2021-02-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om nån förhäver sig märker andra.
.. sällan den som är narcissist och absolut aldrig nån med megalomani. 🤣

Men vad far du efter för övrigt om den där TM?

Det ser väl snarare ut som om den som skriver lägger ut resten av orden - superskicklig, imponerande cv - när man kollar på sidan?

Typ:
"Att Tony är så populär beror inte bara på att han är en ruskigt bra dansare."

Hans egna ord förekommer som vid en intervju:

"– Den kunskapen har jag sedan nytta av när jag instruerar mina elever – oavsett om det är i dans eller i fotografering. "

Det här är väl källan:
https://moderskeppet.se/om-larare/tony-moork/

Jag menar att det där med 110% och målmedvetenheten står i bjärt kontrast till till resultatet i utredningens tekniska delar. De delar han alltså är ansvarig för. ”Superskicklig” som han då är. I ”allt som han tar sig för”.

Steve Jobs sa nån gång att man som chef måste ha öga för talanger. Han/de har lite att jobba på.
Listan på saker de har missat är längre än hans ”långa” och ”imponerande” CV.
Citera
2021-02-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vilken pajas.
Han har missat massor och anser ändå att han arbetar till 110 %.

Att inte gå in i LW:s Telegram i inledningen av utredningen på det sättet som jag beskrivit här för att säkra deras chatt där kan vara de senaste årens största tabbe inom hans skrå.
Sen att vänta ett år efter att UW presenterat viljan att hjälpa till med inloggning i LW:s konton är kanske inte hans beslut men som chef för det tekniska skulle han legat på där för att han om någon borde veta värdet i det.

På tal om Google så är det första en person i hans position ska göra är att undersöka möjligheten att gå in i Googles tidslinje. LW var alla gånger inloggad i Google i datorn i köket så de hade haft tidslinjen på nån minut där. Samtycke i all ära men efter ett dygn iaf så hade det nog gått att rättfärdiga om LW dykt upp efter att ha surat och duckat nåt dygn.

Vidare att som chef läsa sina medarbetares PM om 23:34 och 05:23 och nöja sig med den ”utredningen” är snudd på tjänstefel.
Det finns säkert omständigheter som vi inte känner till och det är alltid lätt att sitta på läktaren men av mig har de fått konstruktiv kritik så det är inte bara svartmålning.
Citera
2021-02-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Att inte gå in i LW:s Telegram i inledningen av utredningen på det sättet som jag beskrivit här för att säkra deras chatt där kan vara de senaste årens största tabbe inom hans skrå.
Sen att vänta ett år efter att UW presenterat viljan att hjälpa till med inloggning i LW:s konton är kanske inte hans beslut men som chef för det tekniska skulle han legat på där för att han om någon borde veta värdet i det.

På tal om Google så är det första en person i hans position ska göra är att undersöka möjligheten att gå in i Googles tidslinje. LW var alla gånger inloggad i Google i datorn i köket så de hade haft tidslinjen på nån minut där. Samtycke i all ära men efter ett dygn iaf så hade det nog gått att rättfärdiga om LW dykt upp efter att ha surat och duckat nåt dygn.

Vidare att som chef läsa sina medarbetares PM om 23:34 och 05:23 och nöja sig med den ”utredningen” är snudd på tjänstefel.
Det finns säkert omständigheter som vi inte känner till och det är alltid lätt att sitta på läktaren men av mig har de fått konstruktiv kritik så det är inte bara svartmålning.

Obegripliga misstag redan vid rubriceringen Människorov med en anhållen o snabbt frisläppt trots anmälningshistorik. Miss att inte göra regelrätt husis hos S. Miss m larmsamtal om skrik.
4 dar senare visar det sig vara Mord. Misstänkt nr 2 på förhör när kroppen hittas.
Misstänkt nr 1 VET att det är bekräftat Lena.
Alla ljuger mer eller mindre.
Tekniska chefen m hans bästa IT-forensiker Passar på elementära åtgärder med flit eller avstår p g a jävsituation (polare m S)?

Nu görs allt om, men Rätt efter belysande tips från trådisen Avel m fl?

Chefen på tekniska vill vara Superhjälte han med i alla lägen o efter alla pinsamma misstag blir han tvungen att låta kallet gå före vänskap. Detta fall måste också ges 110% attention. Måhända med hjälp av externa superheroes.
Senast redigerad av Ulanna 2021-02-20 kl. 11:13.
Citera
2021-02-20, 11:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nej, jag kände inte LW. Men jag känner andra "Lenor". Jag känner igen typen. Därför är det så lätt för mig att se igenom hennes fasad.

Du menar att det var Lena som skulle "ändra" sig, dvs finna sig i att vara den andra, finna sig i lögnerna och finna sig i tomma löften. Inte känns sig sviken, inte försöka ta sig ut ur relationen.

Du kan inte få mig att tro att det ENBART är Lena, helt ensam, som ansvarig för att de har en relation, för att han ljuger och manipulerar. Lenas fel att han lovar Kilimanjaro och hennes fel att han köper guld till henne men silver till frun. Lenas fel allt, till att han slutligen dödar henne.

Han gjorde det han måste, säger du.
Dödade henne.

Hur sjukt är inte den synen på mordet!

Du låter precis som en tidigare skribent, som skrev i smala remsor, såsom man gör när man skriver dikter. Victim blaming kallas det. På det viset fråntar du mördaren hans skuld.

Som tur är ser vårt rättssystem på mordet ur en helt annan synvinkel.
Att mördaren är den som är ansvarig för sina handlingar, inte offret. Helt och hållet!
Ett offer kan vara tjatig, klä sig för utmanande eller ha all världens "fel". Det fråntar inte på något sätt gärningsmannen hans ansvar.

Man ska helt enkelt inte döda!!!!!

Du har det gemensamt med mördaren (förmodligen) att det är Lenas fel att han var tvungen att göra det han gjorde.

Mot sin vilja.

Nu är det nog för mig med att gå in i dessa destruktiva och helt meningslösa diskussioner med dig.
Citera
2021-02-20, 11:42
Medlem
Stort tack till Avel och ni andra som får fram så mycket. Ska bli spännande att läsa ikapp lite.

Håller alla tummar för att Stefan åker dit ordentligt och att Hanna och barnen får lugn och ro.
Citera
2021-02-20, 11:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Obegripliga misstag redan vid rubriceringen Människorov med en anhållen o snabbt frisläppt trots anmälningshistorik. Miss att inte göra regelrätt husis hos S. Miss m larmsamtal om skrik.
4 dar senare visar det sig vara Mord. Misstänkt nr 2 på förhör när kroppen hittas.
Misstänkt nr 1 VET att det är bekräftat Lena.
Alla ljuger mer eller mindre.
Tekniska chefen m hans bästa IT-forensiker Passar på elementära åtgärder med flit eller avstår p g a jävsituation (polare m S)?

Nu görs allt om, men Rätt efter belysande tips från trådisen Avel m fl?

Chefen på tekniska vill vara Superhjälte han med i alla lägen o efter alla pinsamma misstag blir han tvungen att låta kallet gå före vänskap. Detta fall måste också ges 110% attention. Måhända med hjälp av externa superheroes.

Jag kan inte föreställa mig hur det känns för de anhöriga.

Jag trodde i min enfald att när de första allvarliga bristerna skett, skulle allt, precis allt göras för att lappa och laga, för att lösa mordet.

Kanhända att vissa har försökt.

Hur många "jäv"situationer kan det finnas i ett fall, för att det ska kännas att "nu är det för mycket"?
Citera
2021-02-20, 12:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Man blir ju nyfiken på hur den där Dropboxen hanterades i bodelningen. Inget om den i IT-protokoll för SD eller HD.
I SD:s tidslinje dock diverse aktivitet mellan dator och Dropbox.

Ser att JS skriver i Viber till HD 5/4- 18 (165B/510):

"Jag kom på att jag glömde be dug kolla om du ser filen i dropboxen.[...]"

Kanske avser en ny?
Citera
2021-02-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullranka
Stort tack till Avel och ni andra som får fram så mycket. Ska bli spännande att läsa ikapp lite.

Håller alla tummar för att Stefan åker dit ordentligt och att Hanna och barnen får lugn och ro.

Instämmer. Så bra grävt av speciellt Avel och bra analyser och input av notknapparen och flera andra.

Hoppas barnen får lugn och ro. Framför allt Lenas barn som förhoppningsvis kan få en nån slags skadestånd även om det naturligtvis aldrig kan ersätta skadan och förlusten i deras liv.
SDs och HDs barn skulle kanske må bra av att få bo nån annanstans ett tag än hos HD om SD åker in. För HD har ju visat osunda tecken på "stand by your man". HD skulle nog må bra av att bo på nån slags konvalescenshem ett tag där hon kan få långvarig terapi för att vakna och se på sin situation och sina år med en narcissistisk man med nya friska ögon.
Citera
2021-02-20, 12:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du menar att det var Lena som skulle "ändra" sig, dvs finna sig i att vara den andra, finna sig i lögnerna och finna sig i tomma löften. Inte känns sig sviken, inte försöka ta sig ut ur relationen.

Du kan inte få mig att tro att det ENBART är Lena, helt ensam, som ansvarig för att de har en relation, för att han ljuger och manipulerar. Lenas fel att han lovar Kilimanjaro och hennes fel att han köper guld till henne men silver till frun. Lenas fel allt, till att han slutligen dödar henne.

Dödade henne.

Hur sjukt är inte den synen på mordet!

Du låter precis som en tidigare skribent, som skrev i smala remsor, såsom man gör när man skriver dikter. Victim blaming kallas det. På det viset fråntar du mördaren hans skuld.

Att mördaren är den som är ansvarig för sina handlingar, inte offret. Helt och hållet!
Ett offer kan vara tjatig, klä sig för utmanande eller ha all världens "fel". Det fråntar inte på något sätt gärningsmannen hans ansvar.

Du har det gemensamt med mördaren (förmodligen) att det är Lenas fel att han var tvungen att göra det han gjorde.

Mot sin vilja.

Nu är det nog för mig med att gå in i dessa destruktiva och helt meningslösa diskussioner med dig.

Citat:
Du menar att det var Lena som skulle "ändra" sig, dvs finna sig i att vara den andra, finna sig i lögnerna och finna sig i tomma löften. Inte känns sig sviken,

Det menar jag inte alls! Jag menar att hon aldrig skulle ha gått in i relationen över huvudtaget..

Citat:
Du kan inte få mig att tro att det ENBART är Lena, helt ensam, som ansvarig för att de har en relation, för att han ljuger och manipulerar. Lenas fel att han lovar Kilimanjaro och hennes fel att han köper guld till henne men silver till frun

Det har jag aldrig påstått heller. Det är inte LWs fel att SD är en idiot. Men det var hon som valde att vara ihop med honom. Bara hon kunde ändra på det.

Citat:
Dödade henne

När har jag skrivit att jag tycker det? Jag tror att han anser det. Det betyder inte att jag håller med.

Citat:
På det viset fråntar du mördaren hans skuld.

Nej, det gör jag inte.

Citat:

? Har jag någonsin påstått något annat?

Citat:

Jag vet!

Citat:

Så fruktansvärt elakt att påstå något sådant! Men du kan inte förstå att det finns människor som väljer att skriva PM istället för att skriva i tråden? För att slippa sådana anklagelser, missuppfattningar och påhopp?

Citat:

Skönt!!! Du fattar ju ändå ingenting!

För några veckor sedan var du övertygad om att jag är SD. Nu är jag tydligen någon annan. Jag kan bara skriva att du har fel. Du har ingen aning om vem jag är. Jag finns inte med i FUP överhuvudtaget så du kan sluta upp att fantisera om det. Jag kan också påminna om att det är ett brott mot flashbacks regler att spekulera om användares identitet även i PM. Kanske blir jag ensam i tråden snart.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-20 kl. 13:14.
Citera
2021-02-20, 12:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
precis, det var väl en väska eller låda där ett par stövlar och det målade böjda armeringsjärnet förvarades, det som SD plockade ur och sen inte återlämnades..

Ja, vi vet inte om SD återlämnade det eller inte.
Och det är klart, om sd är gm, och har använt något ur väskan, vad kunde vara bättre än att noggrant tvätta av det använda, för att sedan bara sätta tillbaka allt i bilen.

Jag kan inte se i FUP att denna hittades vid husrannsakan eller att SDs chef sedan fått frågan om sakerna kom tillrätta. Verkar inte ha följts upp.

Fanns plastlådan i garaget vid något tillfälle vid husrannsakan? Bild på den?

A148/55,56

14/9- 18

"R*amström minns att han vid något tillfälle under våren saknade dessa saker i bilen och
frågade då Stefan Davidsson om detta. Davidsson svarade då att han hade lastat ur dessa
saker när han skulle på ett jobb i Rev inge hed för att ha behövde lasta in andra saker i bagaget
"

19/9- 18:
"Efter det att han hade pratat med polisen i fredags den 13/9 frågade SR om SD hade lagt
tillbaka lådan med stövlar, armeringsjärn mm som SD sa att han hade plockat ur tjänstebilen
tidigare under våren. SD svarade då att han hade kvar sakerna i sitt garage men att han skulle
se till att dessa kom tillbaka till jobbet.
SR uppgav att det var han själv som hade fixat det armeringsjärn som han nämnde i tidigare
förhör och att det sedan var en annan tidigare kollega som hade låtit lackera detta grönt. SR
uppgav på fråga att det var ett räfflat armerings järn i diametern åtta eller tio millimeter tjockt.
SR har inte kvar några andra delar från det järnet.
"

Kanske finns svaret i slasken?
Senast redigerad av notknapparen 2021-02-20 kl. 12:45.
Citera
2021-02-20, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vi vet inte om SD återlämnade det eller inte.
Och det är klart, om sd är gm, och har använt något ur väskan, vad kunde vara bättre än att noggrant tvätta av det använda, för att sedan bara sätta tillbaka allt i bilen.

Jag kan inte se i FUP att denna hittades vid husrannsakan eller att SDs chef sedan fått frågan om sakerna kom tillrätta. Verkar inte ha följts upp.

Fanns plastlådan i garaget vid något tillfälle vid husrannsakan? Bild på den?

A148/55,56

14/9- 18

"R*amström minns att han vid något tillfälle under våren saknade dessa saker i bilen och
frågade då Stefan Davidsson om detta. Davidsson svarade då att han hade lastat ur dessa
saker när han skulle på ett jobb i Rev inge hed för att ha behövde lasta in andra saker i bagaget
"

19/9- 18:
"Efter det att han hade pratat med polisen i fredags den 13/9 frågade SR om SD hade lagt
tillbaka lådan med stövlar, armeringsjärn mm som SD sa att han hade plockat ur tjänstebilen
tidigare under våren. SD svarade då att han hade kvar sakerna i sitt garage men att han skulle
se till att dessa kom tillbaka till jobbet.
SR uppgav att det var han själv som hade fixat det armeringsjärn som han nämnde i tidigare
förhör och att det sedan var en annan tidigare kollega som hade låtit lackera detta grönt. SR
uppgav på fråga att det var ett räfflat armerings järn i diametern åtta eller tio millimeter tjockt.
SR har inte kvar några andra delar från det järnet.
"

Kanske finns svaret i slasken?
Nej, av det material som "vi" har tillgång till, framgår det inte att det återlämnats.
Fast å andra sidan, framgår det inte heller ifall de vid husrannsakan gått igenom SD mycket märkliga ombyggda källare/garage, verktyg osv. SOA, JG och SD lånade verktyg av varandra, som en liten "klubb"
Citera
2021-02-20, 12:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nej, av det material som "vi" har tillgång till, framgår det inte att det återlämnats.
Fast å andra sidan, framgår det inte heller ifall de vid husrannsakan gått igenom SD mycket märkliga ombyggda källare/garage, verktyg osv. SOA, JG och SD lånade verktyg av varandra, som en liten "klubb"

Men när blev garaget ombyggt?
Var det inte mycket tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in