2021-02-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Om du inte ser unkna och psykopatoida värderingar bland många nationalistiska skribenter här på Flashback, med sympati för SD/AFS/NMR, beror det på att du är indoktrinerad, varför du kanske ska börja med att förstå dig själv.

Du förstår, för vanliga människor är skit skit, var den än kommer ifrån. Skiten blir liksom inte finare för att den kommer Irak, Afghanistan, Somalia, Serbien eller Sverige.

Bra då är vi överrens om det.

Skit är skit, att inte låta en kvinna gå ut ut en mans tillåtelse är en unken värdering.

Hedersvåld är unket. Att begå brott är unket. liksom att utnyttja andra. Att se till hudfärg och sexuell läggning är unket.

Varför är det då unket att inte vilja ta emot fler som dessa. Som du säger själv att det finns skit från Somalia. Dom Åkesson inte vill ha till Sverige.

En av mina idoler Ayan Hirsi Ali från Somalia skulle jag gärna se att hon flyttade till Sverige och gav sig in i politiken. Det skulle nog SD oxå gärna vilja.

Du lägger på åsikter på folk som dom inte har, ganska unket.
Citera
2021-02-21, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Då jag varit en del i Asien o även besökt Nordafrika så vet jag svårigheten att som västerläning kunna fungera på gatunivå. Man är ”analfabet” vare sig man vill eller inte, då man inte kan läsa de lokala skriftspråken. Jag utgår fördomsfullt att omställningen är lika stor åt andra hållet.
Att lära sig nya soråk går extremt lätt upp till sju års ålder. Efter det blir det bara svårare o svårare. Att som vuxen lära sig ett nytt språk från en ny språkgrupp är i stort omöjligt.

En annan sak som också blir uppenbar när man vistas utomlands är de kulturella skillnaderna. O hur viktigt det är som ett normbildande kitt för alla samhällen. Man behöver bara lämna de Lutherska länderna för att inse religionens inflytande. På kulturellt plan o på hela livsåskådningen.

Mångkulturens försvarare tycks enbart ha fokuserat på mat, musik o dans. O visst är pizza, kebab o nudlar gott.

Men man har undvikit att diskutera synen på kvinnor o deras rättigheter, sex, synen på individens frihet. Synen på demokrati. Synen på våld. Synen på statens o dess institutioners roll. Synen på hur man behandlar djur. Även hur utbildning ska bedrivas o vad som ska läras ut. Allt detta skiljer sig väsäntligt.

Överlag så har svensk integrationspolitik misslyckats för att man fokuserat på rättigheter istället för skyldigheter. Det hela baseras på en rasistisk inställning att de som kommer hit är offer o behöver possitiv särbehandling.

O allt ska betalas av den hårt srbetande medelklassen.

Misslyckandet består i att man inte har fattat att man behöver utbilda nyanlända i hur, och vad, vårt svenska samhälle står för, och fungerar. Från dag 0!!

Att då ha en Justitieminister som säger motsatsen leder, såklart, till fullt misslyckande.

Kulturskillnader är A och O vid migration för en enskild person.

Jag gillar inte talesätt men ett sådant kommer till mig; Det är svårt att lära gamla hundar sitta.
Tänk om våra styrande fattade det, då skulle de förstå ett och annat.
Citera
2021-02-21, 11:10
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du har verkligen en romantiserad bild av Sverige från förr. Men man ska inte skylla det på dig, så fungerar den mänskliga hjärnan. Man kommer mest ihåg det som var positivt och förtränger det som var dåligt.

Menar du på fullt allvar att "föräldrar inte bryr sig om sina barn" idag.. Jisses....

Inte alla föräldrar tack och lov. Dom flesta bryr sig om sina barn. Men det finns ett stort antal föräldrar som inte har tid eller inte bryr sig. Åk in till stan och kika någon kväll/natt så får du se.
Kan inte komma på något som var jätte hemskt på 70-talet.
Det hela kan ju bero på att då så visste man att man hade rättigheter och skyldigheter. Inte som idag bara rättigheter man behöver inte göra rätt för sig. Bara jag jag jag.
Citera
2021-02-21, 11:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ja, det är stor skillnad från 70-talet till idag. Då, inflation på 15%, skyhög statsskuld, hög arbetslöshet, nedlagda stålverk som hölls under armarna genom stöd. Den mest exotiska maträtt man kunde tänka sig var en rostad macka med ananasring på.

Jag tror endast ett fåtal sörjer detta.
Ha, ha det var lägre arbetslöshet på 70 talet än vad vi har idag. Och det fanns både pizza och kinakrogar. Framförallt gick man (för det mesta) trygg på gatorna, kunde som tonåring röra sig fritt utan att "planera" och ha en back up plan hela tiden. D
Citera
2021-02-21, 11:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ha, ha det var lägre arbetslöshet på 70 talet än vad vi har idag. Och det fanns både pizza och kinakrogar. Framförallt gick man (för det mesta) trygg på gatorna, kunde som tonåring röra sig fritt utan att "planera" och ha en back up plan hela tiden. D

Jag rör mig överallt i stan, känner mig jättetrygg hela tiden och har inte någon "backup plan" för något otäckt.

Det sitter nog troligtvis i ditt huvud
Citera
2021-02-21, 11:16
Avslutad
Grundfrågan handlar om jag förstår Åkesson rätt, att han vill att kulturell uppfattning och tanke ska vara grund för myndighetsbeslut (nekad inresa i Sverige, kanske också utvisning om man redan är här). Det blir ju väldigt besynnerligt eftersom det öppnar upp för att det inte är tillåtet att tycka och ha livsvärderingar (det är ju en kulturell uppfattning) om det någon gång i framtiden kan kopplas till något brott. Individen sanktioneras då för något som ännu inte hänt men kan hända.

Flest brott i Sverige begår sannolikt invandrade européer från Finland, Polen, Balkanländer och Grekland (eftersom de över tid är de största invandrargrupperna) och varför i rimlighetens namn de som omfattas av europeisk kultur också bör utgöra den belastning Åkesson talar om och om Åkesson verkligen vill förhindra brott.

De kulturella värderingar som mest belastar svensk kultur borde därför i rimlighetens namn vara dels den europeiska, dels den amerikanska, varför invandring därifrån eller av människor som gillar europeisk och amerikansk kultur, bör stoppas. Åtminstone får man inte utöva den kulturen i Sverige eller ha sådana värderingar eftersom de någon gång säkert ger upphov till brott.
Citera
2021-02-21, 11:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Jag rör mig överallt i stan, känner mig jättetrygg hela tiden och har inte någon "backup plan" för något otäckt.

Är du tonåring?
Var det högre arbetslöshet på 70-talet?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/man-maste-vara-pa-sin-vakt-att-nagot-kan-handa-vaxer-man-upp-med
Senast redigerad av Karman 2021-02-21 kl. 11:20.
Citera
2021-02-21, 11:19
Medlem
Citat:

Eller inte

https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/ungdomsbrottslighet.html
Citera
2021-02-21, 11:25
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Grundfrågan handlar om jag förstår Åkesson rätt, att han vill att kulturell uppfattning och tanke ska vara grund för myndighetsbeslut (nekad inresa i Sverige, kanske också utvisning om man redan är här). Det blir ju väldigt besynnerligt eftersom det öppnar upp för att det inte är tillåtet att tycka och ha livsvärderingar (det är ju en kulturell uppfattning) om det någon gång i framtiden kan kopplas till något brott. Individen sanktioneras då för något som ännu inte hänt men kan hända.

Flest brott i Sverige begår sannolikt invandrade européer från Finland, Polen, Balkanländer och Grekland (eftersom de över tid är de största invandrargrupperna) och varför i rimlighetens namn de som omfattas av europeisk kultur också bör utgöra den belastning Åkesson talar om och om Åkesson verkligen vill förhindra brott.

De kulturella värderingar som mest belastar svensk kultur borde därför i rimlighetens namn vara dels den europeiska, dels den amerikanska, varför invandring därifrån eller av människor som gillar europeisk och amerikansk kultur, bör stoppas. Åtminstone får man inte utöva den kulturen i Sverige eller ha sådana värderingar eftersom de någon gång säkert ger upphov till brott.

Arabisktalande utgör den största gruppen med invandrarbakgrund i Sverige. Finländarna är inte längre den största gruppen och skillnaderna blir ännu större när man enbart tittar på de yngre generationerna, då finnarna inte kan konkurrera med exempelvis konservativa muslimer i födseltal.
Läsåret 2011/12 anmälde 8 372 (1,0%) elever i grundskolan att de har finska som modersmål,[6] vilket gör finska till det sjätte största minoritetsspråket i Sverige bland barn i grundskoleåldern. Läsåret 2006/2007 deltog 37 % av de berättigade i modersmålsundervisning på finska.[7]
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigefinnar
Senast redigerad av Pust 2021-02-21 kl. 11:27.
Citera
2021-02-21, 11:25
Medlem
Innebär detta att SD släppt detta med "öppen svenskhet" eller vad det kallade det?
Dvs den konstiga idén att vemsomhelst kan bli svensk?
Citera
2021-02-21, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Bra då är vi överrens om det.

Skit är skit, att inte låta en kvinna gå ut ut en mans tillåtelse är en unken värdering.

Hedersvåld är unket. Att begå brott är unket. liksom att utnyttja andra. Att se till hudfärg och sexuell läggning är unket.

Varför är det då unket att inte vilja ta emot fler som dessa. Som du säger själv att det finns skit från Somalia. Dom Åkesson inte vill ha till Sverige.

En av mina idoler Ayan Hirsi Ali från Somalia skulle jag gärna se att hon flyttade till Sverige och gav sig in i politiken. Det skulle nog SD oxå gärna vilja.

Du lägger på åsikter på folk som dom inte har, ganska unket.

Det glädjer mig att du varken drar etniska svenskar eller invandrare över en kam. Det duger dock inte att blunda för skiten hos våra egna, genom att påstå att jag lägger åsikter på andra när det är så uppenbart att många här uttrycker dessa unkna och psykopatoida värderingarna.
Citera
2021-02-21, 12:04
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej han är bara någon som tjänar pengar på globalism och skiter i andra så länge han själv har sitt på det torra.

Alla tjänar pengar på globalism i det långa loppet. Så är det bara, fråga vilken ekonom du vill.

Stängda gränser leder till tillbakagång och fattigdom, det är en matematisk sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in