2021-02-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Håller med om i princip allt. Det sista beror väl dock lite på hur man ser det. Finns ju skitmånga fall där småsaker eskalerat till mord. Var ju nåt fall i Sverige för nåt år sen där två bilister bråkade lite om högerregeln varpå den ena (en jugge, tror jag) drog kniv och det var slutet för den unga hockeykillen. Och mördade inte Christer Pettersson en kille med bajonett för att han gått in i honom i Åhlénskön och fått Pettersson att tappa sin nalle han skulle ge i present?

Här var dessutom förvisso den utlösande faktorn en skitsak, men har man gått och hatat varandra ömsesidigt en längre tid kan det vara droppen som fick plastbägaren med billig Bud Light att rinna över.

Jag undrar lite om Hollywood kommer ta notis om detta i sättet de porträtterar dödsskjutningar på. Alltså normalt är det ju kula i bröstet eller huvudet, sen rör sig inte offret ens. Kula i huvudet är som om man stängt av en strömbrytare. Det lär ju förvisso ofta vara fallet - tänk på den där vietnamesen som avrättades framför löpande kamera av nån general med en revolver mot huvudet - men uppenbarligen finns det också fall där offret sitter och lallar en stund. I actionfilmer är det nog inget man vill ha, men i lite mer realistiska rullar kan det nog ge lite extra krydda.

Sättet mannen som skjöts skrek ut när första kulan träffade var ju rätt vilt. Lät som han satt sig på ett häfstift.

Undrar om obuktionen har offentliggjorts, vore intressant att få veta hur skotten egentligen tog.

Var han inte zigge förresten, han som knivade hockeykillen? Nästan säker på att jag läste det i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det här bekräftar ju bara min tes om att villaägare är efterblivna snobbar. Överhuvudtaget borde det vara förbjudet att bo i villa (enormt slöseri på land). Det är en sak om man är stenrik och behöver bo i något gated community eller liknande, mene de flesta villaägare är ju bara bortskämda snobbar, och tydligen kan många av dem inte ens samsas om en så simpel grej som snöskottning. Hade vi haft en så tungt beväpnad befolkning som USA, ja då hade det nog förekommit en hel del snöskottningsmord här också.

Ja, bara globalisteliten ska få bo i villor och slott och spärra av hela öar om de vill. Alla andra ska bo i trånga lägenheter. Fy fan vilken obehaglig kommunist du är.
Citera
2021-02-21, 18:31
Medlem
Citat:
Det här bekräftar ju bara min tes om att villaägare är efterblivna snobbar. Överhuvudtaget borde det vara förbjudet att bo i villa (enormt slöseri på land). Det är en sak om man är stenrik och behöver bo i något gated community eller liknande, mene de flesta villaägare är ju bara bortskämda snobbar, och tydligen kan många av dem inte ens samsas om en så simpel grej som snöskottning. Hade vi haft en så tungt beväpnad befolkning som USA, ja då hade det nog förekommit en hel del snöskottningsmord här också.

Bor man i lägenhet så är det andra saker man blir irriterad på. Jag är övertygad om att fler blir misshandlad pga av bråk om tvättstuga än vad som sker i samband med snöskottning.

Med tanke på att Sverige är relativt glest befolkat så låt folk bygga mer villor och fritidshus. Livskvalitén blir bättre för många om man gör detta.
Citera
2021-02-21, 18:50
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Ja, bara globalisteliten ska få bo i villor och slott och spärra av hela öar om de vill. Alla andra ska bo i trånga lägenheter. Fy fan vilken obehaglig kommunist du är.
Tror du att det finns plats på planeten för att alla ska ha en villa? Förstår du hur mycket yta 5 tusen villor innebär jämfört med betydligt mer kompakta höghus/radhus lägenheter?

Handlar inte om globalisteliten eller kommunism. Är man värd 1 miljard dollar eller liknande summor så kan jag absolut förstå att man behöver bo avlägset, det är dessutom betydligt färre människor som är snuskigt rika.

Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Bor man i lägenhet så är det andra saker man blir irriterad på. Jag är övertygad om att fler blir misshandlad pga av bråk om tvättstuga än vad som sker i samband med snöskottning.
Tjafs i tvättstugorna är visserligen ett förekommande problem, men det går att lösa med fler tvättmaskiner.

Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Med tanke på att Sverige är relativt glest befolkat så låt folk bygga mer villor och fritidshus. Livskvalitén blir bättre för många om man gör detta.
Det handlar som sagt om ineffektiv användning av yta.

Hur som helst, skit i det nu, det var bara en anmärkning på att villaägare generellt är efterblivna, vilket ju är sant också. Att de dessutom ofta inte ens kan komma överens om så simpla grejer som snöskottning, det bekräftar ju bara mina fördomar.
Citera
2021-02-21, 19:04
Medlem
Citat:
Tror du att det finns plats på planeten för att alla ska ha en villa? Förstår du hur mycket yta 5 tusen villor innebär jämfört med betydligt mer kompakta höghus/radhus lägenheter?

Handlar inte om globalisteliten eller kommunism. Är man värd 1 miljard dollar eller liknande summor så kan jag absolut förstå att man behöver bo avlägset, det är dessutom betydligt färre människor som är snuskigt rika.

Tjafs i tvättstugorna är visserligen ett förekommande problem, men det går att lösa med fler tvättmaskiner.

Det handlar som sagt om ineffektiv användning av yta.

Hur som helst, skit i det nu, det var bara en anmärkning på att villaägare generellt är efterblivna, vilket ju är sant också. Att de dessutom ofta inte ens kan komma överens om så simpla grejer som snöskottning, det bekräftar ju bara mina fördomar.

Ja, det finns en hemlig plan bland vanligt folk där alla på hela jorden ska bo i villa. Alla vill, kan och har råd att bo i villa, det vet ju alla.

Jo visst är villaägare mer efterblivna än andra, de gör ju inget annat än att bråka om småsaker vilket folk som bor i miljonprogramsettor aldrig gör och såna här snöskottningsmord med skjutvapen är väldigt vanliga. Klart det måste stoppas genom att riva planetens alla villor och tvinga in folk i lägenheter. Vi måste ta ifrån dem vapnen också. Bara eliten ska få beväpna sig.
Citera
2021-02-21, 19:15
Medlem
Citat:

Det är ju bara att läsa här på Flashback för att inse att merparten av brotten sker i lägenhetsområden och inte i villaområden. Om man vill man ha bekräftelse på det så ta och läs valfritt nyhetsmedia.

Personligen så bor jag hellre i ett lugnt villaområde med efterblivna grannar än i ett lägenhetsområde där det är betydligt stökigare.
Citera
2021-04-01, 21:31
Medlem
Ztoritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Inte bara snöskyffel, det stavas ju oftast "spade" och kan också betyda spader som kortet. Som i uttrycker "I call a spade a spade", där det i princip kan syfta på en svart person. Så ena namnet betyder viting på judespråk, och det andra namnet svarting. Nu åker min foliehatt på!

Foliehatt=konspirationsteoretiker.

Konspiration= Konspiration, komplott eller sammansvärjning, syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte. Konspirationism är tron att världens styrs genom konspirationer. Wikipedia
Citera
2022-02-02, 00:00
Medlem
Är det någon som kan länka en fungerade videolänk till händelseförloppet?
Citera
2022-02-02, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Är det någon som kan länka en fungerade videolänk till händelseförloppet?

https://crazyshit.com/cnt/medias/803...e-murder-in-pa
Citera
2022-02-02, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultramarine
https://crazyshit.com/cnt/medias/803...e-murder-in-pa
Citat:
Filen hittades inte

Firefox kan inte hitta filen på moz-extension://072bcb6a-b4f4-40f3-b186-f2669707f6f5/html/site_status_block_page.html.

Kontrollera om det finns stavfel eller andra typografiska fel i filnamnet.
Kontrollera om filen flyttats, fått ett annat namn eller tagits bort.

Står att filen inte hittas?
Citera
2022-08-16, 02:53
Medlem
Satan vad skott kärringen tar men lever hur går det till
Citera
2022-08-16, 04:28
Medlem
Niguers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Står att filen inte hittas?