Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Minns inte vem som berättade att de hade blivit inbjudna efter att garaget blev ombyggt. Nu kanske jag har drömt det, men var det en polisvän?
Nu har väl SD sådana intressen, såsom dykning och geocahing där flera av hans vänner florerar, då även hans polisvänner.
Örebro är inte så stort heller, så chansen att man ska träffa någon inom polisväsendet (som sedan kommer att utreda det brott du blir misstänkt för) är säkert större i Örebro än om du bor i en större stad eller mycket mindre samhälle.
SD kunde ha varit aktiv inom hockey eller orientering och även där hade chansen att träffa på poliser varit stor tänker jag.
Vad som möjligen utmärker SD är att han blir vän med dessa, lite mer än bara kompisar inom en sport?
Minns att någon av vittnena berättade att SD verkar vilja hålla sig på god fot, ha kontakt med, se upp till personer som har viss ställning/position, såsom reviewers. Kanhända att det även gäller poliser?
Absolut, genom rätt vänner/ kontakter, så kan man nog komma undan med mycket, men att mörda en annan människa ska inte gå att komma ifrån.
Jag hoppas att de som indirekt hjälpt SD och HD att komma undan, genom att inte lägga 110%, att
inte ställa "rätt" frågor.
Jag kan förstå att det måste kännas fruktansvärt att ens "vän" skulle kunna gjort någonting så avskyvärt som det Lena blev utsatt för.
Man måste ha i åtanke att SD var otrogen under så många år, sliskig och flörtig. Det måste hans vänner vetat om, är det ok? De visste att HD var sjuk, borde de inte snackat med honom om moral?
"Man är som man umgås" är någonting jag tror att det ligger mycket sanning i.
Jag
tror att det finns mycket som inte kommit fram, sk tjänster och gentjänster, undanhållande, "svartjobb" lånat material från arbetsplatsen, kollat upp någon lite sisådär...
Gällande det tekniska bitarna, så har säkert mycket gått förlorat pga de som hade kunskapen, lät bli att kolla. Blundar man så finns det inte..