Citat:
Håller med om i princip allt. Det sista beror väl dock lite på hur man ser det. Finns ju skitmånga fall där småsaker eskalerat till mord. Var ju nåt fall i Sverige för nåt år sen där två bilister bråkade lite om högerregeln varpå den ena (en jugge, tror jag) drog kniv och det var slutet för den unga hockeykillen. Och mördade inte Christer Pettersson en kille med bajonett för att han gått in i honom i Åhlénskön och fått Pettersson att tappa sin nalle han skulle ge i present?
Här var dessutom förvisso den utlösande faktorn en skitsak, men har man gått och hatat varandra ömsesidigt en längre tid kan det vara droppen som fick plastbägaren med billig Bud Light att rinna över.
Jag undrar lite om Hollywood kommer ta notis om detta i sättet de porträtterar dödsskjutningar på. Alltså normalt är det ju kula i bröstet eller huvudet, sen rör sig inte offret ens. Kula i huvudet är som om man stängt av en strömbrytare. Det lär ju förvisso ofta vara fallet - tänk på den där vietnamesen som avrättades framför löpande kamera av nån general med en revolver mot huvudet - men uppenbarligen finns det också fall där offret sitter och lallar en stund. I actionfilmer är det nog inget man vill ha, men i lite mer realistiska rullar kan det nog ge lite extra krydda.
Sättet mannen som skjöts skrek ut när första kulan träffade var ju rätt vilt. Lät som han satt sig på ett häfstift.
Här var dessutom förvisso den utlösande faktorn en skitsak, men har man gått och hatat varandra ömsesidigt en längre tid kan det vara droppen som fick plastbägaren med billig Bud Light att rinna över.
Jag undrar lite om Hollywood kommer ta notis om detta i sättet de porträtterar dödsskjutningar på. Alltså normalt är det ju kula i bröstet eller huvudet, sen rör sig inte offret ens. Kula i huvudet är som om man stängt av en strömbrytare. Det lär ju förvisso ofta vara fallet - tänk på den där vietnamesen som avrättades framför löpande kamera av nån general med en revolver mot huvudet - men uppenbarligen finns det också fall där offret sitter och lallar en stund. I actionfilmer är det nog inget man vill ha, men i lite mer realistiska rullar kan det nog ge lite extra krydda.
Sättet mannen som skjöts skrek ut när första kulan träffade var ju rätt vilt. Lät som han satt sig på ett häfstift.
Undrar om obuktionen har offentliggjorts, vore intressant att få veta hur skotten egentligen tog.
Var han inte zigge förresten, han som knivade hockeykillen? Nästan säker på att jag läste det i tråden.
Citat:
Det här bekräftar ju bara min tes om att villaägare är efterblivna snobbar. Överhuvudtaget borde det vara förbjudet att bo i villa (enormt slöseri på land). Det är en sak om man är stenrik och behöver bo i något gated community eller liknande, mene de flesta villaägare är ju bara bortskämda snobbar, och tydligen kan många av dem inte ens samsas om en så simpel grej som snöskottning. Hade vi haft en så tungt beväpnad befolkning som USA, ja då hade det nog förekommit en hel del snöskottningsmord här också.
Ja, bara globalisteliten ska få bo i villor och slott och spärra av hela öar om de vill. Alla andra ska bo i trånga lägenheter. Fy fan vilken obehaglig kommunist du är.