2015-03-24, 14:37
Medlem
Någon som vet om plasma testosteron är en mindre noggrann markör för att mäta halten av testosteron?

Var länge sedan jag mätte serumhalten av ämnet, då låg det på arton, nu ligger plasmakoncentrationen av testosteronet i mig på 28.5 enligt senaste provsvar.

Sedan hade jag skyhögt prolaktin, 391 på plasmaprolaktin och 550 på lågmolekylärt prolaktin. Riktigt skumt/oroande...

Tacksam för svar.

(Följt tråden länge och vet här finns många kunniga inom området)

/Oxalic
Citera
2015-03-26, 22:55
Medlem
När ni sätter er nebido. Sprutar ni det långsamt under 2-3min?
Citera
2015-03-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
När ni sätter er nebido. Sprutar ni det långsamt under 2-3min?

Jag har fått min Nebido allt mellan 2-5min.
Föredrar att ta det riktigt sakta, 4-5min för att minska smärta både under och efter injektion.
Citera
2015-04-08, 15:41
Medlem
Wretch32s avatar
Någon som vet hur det är med möjligheterna att få barn när man ligger på TRT?
Säg att man kombinerar TRT med HCG?
Eller är det ändå ett kört race?

Hade varit tacksam för svar av er som har lite mer kunskap 😊

Mvh
Citera
2015-04-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Någon som vet hur det är med möjligheterna att få barn när man ligger på TRT?
Säg att man kombinerar TRT med HCG?
Eller är det ändå ett kört race?

Hade varit tacksam för svar av er som har lite mer kunskap 😊

Mvh

Med just hcg vet jag inte men med hmg kan du i alla fall få tillräckligt för att göra provrörsbefruktning, det vet jag av egen erfarenhet.
Citera
2015-04-09, 11:04
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadadria
Med just hcg vet jag inte men med hmg kan du i alla fall få tillräckligt för att göra provrörsbefruktning, det vet jag av egen erfarenhet.

Okej!

Jag tänkte när vissa säger att man i USA kan få TRT kombinerat med HCG, samt att jag har en bekant som förespråkat att det ska vara möjligt.

Hur fungerar det med HMG?

Mvh
Citera
2015-04-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Okej!

Jag tänkte när vissa säger att man i USA kan få TRT kombinerat med HCG, samt att jag har en bekant som förespråkat att det ska vara möjligt.

Hur fungerar det med HMG?

Mvh

Har som sagt inte en aning om hcg.
Hmg är FSH och LH, tillsätter du det i kroppen kommer du att producera sädesceller och testosteron, kort förklarat.
Ditt LH hämmas ju av exogent testosteron.
Citera
2015-04-09, 11:53
Medlem
Citat:
Har som sagt inte en aning om hcg.
Hmg är FSH och LH, tillsätter du det i kroppen kommer du att producera sädesceller och testosteron, kort förklarat.
Ditt LH hämmas ju av exogent testosteron.

Samma med HCG. Finns TRT som enbart använder sig av HCG för att just få upp LH värdet och att det då blir tillräckligt. Vet ej om det finns några hinder i praktiken men teoretiskt ska det gå lika bra iaf.
Citera
2015-04-09, 14:44
Medlem
Hmg ex. Gonal-F har samma funktion som FSH. Hcg ex. Pregnyl verkar på samma sätt som LH i kroppen.
LH säger till kulorna att producera testosteron medan FSH säger till testiklar att preducera spermier.
Menopur vilket är ett annat preparat är en kombination av hmg och hcg.

Jag har läst ett flertal trådar på amerikanska brädor där männen fått igång sädesproduktionen med enbart hcg. Vissa gavs även testo+hcg+ ev Clomid.
Man kan även ge en initial kick genom att ge hmg+hcg för att sen övergå enbart till hcg för att hålla igång sädesproduktionen.

Se mitt tidigare inlägg, där finns bl.a. en del vetenskapliga artiklar och studier om ämnet.

Mitt tidigare inlägg
Citera
2015-04-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinstark
Hmg ex. Gonal-F har samma funktion som FSH. Hcg ex. Pregnyl verkar på samma sätt som LH i kroppen.
LH säger till kulorna att producera testosteron medan FSH säger till testiklar att preducera spermier.
Menopur vilket är ett annat preparat är en kombination av hmg och hcg.

Jag har läst ett flertal trådar på amerikanska brädor där männen fått igång sädesproduktionen med enbart hcg. Vissa gavs även testo+hcg+ ev Clomid.
Man kan även ge en initial kick genom att ge hmg+hcg för att sen övergå enbart till hcg för att hålla igång sädesproduktionen.

Se mitt tidigare inlägg, där finns bl.a. en del vetenskapliga artiklar och studier om ämnet.

Mitt tidigare inlägg

Så hcg är enbart LH?
Då är ju hmg betydligt bättre ur fertilitetssynpunkt då det är både LH och FSH i hmg.
Du skriver att man 'kan' sambehandla med hcg och hmg men till vilken nytta?
Citera
2015-04-13, 11:26
Medlem
Citat:
Så hcg är enbart LH?
Då är ju hmg betydligt bättre ur fertilitetssynpunkt då det är både LH och FSH i hmg.
Du skriver att man 'kan' sambehandla med hcg och hmg men till vilken nytta?

Hmg är inte både LH och FSH, hmg har dock samma funktion som FSH.
Hmg = FSH
hcg = LH

Menopur innehåller både hcg och hmg. Sen kan man ta hormonerna separat ex. Pregnyl (hcg) + Gonal-F (hmg).
För en normal spermaproduktion krävs både LH och FSH (hcg+hmg). Men enligt en del studier jag har läst har man lyckats upprätthålla spermaproduktionen med enbart hcg för män som är under TRT-behandling.
Citera
2015-04-16, 14:06
Avslutad
Har ett östradiolvärde på 227 efter 3 månaders behandling med Pregnyl. Detta värde kan ju absolut inte vara bra på något sätt. Mår kasst skall tilläggas.

Mvh BB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in