2021-02-21, 04:59
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Såå du är feminist?

Du blir ju loco när kvinnor väljer fel partners. Jävlar då ska det regleras efter konstens alla regler.

Kan du inte bara erkänna att du skiter i kvinnors fria vilja och rättigheter så länge du har horor att knulla två gånger om året?

Hardusettminapa: Kvinnor får välja fritt om de vill sälja sin coutchi, men om de inte väljer en "snäll kille" att para sig med då jävlar flyger den fria viljan ut genom fönstret.

Ta tag i feminismens uppenbara hyckleri istället för att avleda uppmärksamheten genom att fokusera på mig som exponerar den. Är det något som feminister någon gång eventuellt skulla kunna klara av att göra? Diskutera sakfrågan istället för budbäraren? Hm? Alla kan se att du bara ägnar dig åt desperat damage control.

Jag har redan förklarat detta för dig ett flertal gånger i den här tråden, de senaste dagarna. Men tant kanske har glömt att ta sin demensmedicin?

När vi nu har bestämt att kvinnor ska vara anses vara vuxna, myndiga människor med egen fri vilja så bör det rimligtvis även gälla kvinnor som säljer sex. Att det blir svårt att upprätthålla en civilisation när vi tagit bort den vanliga mannens värde är inte min åsikt, utan endast något jag konstaterar. Prostitutionens existens möjliggör dock för vanliga män att slippa leva i celibat, så den är ju extremt värdefull i nuvarande samhällsystem. Jag tror du har den att tacka för att raserandet av civilisationen inte går ännu fortare än vad den gör.

Men feminister och manshatare som dig vill både ha kakan kvar och äta den: Feministiskt samhälle OCH ingen möjlighet för de män som förlorar på den feministiska samhällsmodellen att köpa sex, så i just DET avseendet är det viktigt att ignorera kvinnors fria vilja. Hyckleriet är totalt.

Det funkar inte så. Antingen har ALLA kvinnor en fri vilja, eller så har INGEN kvinna det. Det är bara att välja. Du kan inte få båda beroende på när det passar. Är det förstått, ditt bortskämda privilegierade själviska manshatande as?
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-02-21 kl. 05:02.
Citera
2021-02-21, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, nu har du blandat ihop allt i en enda stor sörja.

- Vad jag anser är att folk som mår dåligt av sina yrken (vad de än må vara för yrken) inte bör jobba med det.
- Vad jag anser är att folk som trivs med sina jobb och inte skadar någon med sina yrken, ska få jobba med det, men att det bör finnas en företagshälsovård av någon form inom samtliga yrken (även inom prostitution) som hjälper dem som har behöv av det med arbetsrelaterade åkommor.
- MIKA-mottagningar behövs verkligen, då det enligt studier finns många prostituerade som inte mår bra av yrket och behöver hjälp ur det.
- Vad jag anser är att folk som har utsatts för sexuella övergrepp som barn och inte har bearbetat sina barndomstrauman verkligen inte har i prostitution att göra. De är jag övertygad om att varje människa som jobbar med utsatta människor anser och har gott kött på benen för denna åsikt.
- Varje yrkessam människa "säljer" bitar av sig själv, av sin tid, kropp eller/och hjärna.
- Vad jag anser är att sexköpare ska vara observanta på att den som säljer sex vill göra det och mår bra av det. Precis som man kollar upp hantverkare innan man låter dem utföra sitt jobb, så bör man ha koll på att den prostituerade har gjort ett seriöst och moget beslut i sitt yrkesval. Om köparen inte gör detta, är denna oaktsam, anser jag.

Vad gäller moralen diskuterar jag moralen kring sexköpslagen. Är inte min egen åsikt, utan min förståelse utifrån hur lagen har kommit till. Alltså inte mina egna åsikter. Mina åsikter finner du i punkterna ovan.

Men människor är tvingade att jobba vare sig de mår bra eller dåligt. En kvinna kan inte gå till socialen och säga att "jag mådde dåligt av att städa toaletter så jag sa upp mig och nu behöver jag pengar till mat och hyra".

För då får du ingen hjälp. Du är tvingad att jobba även om du är svårt sjuk. F-Kassan utförsäkrar kvinnor trots att de inte kan jobba.

Den medkänsla som du beskriver här existerar inte. I verkligheten kan kvinnor ligga på gatan och vara hemlösa utan att någon bryr sig.

Ja, det bör finnas hälsovård inom prostitution. Vilket är svårt när man omöjliggör för kvinnor att samarbeta och tvingar dem till ensamarbete.
Citera
2021-02-21, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ta tag i feminismens uppenbara hyckleri istället för att avleda uppmärksamheten genom att fokusera på mig som exponerar den. Är det något som feminister någon gång eventuellt skulla kunna klara av att göra? Diskutera sakfrågan istället för budbäraren? Hm? Alla kan se att du bara ägnar dig åt desperat damage control.

Jag har redan förklarat detta för dig ett flertal gånger i den här tråden, de senaste dagarna. Men tant kanske har glömt att ta sin demensmedicin?

När vi nu har bestämt att kvinnor ska vara anses vara vuxna, myndiga människor med egen fri vilja så bör det rimligtvis även gälla kvinnor som säljer sex. Att det blir svårt att upprätthålla en civilisation när vi tagit bort den vanliga mannens värde är inte min åsikt, utan endast något jag konstaterar. Prostitutionens existens möjliggör dock för vanliga män att slippa leva i celibat, så den är ju extremt värdefull i nuvarande samhällsystem. Jag tror du har den att tacka för att raserandet av civilisationen inte går ännu fortare än vad den gör.

Men feminister och manshatare som dig vill både ha kakan kvar och äta den: Feministiskt samhälle OCH ingen möjlighet för de män som förlorar på den feministiska samhällsmodellen att köpa sex, så i just DET avseendet är det viktigt att ignorera kvinnors fria vilja. Hyckleriet är totalt.

Det funkar inte så. Antingen har ALLA kvinnor en fri vilja, eller så har INGEN kvinna det. Det är bara att välja. Du kan inte få båda beroende på när det passar. Är det förstått, ditt bortskämda privilegierade själviska manshatande as?

Boom!
Citera
2021-02-21, 06:13
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Moralen i det är helomtäckande och går inte ner på individnivå. Att visa att människor rent generellt inte är till salu. Att visa att människors sexualitet rent generellt inte är till salu. Och nu handlar det ju inte om köparna, utan om säljarna.

Lite för sent för det, det heter inte "världens äldsta yrke" för ingenting. Det har alltid varit till salu.
Citera
2021-02-21, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Hur menar du att sexköparen ska kunna granska den prostituerades historia och barndomstrauman + mycket annat när denna köper en halvtimme för 1500 kr?

Tror du den prostituerade sätter sig i soffan och har tre timmars psykologsamtal med sexköparen innan de sätter igång och har sex?

Du pratar om saker som är hypotetiska. Och om MIKA-mottagningar är lösningen varför ska då polisen stalka sexarbetarna och hota dem med fängelse så fort de samarbetar?

Nej, just det, du tar ju inget ansvar för att polisen stalkar och skrämmer de prostituerade. Du ligger ju inte bakom lagen, du förklarar den bara.

Hur går det till när folk granskar den hantverkare som ska komma till dem? Hur får folk reda på att en läkare/psykolog/parterapeut är bra? Mogna, vuxna ansvarsfulla människor hittar sin metod för att ta reda på detta. Det finns ju intresseförbund för prostituerade, deras medlemmar lär ju vara prostituerade som vill vara i yrket. Kanske de på sikt kan ordna en slags "yrkes"-stämpel från dem för sina medlemmar? Jag vet inte, jag är inte sexköpare.

Kanske inte vore en så dum ide´ de prostituerade innan de inleder sin yrkesbana går till en riktig psykolog. Blivande leg. terapeuter har ju egenterapi som en del i sin utbildning. Så varför ska inte andra yrkesgrupper, som tex. prostituerade åtminstone gå några sessioner hos en psykolog för at överväga sitt val? Och sälja sex är verkligen något som kräver sin människa, en stabil människa som gjort rätt beslut för sig. Läs bara här på prostitutionsforumsdelen så ser du vad de erfarna sexsäljarna skriver själva om saken.

Jag sitter varken inne på lösningen eller är den som har kommit på lagen, jag kan dock ha vissa förslag och även förklara lagen utifrån det jag har läst om den. Du tycks ha extremt höga tankar om mig, ledsen att göra dig besviken. Det enda jag är helt inne på är att folk som är traumatiserade pga. sexuella övergrepp i barndomen, folk som tvingar sig själva att sälja sex för att få mat på bordet, folk som säljer sex i självskadesyfte etc. absolut inte borde vara i yrket. Och att de som går till prostituerade som prostituerar sig av helt fel orsaker borde stå till svars för sin egoistiska oaktsamhet. Det är jag långt ifrån ensam om att tycka.
Citera
2021-02-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Lite för sent för det, det heter inte "världens äldsta yrke" för ingenting. Det har alltid varit till salu.

Folk har alltid berusat sig på olika vis. Men inte var det "för sent" att skapa lagar mot droger, inte. Det är aldrig för sent.
Citera
2021-02-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Men människor är tvingade att jobba vare sig de mår bra eller dåligt. En kvinna kan inte gå till socialen och säga att "jag mådde dåligt av att städa toaletter så jag sa upp mig och nu behöver jag pengar till mat och hyra".

För då får du ingen hjälp. Du är tvingad att jobba även om du är svårt sjuk. F-Kassan utförsäkrar kvinnor trots att de inte kan jobba.

Den medkänsla som du beskriver här existerar inte. I verkligheten kan kvinnor ligga på gatan och vara hemlösa utan att någon bryr sig.

Ja, det bör finnas hälsovård inom prostitution. Vilket är svårt när man omöjliggör för kvinnor att samarbeta och tvingar dem till ensamarbete.

Nej, jag har ju skrivit det också. Att samhället har en märklig syn på människan som en slags handelsvara, oavsett vilket yrke människan har. Jag anser ju att vi alla människor har ett högre värde än så.

Det finns andra yrken än att städa toaletter. Så mår man dåligt av att städa toaletter, jobba som dj eller vad man nu jobbar som och mår dåligt av, så finns det ju förhoppningsvis andra val än att gå till socialen. Jag såg nyss en kort dokumentär som hette något i stil med "Ändra liv". Handlade om en kvinna som vantrivdes som kassabiträde på Ica, hon trivdes bra med sina kollegor, men jobbet innebar stress osv. Så hon ombildade sig till lokförare och trivs mycket bra med det. Klokt och modigt val.

Ja och det är väldigt skevt att så många som inte kan jobba pga. sjukdom blir utförsäkrade. Förhoppningsvis kanske detta ändras något nu iom. att det har uppmärksammats att många som blir långtidssjuka i corona blir utförsäkrade innan de kan gå och jobba. Man håller ju på med en lagförändring där. Bra.

Som sagt: lagens syfte är ju att sätta åt köparna (eftersom lagen visar på att det är olagligt att köpa sex), tyvärr tycks detta drabba säljarna på ett helt vansinnigt sätt som inte alls är ok. Det tror jag flertalet människor som vet om detta anser. Som en prostituerad som gör ett jobb och sedan blir av med löningen efter utfört arbete, vad är det? Finns faktiskt inget försvar för detta. Då blir ju även den prostituerade straffad. Och eftersom det inte är olagligt att sälja sex, så bör ju rimligtvis inte den prostituerade straffas när hon/han gör något som är lagligt. Där blir ju lagen skev. Jag vet inte hur man kommer åt detta, men någon ändring behöver ju ske, som gör att om man vill sätta åt köparna, gör detta utan att det drabbar säljarna. Hur detta ska gå till vet som sagt inte jag. I övrigt borde det ju inte vara en omöjlighet att skapa en god företagshälsovård för prostituerade, det är ju som sagt inte olagligt att sälja sex. Men om det skulle vara olagligt att sälja sex, så kan det vara svårt att få till en bra företagshälsovård för de prostituerade.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-02-21 kl. 10:23.
Citera
2021-02-21, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Det är väl underbart att har det valet då?

Du missar poängen i det hela. Det kan vara underbart att få göra ett val som är benignt (dvs. ofarligt) så som att någon enstaka natt välja att vara vaken alldeles för länge och lyssna på bra musik, om man dagen efter kan sova lite längre och inte ger sig ut i trafiken/gör något precisionsbetonat arbete etc. innan man är ok utvilad. Men det finns ju fria val som är direkt skadliga för en människa att göra och som människan verkligen inte mår bra av, vad finns det då för "underbart" med att få göra de valen? Och man är inte fri att göra vilka val som helst, det är reglerat.
Citera
2021-02-21, 10:31
Medlem
Citat:
Inte på sina egna villkor.

Inte på köparnas villkor heller . Och det är ju köparna lagen vill komma åt.
Citera
2021-02-21, 10:40
Medlem
Citat:
Nej, det var ideologiskt driven, manipulerad statistik.

Studien du länkade häromdagen som intervjuat 854 kvinnor var gjord av Farley, en person som gjort massor av anti-sexköpstudier. Inte oväntat visade det sig att hon ljuger, vinklar, och manipulerar i syfte att få fram det resultat hon vill ha, dvs att majoriteten av sexarbetare mår dåligt, är utsatta för övergrepp, har PTSD, osv. Kolla mitt inlägg på förra sidan.

Poängen är att om man behöver ljuga, vinkla och manipulera friskt för att få fram resultatet att majoriteten av sexsäljare är offer det är jättesynd om, då är det ett mycket tydligt tecken på att det helt enkelt inte är så.

SVT är ideologiskt drivna i denna fråga och citerar såklart helt okritiskt all "forskning" som visar det de själva tycker i frågan.

Tycker du verkligen att SVT vinklar saker och ting? Har du sett dokumentären som nyligen sändes kring detta på SVT? Där visar man hur polisen spanar på en prostituerads hotellstuga och efter sexköpet tar den prostituerads intjänade pengar direkt efter försäljningen. Det inslaget skulle förmodligen få många människor att bli emot lagen. Själv mådde jag fysiskt illa av att se det hela och ansåg att man borde ha tagit köparen innan sexköpet. Låta henne först sälja sex, sedan inte få behålla pengarna är ett övergrepp. Så nej du, SVT visar hur det ser ut (som som det är meningen att bra journalistik ska göra), sedan får man ta ställning själv. I samma inslag är det även en fd. prostituerad som är intervjuad och som informerar om att det för hennes del verkligen inte var ett bra beslut att jobba som prostituerad. Hela dokumentären ger flera infallsvinklar av det hela och gjorde mig mycket ambivalent till sexköpslagen, då jag med egna ögon såg vad illa det blir för de prostituerade. Samtidigt som jag anser att det är illa om köpare köper sex av prostituerade som prostituerar sig av fel orsak, såsom den prostituerade som är intervjuad i samma dokumentär. Så du ska nog inte ha så värst förutfattade meningar om SVT... Man får ju vara källkritisk var gång man får reda på något såklart, men den där dokumentären visade de prostituerades situation. Svårt att vinkla det när de själva får komma till tals och man visar autentiskt tillslag.
Citera
2021-02-21, 10:48
Medlem
Citat:
Nej, jag har ju skrivit det också. Att samhället har en märklig syn på människan som en slags handelsvara, oavsett vilket yrke människan har. Jag anser ju att vi alla människor har ett högre värde än så.

Det finns andra yrken än att städa toaletter. Så mår man dåligt av att städa toaletter, jobba som dj eller vad man nu jobbar som och mår dåligt av, så finns det ju förhoppningsvis andra val än att gå till socialen. Jag såg nyss en kort dokumentär som hette något i stil med "Ändra liv". Handlade om en kvinna som vantrivdes som kassabiträde på Ica, hon trivdes bra med sina kollegor, men jobbet innebar stress osv. Så hon ombildade sig till lokförare och trivs mycket bra med det. Klokt och modigt val.

Ja och det är väldigt skevt att så många som inte kan jobba pga. sjukdom blir utförsäkrade. Förhoppningsvis kanske detta ändras något nu iom. att det har uppmärksammats att många som blir långtidssjuka i corona blir utförsäkrade innan de kan gå och jobba. Man håller ju på med en lagförändring där. Bra.

Som sagt: lagens syfte är ju att sätta åt köparna (eftersom lagen visar på att det är olagligt att köpa sex), tyvärr tycks detta drabba säljarna på ett helt vansinnigt sätt som inte alls är ok. Det tror jag flertalet människor som vet om detta anser. Som en prostituerad som gör ett jobb och sedan blir av med löningen efter utfört arbete, vad är det? Finns faktiskt inget försvar för detta. Då blir ju även den prostituerade straffad. Och eftersom det inte är olagligt att sälja sex, så bör ju rimligtvis inte den prostituerade straffas när hon/han gör något som är lagligt. Där blir ju lagen skev. Jag vet inte hur man kommer åt detta, men någon ändring behöver ju ske, som gör att om man vill sätta åt köparna, gör detta utan att det drabbar säljarna. Hur detta ska gå till vet som sagt inte jag. I övrigt borde det ju inte vara en omöjlighet att skapa en god företagshälsovård för prostituerade, det är ju som sagt inte olagligt att sälja sex. Men om det skulle vara olagligt att sälja sex, så kan det vara svårt att få till en bra företagshälsovård för de prostituerade.

Du kan inte skapa god företagshälsovård för prostituerade för de som jobbar med den företagshälsovården kommer vilja ha betalt för sitt jobb och då räknas det som exploatering av de utsatta hororna!

Du kan inte erbjuda hororna några som helst tjänster som riktar sig specifikt till sexarbetare.

Om du är en duktig potatisodlare och jag är duktig på transport av potatis till kunder, då kan vi samarbeta. Men om du är sexsäljare och vill samarbeta med andra då kan inte andra aktörer samarbeta med dig eftersom det räknas som att man exploaterar de prostituerade a la a människohandel.

Lagen dömer de stackars hororna till ensamhet och utsatthet. Ingen kan erbjuda dem
några hälsosamma tjänster.
Citera
2021-02-21, 10:49
Medlem
Citat:
Hur går det till när folk granskar den hantverkare som ska komma till dem? Hur får folk reda på att en läkare/psykolog/parterapeut är bra? Mogna, vuxna ansvarsfulla människor hittar sin metod för att ta reda på detta. Det finns ju intresseförbund för prostituerade, deras medlemmar lär ju vara prostituerade som vill vara i yrket. Kanske de på sikt kan ordna en slags "yrkes"-stämpel från dem för sina medlemmar? Jag vet inte, jag är inte sexköpare.

Kanske inte vore en så dum ide´ de prostituerade innan de inleder sin yrkesbana går till en riktig psykolog. Blivande leg. terapeuter har ju egenterapi som en del i sin utbildning. Så varför ska inte andra yrkesgrupper, som tex. prostituerade åtminstone gå några sessioner hos en psykolog för at överväga sitt val? Och sälja sex är verkligen något som kräver sin människa, en stabil människa som gjort rätt beslut för sig. Läs bara här på prostitutionsforumsdelen så ser du vad de erfarna sexsäljarna skriver själva om saken.

Jag sitter varken inne på lösningen eller är den som har kommit på lagen, jag kan dock ha vissa förslag och även förklara lagen utifrån det jag har läst om den. Du tycks ha extremt höga tankar om mig, ledsen att göra dig besviken. Det enda jag är helt inne på är att folk som är traumatiserade pga. sexuella övergrepp i barndomen, folk som tvingar sig själva att sälja sex för att få mat på bordet, folk som säljer sex i självskadesyfte etc. absolut inte borde vara i yrket. Och att de som går till prostituerade som prostituerar sig av helt fel orsaker borde stå till svars för sin egoistiska oaktsamhet. Det är jag långt ifrån ensam om att tycka.

Så du menar att om polisen gör en sexköpsrazzia mot en lägenhetsbordell och sexköparna där visar sig vara ansvarsfulla sexköpare som har kontrollerat att hororna som är där "mår bra" då ska polisen inte lagföra dessa sexköpare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in