Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Bra att Du håller vissa saker för Dig själv (vad gäller här i tråden)!
Så som denna utredning har skett hoppas jag att någon gör en anmälan så allt... från början till slut ang hur den blivit skött kommer i ljuset.
Vem kan komma med en sådan anmälan och till vilken myndighet ska den skickas? Måste det komma från LW:s närstående?
Varför rotar inte NA i detta fall och ifrågasätter ev jäv med tanke på alla poliskontakter de inblandade har? SD som skickar hjärtan till polis, polis som är hemma hos SD och flyttar på/använder badtunnan och dessutom inte kommer ihåg vilket år det var. HD:s föräldrar som har poliskompisar, JG som känner ett antal poliser genom sitt arbete som översättare på polishuset.
Usch... det luktar skunk! Har NA:s reportrar blivit drabbade av Corona och luktsinnet försvunnit?
Nu hakar jag på dig eftersom du pratar om jäv och SDs 💖 på fb inlägg av en polis som har med ärendet att göra.
Det blir tydligt hur SD arbetar i det fördolda men ändå öppet för att smöra och för att (som han tror) verka oskyldig.
Jag hoppas att hans polisvänner efter att ha läst FUP ändå förstår vad det handlar om, och att ett sådant beteende kan skicka rysningar i själen hos en person.
Här nedan är det pm av polisen YE (som förhörde SD både vid första vittnesförhöret och vid andra förhöret som misstänkt) jag syftade till häromdagen där SD nämner PW. Jag tar med en större del av förhöret eftersom polisen uppfattar att SD reagerar avvikande.
Jag tror också att SD uppger den exakta tiden 17:37 till polisen, för att han vill visa hur angelägen och noggrann han är, samtidigt som jag inte kan utesluta att han med flit går till fel ingång på polisstationen för att vinna tid för raderingarna. Det kan väl inte vara svårt att fatta var receptionen är? Jag tror att SD var ganska säker på att han vid första förhöret skulle hinna till USA, och att han skulle kunna fixa med raderingar och annat i lugn och ro. Nu blev det panikraderingar istället.
Det hade varit intressant att veta om polisen bad SD att ta med mobilen. Lite förvånad är jag över att man inte har tydliga direktiv över både vad man ska fråga om och vad som ska dokumenteras. Det måste vara svårt att kunna dokumentera långt efteråt vad man sa i samtalet.
A145/298
"
Stefan sa att han kunde komma kl. 17.37. Jag tror inte att jag bad honom att ta med sin
mobiltelefon. AG och jag väntade i receptionen. Receptionen var fortfarande
öppen, och det kom och gick mycket folk. När han inte dök upp på angiven tid så började jag
tänka till. Jag tittade ut, och såg då honom stå utanför den ingång/utgång som jag tidigare
släppte ut honom i, alltså i hörnet av Polishuset vid Järnvägsgatan. Arvid och jag gick och
mötte honom och jag bad om ursäkt om jag angett fel plats. Klockan var då någonstans runt
17.45.
Arvid och jag tog med honom till förhörsrurn i inre förhörszonen där han delgavs misstanke
om människorov. Han fick lämna ifrån sig sin mobiltelefon direkt vi kom in i förhörsrurnrnet.
Telefonen togs i beslag kl. 17.49. Jag upplevde att hans telefon såg ut som den han visade
sms:en mellan honom och Lena på tidigare. Jag kan naturligtvis inte garantera att det var
samma telefon.
Som jag kommer ihåg det så uppträdde inte Stefan annorlunda än vid första tillfället. Jag
kommer dock ihåg att han sa att han var tvungen att betala ett vite för att han inte hade hunnit
klart med arbetet i tid. Så möjligtvis att han var lite irriterad över detta.
Stefan verkade helt oberörd över att han delgavs misstanke om människorov, och likadant när
han blev anhållen och insatt i arrest.
När jag topsade honom verkade han lite torr i munnen.
När han frigavs, så blev han upprörd av att han inte fick med sig sin mobiltelefon, för hans
frus telefon fungerade inte i USA. Jag uppfattade det som att de skulle ägna sig åt geocashing
i USA.
Stefan frågade mig om det var P*eter W*ickström som skulle tömma mobilen. Jag svarade
"nej". Han sa då att det var synd, annars skulle den ha varit tömd innan midnatt.
Denna reaktion över mobilen, kan jag väl tycka var den enda reaktion som var som förväntat."