2021-02-22, 16:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fullmaktens nytta ifrågasätts ju i det svar som Ebba Buschs ombud skickade in till Uppsala Tingrätt i fredags men jag antar att Brännström antyder att ombudet ifrågasätter om E*björn är den som skrivit under fullmakten men något sådant hittar jag inte i aktbilagan.

Citerar in slutet av aktbilagan där frågan berörs.
Jag tänkte för mycket på själva namnteckningen men som trngw påpekade.
Var han ett lallande fån vid husförsäljningen, var han det också när han skrev under generalfullmakten.
2021-02-22, 16:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ah! Då är det detta som avses.
Var han ett lallande fån vid husförsäljningen, var han det också när han skrev under generalfullmakten.

Yes, trgnw knäckte nöten åt mig, klart att det är game-over för Binninge om Tingsrätten går på den linjen, det går inte att hävda sekventiell demens, antingen är man dement eller så är man inte och det gäller ju vid alla tillfällen och inte bara vid fastighetsförsäljning.
2021-02-22, 16:46
Medlem
vittne-xs avatar
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/namnteckningen-som-ska-vinna-husstriden-at-busch/
.......eller så har NFC anlitats med resultatet att dessa 2 namnteckningar är från 2 helt olika personer....
2021-02-22, 16:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/namnteckningen-som-ska-vinna-husstriden-at-busch/
.......eller så har NFC anlitats med resultatet att dessa 2 namnteckningar är från 2 helt olika personer....
Ja, det var jag inne på först.
Men tidpunkterna ger ett öppet mål.

Lägg också märke till att Majkgård hävdat att Esbjörn är senil och att hon bevittnat namnteckningen på en generalfullmakt, från den enligt henne senile Esbjörn.
2021-02-22, 16:53
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ja, det var jag inne på först.
Men tidpunkterna ger ett öppet mål.

Lägg också märke till att Majkgård hävdat Esbjörn är senil och att hon bevittnat namnteckningen från den enligt henne senile Esbjörn.

Det var ju vaktmästarens dotter, vars mobilnummer gick till vaktmästaren själv, som bevittnade fullmakten, inte Majken....
Edit: Jag hade fel - Majkgård skrev också under, förutom vaktmästare-dottern, intressant handstil.....

Notera också att Expressen blurrat Marielund i handstil på både köpares och säljares underskrifter.... ...
Senast redigerad av vittne-x 2021-02-22 kl. 17:03.
2021-02-22, 16:58
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
...helt plötsligt så lyckas inte denna j-la människa Ebba Busch få tag på honom för att blåsa av affären trots att hon klart och tydligt visste att Esbjörn ville riva avtalet!

Citatet vänds mot dig själv i det du skrivit:

"Du är ju dum på riktigt (men det vet ju alla som följer denna tråd)"

Det är ingen idé någonsin mer svara dig.
Om du nu inte mot all förmodan lyckas krysta fram, dina 2 opartiska värderingar!
2021-02-22, 16:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det var ju vaktmästarens dotter, vars mobilnummer gick till vaktmästaren själv, som bevittnade fullmakten, inte Majken....

Dottern var det ena vittnet Majkgård det andra.
2021-02-22, 17:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Har rättat förra inlägget - tack för korrektionen, sorry för min fuckup.

Det är mänskligt, det surrar ju så mycket namn och dokument runt i det här fallet så det är lätt att glömma detaljer.

Men det är djävligt roligt att Ebba Buschs ombud har koll och troligen kollar i denna tråd, generalfullmakten kommer ju från Västerås Tingsrätt och lades ut här, fan vet om hon inte hämtade den härifrån , en fråga vi aldrig kommer att få något svar på men det skulle inte förvåna mig.
2021-02-22, 17:28
Medlem
En parentes kanske som jag undrar över.

Om Bolin förlorar, Då kommer Ebba betala huset och Bolin kan betala sin advokat mm.

Om Bolin vinner, har han då råd att betala sin hjälp utan att sälja huset?

Av det aktuella husets skick ser det inte ut som om Bolin har råd att underhålla fastigheten. Har Bolin svag ekonomi där allt är låst i fastigheten?
2021-02-22, 17:34
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTigris
En parentes kanske som jag undrar över.

Om Bolin förlorar, Då kommer Ebba betala huset och Bolin kan betala sin advokat mm.

Om Bolin vinner, har han då råd att betala sin hjälp utan att sälja huset?

Av det aktuella husets skick ser det inte ut som om Bolin har råd att underhålla fastigheten. Har Bolin svag ekonomi där allt är låst i fastigheten?
Han bör ha pengar över, sålde en bostadsrätt i Västerås i höstas.
Risken finns att Monica försnillat en del, eftersom hon fått en generalfullmakt, om han vinner riskerar Ebba att få betala hans rättshjälp.
2021-02-22, 17:42
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns ingen uppenbar konflikt mellan Marcussons och Oldenburgs granskning av Barry Karlssons intyg. De talar om samma sak alla tre. Det finns ingenting i det omaskade i Barry Karlssons intyg som bekräftar att Esbjörn skulle vara beslutsoförmögen vilket även granskarna bekräftar.

De enda som hävdar att Esbjörn är i behov av en God man är Johann Binninge och Monica Pernroth Lüllmaa. Det är Lüllmaa som hänvisar till de äldre läkarutredningarna som motiv för behovet.

Hon skriver också att Esbjörn ska medverka till ytterligare en läkarundersökning. Med det menas förmodligen ovanstående utredning från psykolog Barry Karlsson. Som tvärtemot Lüllmaas påstående visar att Esbjörn Bolin inte är i behov av någon God man. Detta styrks dessutom av två oberoende granskare!

https://www.docdroid.net/imJC4cM/vastmanlands-tr-a-7012-20-aktbil-2-sekretess-pdf#page=2

Utifrån denna osanna ansökan utser sedan rätten Monica Pernroth Lüllmaa till God man åt Esbjörn Bolin!

Uppdrag Granskning borde kartlägga hur svenska domstolar och media har låtit sig bli manipulerade i denna härva!

Vad jag förstår är inte det beslutat om någon god man ännu, det är dessutom frivilligt att ha.
God man ska hjälpa dig och får endast handla efter din egen vilja, annars byts god man ut av överförmyndaren ögona böj!
Något jag inte tror vanligt folk inse, är att den som har beviljats god man själv kan avbryta godmanskapet när som helst.
Eller gå till tingsrätten och be dom återkalla det om god man vägrar släppa taget, samma sak som med generalfullmakter.
Återkallelse av god man och alla generalfullmakter gäller då med omedelbar verkan, tingsnotarien stämplar återkallelsen åt dig så du kan visa hos b.la banken och anslår beviset hos tingsrätten och lägger in i P & T tidning att detta upphört.
2021-02-22, 17:56
Medlem
Knut-Annes avatar
Lade märke till att ansökan om god man och generalfullmakten kom in samma datum 2020-12-03.
Intressant är att Monica, i sin ansökan om god man, skriver.

"Jag, Monica Pernroth, har en generalfullmakt och sköter numera, tillsammans med Esbjörn, hans bankärenden och räkningar. Tack vare våra ansträngningar behövs inte god man i detta avseende."

Deras "ansträngningar" handlar alltså om några timmar, det är iofs. vad jag skulle behöva för att hjälpa någon med autogiro och automatisk E-faktura, men jag behöver inte någon generalfullmakt för detta.

Läs vad fan Esbjörn har skrivit under! Det är ett skrämmande dokument.
Generalfullmakt.
https://www.docdroid.net/8uTuoKG/vastmanlands-tr-a-7012-20-aktbil-4-generalfullmakt-kopia-pdf

Ansökan om god man.
https://www.docdroid.net/imJC4cM/vastmanlands-tr-a-7012-20-aktbil-2-sekretess-pdf#page=2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in