärtorna iallafall.)
Dexamfetamins halveringstid är drygt 9h.
Enligt egen erfarenhet så dämpar inte opiater den effekten av elvanse man är ute efter, dock tycker andra personer olika. En 70MG dos av elvanse är endast ~21mg aktiv dexamfetamin så en 90mg dos är egentligen låg dos enligt mig, ingen fara att stå på det om personen inte får några större biverkningar.
Om personen upplever nerstämdhet på eftermiddagen be om att få en lunch tilläggsdos, t.ex 40-60mg morgon 30mg lunch för att underlätta den sk. "Kraschen" som vissa upplever, aldrig upplevt det själv dock speciellt inte i kombination med opiater.
Citera
2021-02-20, 00:58
  #4245
Medlem
Forskade vidare kring allt här men tycker fortfarande det faktiskt finns ganska lite info att hitta.
Den jag skriver för har behövt använda sig av olika centralstimulanter i 14 år.
Hen blev diagnotiserad vid 22-23 års åldern men då hen va så rädd att förlora sin medecin som hen kämpet som ett djur på att få vilket va Concerta/ritalin högsta styrkan 60mg (x3 som hen försökte hålla hemlig) körde på det i 2 veckor och tog gatu tjack restande två veckor när medecinen va slut. Personen vågra heller aldrig berätta detta för sin doktor då hen skämdes plus hade väldigt mycket strul vid sidan om och va bl.a fullblodsalkolist (Som tur är så är inte fallet så längre...)

Hen började med heroin som 24 åring efter att hållt med o fjantat omkring med alla andra opiater/opioder sedan hen va 15 (ketagan, citidon osv) ´men blev dock hooked på tram och gick när det va som värst på 38 st 50 mg om dagen. så fruktansvärt onödigt om bara vården kunde gjort rätt för sig.

Det jag läst är att effekten varar 4-13 timmar, hen får sen igår 90 mg på morgonen och har inte alls känt av samma ledsamhet på eftermiddagen som innan, och det går ju inte ens att jämföra med concerta/ritalin där ångesten/självsmords ideérna kom som ett prev på posten va 4 timma.

Idag upplevdes det dock (kan bero på att det är fredag & lite feststämning) i vanliga fall körde personen full race för att sedan crasha, återhämta sig och upprepa proceduren igen. Jag funder på ifall man även kunde ha nått snabbverkade vid behov för att slippa riskera återfall? samt kunnde funger längre och det nu skulle behövas. Men Lisdexamfetamin finns inte som snabbbverkade va? Men Attentin 5 mg vid behov eller Metamina (Vet inte vilken som liknar Elvanse mest molekylärt. Men då personen i fråga är nöjd hittils så är hen väldigt rädd för att mixtra för mycket då hen haft ett helvete sen soc/psyk/beroende vården blev inkopplat. Dom har ju enligt mig som har haft första parkett och alla jag diskuterat saken med BARA gjort fel.

Jag önskar verkligen att ingen annan ska få behöva uppleva det här. nån som har något tips på hur jag ska gå vidare?

Personen får ergenyl mot muskelkrampermna, och tar smådoser alprazolam (Dock vid sidan om.) Men det får godtas under den första kritiska perioden. Lergigan, Atarax, osv behöver vi inte ens diskutera.

Som sagt, det jag är inne på är 5-20 mg nitrazepam vid behov 2 gånger i veckan.
Ser inte vad som skulle va fel med det. Att hålla på o springa på gatan efter smurfar är ju för fan livsfarligt (med det är så samhället tvingar dom (oss) till att göra.

Bör oxå tillägga att modafinil användes under c:a 1 år, fungerade bra med triggade dessvärre enormt mycket.
Så vi diskuterar ju inte bara ADHD, utan även Borderline (Emotionell Instabilitet) Alkolism samt Beroendeproblematik.

Sjuka Värld.


Fick oxå svar ang. Gelatinkapslarna. Själv gelatinet har ingenting med verkningstiden att göra apotekan trodde att det va en kostnadsfråga. Men visst ör Gelatinet gjort av gris, vilket är sjukt med tanke på hur många veganer vi har idag, Vissa kör ju syntetiskt osv.

Tror jag fick med allt. återkopplar.
Citera
2021-02-22, 17:36
  #4246
Medlem
Hej jag har en fråga jag tänkte jag kunde lägga in här i denna tråden. Jag hr precis fått en adhd-diagnos men har inte fått medecin utskrivet än. Jag har en kompis som har adhd så har testat någon elvanse av honom och fastande direkt. Jag kan tillägga att jag innan he haft ett ganska ringt missbruk av ganska mycket olika substanser. Iallafall, nu har jag såklart hittat en som säljer elvanse. Så har köpt av honom ett par gånger, jag har nu in 2-3veckor tagit elvanse i princip varje dag. Och eftersom jag inte har det utskrivet så har jag mixat mycket med dosen. Började med 50mg/dag. Gick snabbt upp till 100. Nu ligger jag väl nästan på 200mg om dagen. Tar 100 på morgonen innan jag drar till gymet och 100 i samband med måltid ungefär runt 16-17. Nu kommer jag till saken och min fundering kring detta. Jag är en väldigt aktiv kille som tränar ganska hårt på gymet nästan varje dag. Har för ett par veckor sedan börjar med winstrol. Detta är så ett dopningklassat preparat. Detta preparat torkar ut en på vätska och ger en dåliga blodvärden och blodfetter. Vad jag har läst iallafall. Och elvanse som ni alla som testat kanske vet, är inte så jippo får blodcirkulationen o så. När jag är på gymet och tränar för hårt så känns det som om jag e på väg att svimma/zoona ut. Min slutgiltiga fråga är. Är denna kombination jättefarlig? Hur pass negativt är detta? Kan tillägga att jag dricker mycket vatten, käkar vitamintillskott och är väldigt mån om min kost.
Citera
2021-02-22, 19:27
  #4247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramenus
Hej jag har en fråga jag tänkte jag kunde lägga in här i denna tråden. Jag hr precis fått en adhd-diagnos men har inte fått medecin utskrivet än. Jag har en kompis som har adhd så har testat någon elvanse av honom och fastande direkt. Jag kan tillägga att jag innan he haft ett ganska ringt missbruk av ganska mycket olika substanser. Iallafall, nu har jag såklart hittat en som säljer elvanse. Så har köpt av honom ett par gånger, jag har nu in 2-3veckor tagit elvanse i princip varje dag. Och eftersom jag inte har det utskrivet så har jag mixat mycket med dosen. Började med 50mg/dag. Gick snabbt upp till 100. Nu ligger jag väl nästan på 200mg om dagen. Tar 100 på morgonen innan jag drar till gymet och 100 i samband med måltid ungefär runt 16-17. Nu kommer jag till saken och min fundering kring detta. Jag är en väldigt aktiv kille som tränar ganska hårt på gymet nästan varje dag. Har för ett par veckor sedan börjar med winstrol. Detta är så ett dopningklassat preparat. Detta preparat torkar ut en på vätska och ger en dåliga blodvärden och blodfetter. Vad jag har läst iallafall. Och elvanse som ni alla som testat kanske vet, är inte så jippo får blodcirkulationen o så. När jag är på gymet och tränar för hårt så känns det som om jag e på väg att svimma/zoona ut. Min slutgiltiga fråga är. Är denna kombination jättefarlig? Hur pass negativt är detta? Kan tillägga att jag dricker mycket vatten, käkar vitamintillskott och är väldigt mån om min kost.

Du kan absolut inte blanda elvanse med winstrol eller liknande, ditt hjärta kommer vara helt kört inom ett par månader. Dessutom den dosen av elvanse kommer göra att allt kommer att gå åt helvete för dig så småningom , du trappar ned omedelbart.

Jag har själv använt elvanse i över ett års tid (fick utskrivet, får fortfarande utskrivet, tar det dock inte), är av med det giftet som tur är, så jävla lätt att bli beroende av det och avtändningen är inte roligt alls, fyfan vad nere man är. dopamindepåerna helt jävla tomma ett bra tag. Har även använt winstrol och allt sånt skit med.

Mitt hjärta är kört redan. Jag kan jogga 10 minuter på ett löpband sen är jag svimfärdig.
Citera
2021-02-22, 20:43
  #4248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Du kan absolut inte blanda elvanse med winstrol eller liknande, ditt hjärta kommer vara helt kört inom ett par månader. Dessutom den dosen av elvanse kommer göra att allt kommer att gå åt helvete för dig så småningom , du trappar ned omedelbart.

Jag har själv använt elvanse i över ett års tid (fick utskrivet, får fortfarande utskrivet, tar det dock inte), är av med det giftet som tur är, så jävla lätt att bli beroende av det och avtändningen är inte roligt alls, fyfan vad nere man är. dopamindepåerna helt jävla tomma ett bra tag. Har även använt winstrol och allt sånt skit med.

Mitt hjärta är kört redan. Jag kan jogga 10 minuter på ett löpband sen är jag svimfärdig.



Jag har tagit elvanse 2 veckor ungefär. Kommer det vara flera dagars avtändningen eller hur kommer de blir? Kommer man få lida npgra dagar eller. Har socit hyffsat ändå. Sovit 10h per natt nu senaste 2 nätterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in