2021-02-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Precis. Avtändningen från kratom vid normalt bruk är ju främst psykisk. Själv kan jag använda 7-10 dagar med 6-10 gram per dag och därefter sluta och då blir jag omotiverad och ganska rejält deppig i några dagar.

Men efter 1 vecka så är man nästan helt normal igen. Det skadliga för min del är att jag äter så dåligt under tiden jag tar det och att jag får för lite sömn.

Vid så korta perioder är det väldigt lindrigt, när man kommer upp i några månader till ett år och går cold turky så får man en dryg värk i kroppen som sitter några dagar men de brukar inte va några större problem om man ger sig fan på att sluta, är som en lätt opiat avtändning. Man mår dåligt men man kan härda ut den.
Citera
2021-02-19, 22:43
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Jag äter o sover som vanligt, akuta kratom avtändningen är kort med ont i armar o ben likt en dryg träningsvärk och orkeslöshet som sitter i ett tag detta händer vid CT. Jag har inte märkt av nått speciellt nu vid nedtrappningen jag gick från 20 till 4 teskedar över en natt mer eller mindre sen efter tre dagar gick jag över till 3st skedar om dagen, tänkte hoppa över helt o hållet imorgon o vänta in kvällen för att se vad som händer men jag tror inte att det kommer vara speciellt jobbigt faktiskt.

Starkt som fan. Tänkte faktiskt börja trappa ner från och med måndag. Kratom er är i stort sett verkningslöst på mig nu och toleransen har skjutit i höjden. Det jag tidigare kände på en tesked känner jag nu enbart på 3-4 st. Mib testosteronnivå är säkert på sitt absoluta minimum, har ingen sexdrift och när jag väl har sex så slaknar den efter någon minut. Kratomet har verkligen gått från att ge mig livskvalitet och ork att hantera en tidigare depression till att fungera helt och hållet kontraproduktivt.

Dessutom har det även blivit till en kostnadsfråga, många tusenlappar som gått åt sedan starten. Tycker dessutom att jag fått sämre hy, ser mycket mer sliten ut och många har a märkt på att jag hela tiden ser trött ut. Jag har till och med fått navelbråck pga de ständiga förstoppningarna. Visst är inte kratomet lika destruktivt som många andra droger men man märker verkligen att detta är en kraftfull drog. En drog som kan fungera som en mirakelmedicin för vissa men som en livsantagonist för andra.
Citera
2021-02-19, 22:54
Medlem
Citat:
Vid så korta perioder är det väldigt lindrigt, när man kommer upp i några månader till ett år och går cold turky så får man en dryg värk i kroppen som sitter några dagar men de brukar inte va några större problem om man ger sig fan på att sluta, är som en lätt opiat avtändning. Man mår dåligt men man kan härda ut den.

Är nog oftast så. Men för mig som gammal missbrukare av tyngre grejor så tror jag det blir värre även när jag inte använt så länge. Det är mitt straff för gamla synder. Det fysiska är en barnlek men det psykiska är ganska tufft under en veckas tid innan det klingar av, riktigt mycket ångest. Mår annars bra i vanliga fall när jag inte använder.
Citera
2021-02-20, 05:13
Medlem
znors avatar
Vad tycker ni om kratom och andra droger och vilka är dom?
Citera
2021-02-20, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Starkt som fan. Tänkte faktiskt börja trappa ner från och med måndag. Kratom er är i stort sett verkningslöst på mig nu och toleransen har skjutit i höjden. Det jag tidigare kände på en tesked känner jag nu enbart på 3-4 st. Mib testosteronnivå är säkert på sitt absoluta minimum, har ingen sexdrift och när jag väl har sex så slaknar den efter någon minut. Kratomet har verkligen gått från att ge mig livskvalitet och ork att hantera en tidigare depression till att fungera helt och hållet kontraproduktivt.

Dessutom har det även blivit till en kostnadsfråga, många tusenlappar som gått åt sedan starten. Tycker dessutom att jag fått sämre hy, ser mycket mer sliten ut och många har a märkt på att jag hela tiden ser trött ut. Jag har till och med fått navelbråck pga de ständiga förstoppningarna. Visst är inte kratomet lika destruktivt som många andra droger men man märker verkligen att detta är en kraftfull drog. En drog som kan fungera som en mirakelmedicin för vissa men som en livsantagonist för andra.

De där att man ser slitet ut stämmer, de gör även jag , kör hårt liksom de är bara att härda ut så blir du av med skiten och är du rädd för att må dåligt så trappa ur långsamt.
Citera
2021-02-20, 10:06
Medlem
Citat:
De där att man ser slitet ut stämmer, de gör även jag , kör hårt liksom de är bara att härda ut så blir du av med skiten och är du rädd för att må dåligt så trappa ur långsamt.

Har testat kratom och det fick mig bara att vilja kräkas, inte gav det någon vidare effekt heller. För mig var det bara bortkastade pengar. Kanske lika bra när man läser om alla biverkningar som folk råkar ut för som kassa levervärden, svullna lymfkörtlar, förstoppningar och dålig hy med mera.

Förstår att man tar kratom om man försöker bli av med ett opiatberoende, utöver det så fattar jag inte varför man slänger bort sina pengar på skiten.
Citera
2021-02-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Vad tycker ni om kratom och andra droger och vilka är dom?

Menar du kratom ihop med andra droger? Vilken strain tar ni och med vad?
Senast redigerad av Brixham 2021-02-20 kl. 10:47.
Citera
2021-02-20, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Har testat kratom och det fick mig bara att vilja kräkas, inte gav det någon vidare effekt heller. För mig var det bara bortkastade pengar. Kanske lika bra när man läser om alla biverkningar som folk råkar ut för som kassa levervärden, svullna lymfkörtlar, förstoppningar och dålig hy med mera.

Förstår att man tar kratom om man försöker bli av med ett opiatberoende, utöver det så fattar jag inte varför man slänger bort sina pengar på skiten.

Det ger en skön energi boost och välbefinnande i alla fall för mig, du kanske tog för mycket.
Citera
2021-02-20, 11:14
Medlem
Citat:
Det ger en skön energi boost och välbefinnande i alla fall för mig, du kanske tog för mycket.

Samma här, känns som less is more när det gäller kratom. En tesked på morgonen funkar som en härlig humörboost.Sen tror jag att vissa förväntar sig lite för mycket av kratom. Man får inte värsta ruset. Nån tidigare här i tråden skrev att om heroin är 40% sprit så är kratom 3,5.

För övrigt, någon som har tips på en bra strain just nu? Provade green borneo från ss. Ger ett härligt humörboost, funkar mycket bra.
Senast redigerad av blancotramco 2021-02-20 kl. 11:17.
Citera
2021-02-21, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Samma här, känns som less is more när det gäller kratom. En tesked på morgonen funkar som en härlig humörboost.Sen tror jag att vissa förväntar sig lite för mycket av kratom. Man får inte värsta ruset. Nån tidigare här i tråden skrev att om heroin är 40% sprit så är kratom 3,5.

För övrigt, någon som har tips på en bra strain just nu? Provade green borneo från ss. Ger ett härligt humörboost, funkar mycket bra.

Super green från ks är bra.
Citera
2021-02-21, 11:54
Medlem
Sallinskiis avatar
Lånar tråden lite och undrar vilket kratom som är "starkast rusmässigt" gärna sederande (neråt)

Har klippt mitt tram CT och trappar ut mitt benso via sjukvården.

Tacksam för alla svar.
Citera
2021-02-21, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii
Lånar tråden lite och undrar vilket kratom som är "starkast rusmässigt" gärna sederande (neråt)

Har klippt mitt tram CT och trappar ut mitt benso via sjukvården.

Tacksam för alla svar.

Skulle gissa att det är Red Maeng Da Eller Red Bali du är ute efter. Men om det finns några bra batcher av de sorterna nu vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in