Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Vi har haft genom hela vår historia haft ca 5% som tillhör andra etniciteter/kulturer, och haft 95% majoritet fram till 60-talet, idag så minskar dock svenskarnas andel till under 60% bland människor under 44 (människor som fortfarande kommer föröka sig) och det minska fruktansvärt snabt.
Källa på dessa 5% tack för det tror jag inte ett skit på.
Möjligen om man bara räknar en eller några fåtaliga andra kulturer, precis då dessa är nyinkomna.
Sverige har ständigt haft andra kulturer som kommit in i landet ända från den allra första början.
Och dessa kulturer har inte bara gjort avtryck i det ”svenska” genomet utan också i vår kultur, vårt språk, vårt tekniska kunnande etc etc.
Det är för övrigt detta som ÄR en kultur värt namnet, som lever, utvecklas och är i ständig förändring.
En statisk kultur är en död kultur.
Citat:
Du kan inte komma undan att vi kommer bli en minoritet genom att påstå att alla ändå är svenskar, det är ingen som känner att han är i Sverige i Rinkeby, Botkyrka, Rosengård.
Vilka ”vi” blev en minoritet av att valloner, skottar, judar, tyskar, romer, fransmän, italienare, finnar, turkar, chilenare, greker, irakier etc etc flyttade in i Sverige?
Dessa är ju idag med i detta ”vi” du pratar om.
Och låt det gå kanske 50-100 år så har samma skett med de invandrare vi har idag.
Det är en process som är fullständigt naturlig, och näää ändrar inget ”vi”.
Citat:
Sluta med din religiösa tro där du säger saker du tror på utan att backa upp det. Visa statistiskt hur mycket bättre Sverige blivit än Norge och Danmark exempelvis igenom att ta in mer än 2 gånger mer invandrare per capita än dessa länder.
Ja? Kolla vilka mätningar som helst där man jämför länder inom olika områden, och kolla hur bra Sverige ligger och legat de sista ska vi säga 50 åren, så får du ju ett svar på vad invandringen gjort.
Citat:
högre bnp per capita än dem? Mindre brottslighet? Bättre psykisk hälsa? Bättre sjukvårdssystem? Bättre coronastatistik?
Du får väl titta efter.
Citat:
Styrs Sverige av mina rasistiska åsikter? Steffe Löfven är "rasist" av min kaliber?
Nej men din sort sitter ju ute i samhället, och diskriminerar människor.
Citat:
Jo, visserligen har du rätt. Inga politiker i hela vår riksdag vill ju bo sida vid sida med invandrare. Jag som fattig svensk bor ju givetvis i ett område med många fler invandrare än politiker.Inkonsistensen uppkommer givetvis av att ingen vill bo i de områden som är så pass mångkulturella som de förordrar att hela Sverige borde bli. Vita vänstermänniskor agerar egoistiskt och rasistiskt och flyr från invandrare så fort invandrare börjar bli för stor andel av speciellt skolorna, de vill inte stanna och "integrera" invandrarna (inte för att invandrarna vill integreras heller).
Men de vill jättegärna bo bredvid en Hells Angels klubb ex eller bredvid nått nazist fäste eller ovanför nån ute ställe för svenska ungdomar super skallen av sig varje helg?
Man vill inte bo där det finns massa problem, våld, oväsen, desperation, utsatthet ex.
Men allt ovan har inget att göra med människors kulturer, utan med människors mer eller mindre påtvingade utanförskap med övriga.
Tror ingen har ett skit emot att bo bredvid invandrare med annan kultur när dessa är välmående, trygga etc.
Lika lite som det är speciellt problematiskt bo bredvid nån ”snäll” MC klubb.
Citat:
Ifall vänstermänniskor gjorde personliga uppoffringar istället för att agera med hyckleri och tvärtom deras tomma tyckande om saker så skulle jag i alla fall kunna respekterat er. Men ni är ett tyckande folk som inte är beredda att offra en droppe blod för era åsikter. Svenska arbetarpöbeln får stanna kvar som minoriteter i ruinerade mångkulturella ghetton, sedan är det de som är rasisterna som inte "vill" integrera invandrarna, skrattretande är ordet.
Oh verkligen?
Ingen ”vänster” har någonsin ”offrat blod” för sitt tyckande?
Nähä du.