Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Nej, jag kände inte LW. Men jag känner andra "Lenor". Jag känner igen typen. Därför är det så lätt för mig att se igenom hennes fasad.
Du menar att det var Lena som skulle "ändra" sig, dvs finna sig i att vara den andra, finna sig i lögnerna och finna sig i tomma löften. Inte känns sig sviken, inte försöka ta sig ut ur relationen.
Du kan inte få mig att tro att det ENBART är Lena, helt ensam, som ansvarig för att de har en relation, för att han ljuger och manipulerar. Lenas fel att han lovar Kilimanjaro och hennes fel att han köper guld till henne men silver till frun. Lenas fel allt, till att han slutligen dödar henne.
Han gjorde det han måste, säger du.
Dödade henne.
Hur sjukt är inte den synen på mordet!
Du låter precis som en tidigare skribent, som skrev i smala remsor, såsom man gör när man skriver dikter. Victim blaming kallas det. På det viset fråntar du mördaren hans skuld.
Som tur är ser vårt rättssystem på mordet ur en helt annan synvinkel.
Att mördaren är den som är ansvarig för sina handlingar, inte offret. Helt och hållet!
Ett offer kan vara tjatig, klä sig för utmanande eller ha all världens "fel". Det fråntar inte på något sätt gärningsmannen hans ansvar.
Man ska helt enkelt inte döda!!!!!
Du har det gemensamt med mördaren (förmodligen) att det är Lenas fel att han var tvungen att göra det han gjorde.
Mot sin vilja.
Nu är det nog för mig med att gå in i dessa destruktiva och helt meningslösa diskussioner med dig.