Citat:
Ursprungligen postat av
Maya833
Jag har förstått det som att vad du anser moraliskt ska även andra anse moraliskt. Sex är något som alla vill ha, och om det går att få i en städad trygg miljö, av någon som VALT att ge dig det, och som själv valt att ge dig det,och få något tillbaka, så finns det noll argument varför det skall vara fel, på något sätt.
Nja, nu har du blandat ihop allt i en enda stor sörja.
- Vad jag anser är att folk som mår dåligt av sina yrken (vad de än må vara för yrken) inte bör jobba med det.
- Vad jag anser är att folk som trivs med sina jobb och inte skadar någon med sina yrken, ska få jobba med det, men att det bör finnas en företagshälsovård av någon form inom samtliga yrken (även inom prostitution) som hjälper dem som har behöv av det med arbetsrelaterade åkommor.
- MIKA-mottagningar behövs verkligen, då det enligt studier finns många prostituerade som inte mår bra av yrket och behöver hjälp ur det.
- Vad jag anser är att folk som har utsatts för sexuella övergrepp som barn och inte har bearbetat sina barndomstrauman verkligen inte har i prostitution att göra. De är jag övertygad om att varje människa som jobbar med utsatta människor anser och har gott kött på benen för denna åsikt.
- Varje yrkessam människa "säljer" bitar av sig själv, av sin tid, kropp eller/och hjärna.
- Vad jag anser är att sexköpare ska vara observanta på att den som säljer sex vill göra det och mår bra av det. Precis som man kollar upp hantverkare innan man låter dem utföra sitt jobb, så bör man ha koll på att den prostituerade har gjort ett seriöst och moget beslut i sitt yrkesval. Om köparen inte gör detta, är denna oaktsam, anser jag.
Vad gäller moralen diskuterar jag moralen kring sexköpslagen. Är inte min egen åsikt, utan min förståelse utifrån hur lagen har kommit till. Alltså inte mina egna åsikter. Mina åsikter finner du i punkterna ovan.