2021-02-15, 21:10
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
"Prejudikat" finns ju redan. SwebbTV och Granskning Sverige är bra exempel. Jag tror att man kommer att akta sig för att släcka ned ett partis konto. Men granskande media har redan åkt ut (utan andras protester)
Det blir 4k arga smileys på FB och någon artikel på Fria Tider och Samnytt. Sen blir det inget mer.
Folkrörelsen SD är på dekis. Det är inte sexigt med M 2.0. Och att SD för några år sedan tog avstånd från alternativmedia gjorde inte saken bättre.
Sen vänjer sig svensson så sakteliga vid kaoset (kokta grodan), och ger upp.

Hade det som händer en valfri vecka nuförtiden hänt under ett år för ett par decennier sedan hade det varit krigsrubriker.
Om det skulle ske ett muslimskt nytt terrordåd där de spränger valfri stor galleria i Stockholm med 200 döda och 800 skadade så är frågan om SD ens skulle stiga 1 % i opinionen.
Citera
2021-02-16, 16:17
Bannlyst
Jag gillar Riks. Men stör mig så jävla mycket på sättet som Rebecka pratar, hennes överdrivna framtoning och hennes röst. Även Emmie har ett litet konstigt läte. Den enda som är normal är hon där blonda tjejen.

Rebecka påminner mig om en psykopat.
Citera
2021-02-17, 14:13
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Det är ju lite win win med Riks.

Stängs kanalen ner har SD ett väldigt tydligt case för att debattera demokratifrågor och yttrandefrihet. Sannolikt kommer de få understöd av lite mer vågade liberaler i stil med Alexander Bard och Aron Flam.

Dock tror jag det bästa är om kanalen får stanna kvar. Tycker det har potentialen att bli den bästa mediasatsningen SD har gjort. Välproducerat, lagom långa avsnitt med glimten i ögat. Tycker programmen signalerar framtidstro och självförtroende. Inget annat av de svenska partierna skulle kunna göra något liknande.

Tittar lite på statistiken, kanalen har redan 14 klipp med över 30000 visningar, avsnittet med Alexader Bard har flest visningar över 130000. Inte alla klipp som blir virala, men några tusen visningar minst har alla klipp. Skulle säga att det är väldigt lyckat för en nystartad politisk youtube-kanal. Jämför med när andra partier försöker sig på något. Positivt också att allt fler kristdemokrater och moderater känner sig bekväma att vara med i kanalen.

Klippen verkar snitta på 8000 visningar, kan vara så att vänstern inte fått syn på det än.
Vänstern brukar köra samverkansoperationer där de gör massanmälningar så att en kanal skall blockeras i väntan på utredning av Youtube.
Citera
2021-02-17, 16:01
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Klippen verkar snitta på 8000 visningar, kan vara så att vänstern inte fått syn på det än.
Vänstern brukar köra samverkansoperationer där de gör massanmälningar så att en kanal skall blockeras i väntan på utredning av Youtube.

Etablissemangsmedia har väl berört kanalen lite i förbigående på ett förlöjligande sett, men om den växer sig ännu större lär vi få se mer massiva kampanjer mot kanalen och alla som är med där.

Jag är rädd att attackerna mot yttrandefriheten och oliktänkande bara kommer öka. Det är bara att se i USA där deras vänster radikaliserats allt mer i denna fråga, den svenska vänsterns stora inspiratör är USA. De vill göra allt som dem.
Citera
2021-02-21, 13:12
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Ganska låga odds på att tjejen med mikrofon råkade gåförbi precis när ”någon” ställt dit statyn..

Sämsta reportern någonsin föresten

Rebecka från Riks är ju kanon! Både begåvad, snygg och politiskt vettig.
Citera
2021-02-21, 13:17
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Rebecka från Riks är ju kanon! Både begåvad, snygg och politiskt vettig.

Hon överartikulerar, pratat stötigt och det låter som om hon sväljer saliv hela tiden.
Citera
2021-02-21, 13:19
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ganska låga odds på att tjejen med mikrofon råkade gåförbi precis när ”någon” ställt dit statyn..

De har helt klart den bästa kanalen på Youtube för tillfället för alternativ media.
Citera
2021-02-21, 13:30
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Hon överartikulerar, pratat stötigt och det låter som om hon sväljer saliv hela tiden.

Det kallas "skånska".
Citera
2021-02-21, 16:07
Medlem
Joakwims avatar
Citat:

Va? De på Riks vet väl att statyn står där / skulle ställas ut där så de bestämde sig för att skicka ut nån? Jag fattar inte varför du konspierar om att hon har råkat gå förbi där
Citera
2021-02-21, 17:30
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Va? De på Riks vet väl att statyn står där / skulle ställas ut där så de bestämde sig för att skicka ut nån? Jag fattar inte varför du konspierar om att hon har råkat gå förbi där

Det är rätt rimligt att anta att någon tipsat dem, ja.
Citera
2021-02-21, 17:46
Avslutad
Vilken sansalöst dålig bild- och ljudkvalitet de där Riks har. Hur kan man aspirera på att vara en seriös nyhetskanal när man har så värdelös teknik? En nyare iPhone hade ju varit bättre än det där. Pinsamt.
Citera
2021-02-21, 17:55
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence

Hon är nybörjare och ung.

Kommer bli ett proffs i längden.

Hon håller högre klass än SVT och TV4 och är jävligt snygg.

Alla tre i Riks är underhållande och attraktiva. Till skillnad mot sömniga SVT.
Senast redigerad av Herakleios 2021-02-21 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in