Citat:
Ursprungligen postat av
Merlin01
En hemlös kan inte köpa bostad och kan många gånger inte ens hyra pga betalningsanmärkningar och 0 inkomst.
Det är helt irrelevant.
Det har jag inte sagt. Du får argumentera lite mer hederligt tycker jag. Jag frågade var alla dessa personer är som har brist på bostad? Hade det varit brist på bostäder så hade vi ju haft masshemlöshet osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merlin01
Precis, ingen budgivning på hyresrätt (om inte illegalt), så då får alla som vill ha en bostad inom rimlig framtid, I rimlig storlek, för en rimlig kostnad, I ett rimligt geografiskt läge buda på bostäder som säljs.
Det driver upp priser. Det hade inte varit billigare för dom att buda på hyresrätter. Att priserna går upp, upp, upp tyder på att tillgången inte matchar efterfrågan.
Och ja, det är ett bevis på att bristen i Malmö kontra bonnhåla är stor.
Men alla kan inte få en begränsad resurs, detta förstår du väl? Det råder inte matbrist bara för att alla inte kan äta löjrom, du förstår väl detta? Eller är det just detta du kallar för bostadsbrist?
Om det är detta du menar är bostadsbrist så har vi nog olika definitioner då jag anser att bostadsbrist=brist på bostäder.