2021-02-21, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MicaelCorleone
Såg att det talades om att öppna Nebido Vial.

Bästa sättet om man ska dela upp är att en gång, dra upp alla 4 ml i en 5 ml spruta. Sen injicerar man den mängden man ska ha varje vecka, ofta en ½ ml. Förvara den i kylskåp.

Då får man ett lufttätt sparande (man trycker givetvis ut all luft så att även nålen är fylld) inget syre kommer då in, ingen oxidering sker, håller så hur länge som helst. Inga bakterier heller har tillträde.

Hur förklarar man för sjukvården att man vill injicera själv veckovis?
Citera
2021-02-21, 18:54
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicaelCorleone
Såg att det talades om att öppna Nebido Vial.

Bästa sättet om man ska dela upp är att en gång, dra upp alla 4 ml i en 5 ml spruta. Sen injicerar man den mängden man ska ha varje vecka, ofta en ½ ml. Förvara den i kylskåp.

Då får man ett lufttätt sparande (man trycker givetvis ut all luft så att även nålen är fylld) inget syre kommer då in, ingen oxidering sker, håller så hur länge som helst. Inga bakterier heller har tillträde.

Samma förfarande borde rimligtvis fungera med ampuller, bara att suga upp och förvara i kylskåp efteråt.

Det jag inte fattar är själva förfarandet, byter man nål innan man lägger sprutan i kylskåpet...
Citera
2021-02-21, 20:26
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Samma förfarande borde rimligtvis fungera med ampuller, bara att suga upp och förvara i kylskåp efteråt.

Det jag inte fattar är själva förfarandet, byter man nål innan man lägger sprutan i kylskåpet...
Man byter ju nål efter varje injektion, ifall man använder en grövre nål för uppsugning så byter man ju till injektionsnål innan förvaring så blir det smidigt när det är dags att ta sin injektion.
Det går att använda samma nål till uppsugning som till injektion, t.ex. blå 30mm nål, sen om det är 100% korrekt är jag osäker på.

Ja samma förfarande går ju att applicera på ampuller, du kan ju knäcka flera på en gång om du vill och suga upp.

Personligen kör jag 1ml sprutor då jag injicerar under den mängden varje gång.
Citera
2021-02-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamasd
Hur förklarar man för sjukvården att man vill injicera själv veckovis?

Jag tror inte att det har varit någon i den här tråden som har det upplägget.
Citera
2021-02-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Jag tror inte att det har varit någon i den här tråden som har det upplägget.

Jag tror Ankan injicerar varannan vecka. Jag injicerade själv, jag sa att mamma är sjuksköterska och att hon sköter injiceringarna, plus att jag sparar pengar och resurser på att boka en tid. Det gick läkaren med på
Citera
2021-02-21, 23:41
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate
Man byter ju nål efter varje injektion, ifall man använder en grövre nål för uppsugning så byter man ju till injektionsnål innan förvaring så blir det smidigt när det är dags att ta sin injektion.
Det går att använda samma nål till uppsugning som till injektion, t.ex. blå 30mm nål, sen om det är 100% korrekt är jag osäker på.

Ja samma förfarande går ju att applicera på ampuller, du kan ju knäcka flera på en gång om du vill och suga upp.

Personligen kör jag 1ml sprutor då jag injicerar under den mängden varje gång.

Tack för svar, och för att dryga till det kommer här följdfrågan.

Om man exv sugit upp 3ml, bytt nål och tryckt 0,5ml. Ska man då dra upp oljan i sprutan, byta nål och fylla ut till spets på den nya nålen innan förvaring i kyl?

Säkert sjukt självklart men det är just nu inte det mellan mina tinningar.
Citera
2021-02-22, 04:57
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Tack för svar, och för att dryga till det kommer här följdfrågan.

Om man exv sugit upp 3ml, bytt nål och tryckt 0,5ml. Ska man då dra upp oljan i sprutan, byta nål och fylla ut till spets på den nya nålen innan förvaring i kyl?

Säkert sjukt självklart men det är just nu inte det mellan mina tinningar.
Ja, jag gör på det viset.
Efter att ha använt sprutan så byter jag till ny kanyl på den, jobbar bort den mängd luft som finns i och trycker fram olja ända tills det sipprar ur spetsen, därefter läggs den i fryspåse i kylskåpet.
Citera
2021-02-22, 08:45
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Efter att ha använt sprutan så byter jag till ny kanyl på den, jobbar bort den mängd luft som finns i och trycker fram olja ända tills det sipprar ur spetsen, därefter läggs den i fryspåse i kylskåpet.

Super, tack!
Citera
2021-02-22, 13:10
Medlem
Citat:
utan skydd? Är det inte lätt att stöta i spetsen någonstans så att den blir slö?
Citera
2021-02-22, 13:11
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silmaril
utan skydd? Är det inte lätt att stöta i spetsen någonstans så att den blir slö?
Tack för du nämnde det, självklart sätter jag tillbaka plastskyddet på kanylen när jag förvarar dom.
Citera
2021-02-22, 18:15
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som vet när testo-koncentrationen är som högst efter applicering av gel?
Citera
2021-02-22, 19:13
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som vet när testo-koncentrationen är som högst efter applicering av gel?
2-4 timmar efter applicering, enligt Testavan informations PDF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in