2021-02-19, 23:30
Medlem
”Inte mitt Sverige”Ropar strandhäll och Annie i köra. Vilket är deras Sverige? Ett där Löfven köper korv!?

I mitt Sverige skjuts det. i mitt Sverige bränns bilar varje dag. I mitt Sverige står nära 2500 i kö till en plats i fängelse. I mitt Sverige finns det gott om områden där ingen pratar svenska.
Och i mitt Sverige bor politikerna långt bort från mitt Sverige förutom på 1:a Maj och när det närmar sig riksdagsval.
Senast redigerad av Richenbacker 2021-02-19 kl. 23:32.
Citera
2021-02-19, 23:32
Medlem
Råkade youtubea mig in på detta klippet idag av en ren slump.

https://youtu.be/YQSkfqj9ikc

Hela klippet är magiskt, från början Carl Bildts språk till invandrare som säkert inte förstår ett enda ord av det han säger och det historiska ”We shall overcome” och slutet vid 1.55 där kommunalrådet i solna går fram till invandrare och säger face to face att de ska åka hem haha Hade varit facinerande att se Jimmy göra det idag
Citera
2021-02-19, 23:35
Medlem
Ja
Åkesson har rätt
Lööf & Co har fel
Citera
2021-02-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Alla människor på vår jord kommer att bidra precis lika mycket till vårt land om de får chansen. Tyvärr har vi tagit emot för många personer på kort tid från länder som kräver längre tid för att integreras i vårt land. Därför "fylls det på" och utanförskapsområden bildas.

Däremot, om vi tillfälligt gör en paus och satsar på att hjälpa personer i deras närområden med massiva bidrag istället, så försvinner utanförskapsområdena. Lika självklart som att "de våldsamma farliga svenskarna" över tid integrerades i USA. Eller att 1990-talets "jugge" i Sverige nu är advokat, mäklare, kollega och fotbollsfarsa.

Detta är enkel matematik, givetvis. Vi är alla människor.

Om alla kommer bidra precis lika mycket och alla kommer integreras kan vi väl lika gärna skita i invandringen?
Citera
2021-02-19, 23:39
Medlem
antoneriks avatar
Jag är den förste att instämma med Jimmie Åkesson till 100 %. Men han är för sent ute. Den kulturella belastningen är en realitet som kommer att påverka vårat land i sekel framöver.
Citera
2021-02-19, 23:42
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej, inte nu men jag har bott i utsatta områden tidigare. Nu vore det kanske till och med farligt för mig att bo i ett sådant område på grund av kriminalitet och gängkultur.
Precis som det var farligt för en amerikan på 1890-talet att gå in i "svenskarnas område" eller för oss svenskar att gå in i "juggarnas" eller Iraniernas områden 1990. Nu är de fotbollsfarsor och kollegor.

Vi måste låta integrationen hinna med, då smälter utanförskapsområdena bort som en isbit i sommarsolen. Alla människor vill ju innerst inne arbeta och göra rätt för sig. Det var svårt att tro, om svenskarna som härjade i USA i slutet av 1800-talet. Men det blev folk av dem också.

Det här måste vara det största svammlet i Flashbacks historia. Såvida du inte är ironisk. Var har du hittat att amerikaner inte vågade gå in i svenskarnas områden? Trams. Och det där med att alla vill jobba. Driver du med oss? Försöker du slå i oss att ett huckle med 8 barn vill jobba? Svenskar som härjade i USA? Har du rökt svamp? Svenskar i USA var kända för att vara flitiga, arbetsamma, pålitliga, hederliga. Du har nog missat ett antal historielektioner.
Senast redigerad av Tintinikongo 2021-02-19 kl. 23:46. Anledning: Tillägg
Citera
2021-02-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hon ser mångfalden som ofrånkomligt. Min syrra är likadan. Det finns ingen chans att separera människor med gränser. När man tror det så kan man heller inte sitta på några bromsar eftersom det är bortkastade resurser och tänk. Det finns ingen naturlig balansering vad gäller inflyttning och utflyttning. Det blir 99% inflyttning.
Det måste vara betydligt enklare för kvinnor att känna sig trygga med dagens samhällsutveckling än för oss män. Kvinnor är mer empatiska och vill bry sig om andra. Vi män är bättre på att identifiera faror och hot mot vår egen grupp. Vi ser vad som är på väg att hända.
Citera
2021-02-19, 23:49
Medlem
DURN80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Vad är det för fel på folk som inte kan se vilken situation Sverige befinner sig i med nästan en skjutning och ett sprängdåd per dag? Sverige har blivit en krigszon.

Ungjävlar som inte vet om ett annat Sverige. Jävligt tragiskt faktiskt. Börjar dessutom komma politiker nu som inte levt i ett annat Sverige än det vi har idag, så de kan inte styra skutan i rätt riktning, för som sagt, de vet inte om ett annat Sverige. Och majoriteten av äldre politiker bryr sig bara om sina röstsedlar och att få behålla vad det har, på alla andras bekostnad.

Om man väntar tills man kan göra nått stort, istället för att göra nått litet, slutar det bara med att man inte gör ett skit.
Citera
2021-02-19, 23:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorhenCrow
Finns ju en ganska betydande sak du inte nämner , IQ .. du jämför alltså juggar och amerikaner med dagens importer från skithål-länder? Med ett IQ som räknas som förståndshandikappad i Sverige?
Globalhomouttrycket "Allas lika värde" skär sig lite där va?

Just detta med IQ-begreppet har jag läst på rätt mycket om. Nordeuropéers hjärna skiljer sig på intet sätt från en person bosatt i Centralafrika, vad gäller struktur eller massa.

Och varför skulle det vara så, när vi är samma folk sedan 100.000 år, men det är max några tusen år som skiljer oss åt. Forskning har visat att IQ-tester som vi har idag är kraftigt viktade mot den kultur och den matematik som man har i det aktuella samhället. IQ är helt enkelt svårt att mäta.

Det enda vi vet, är att om vi adopterar en person från Kongo och en person från Sydkorea vid 1 års ålder, så kommer de statistiskt sett att nå ungefär exakt samma position i samhället.
Citera
2021-02-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
En falsk analogi som bara den mest inbitna vänstermänniska kan låtsas tro på.

Nu är jag inte "vänstermänniska" (ungefär så långt ifrån som man kan komma) men vad är fel i det jag skrev? Allt är vederlagt vetenskapligt och statistiskt.
Citera
2021-02-19, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Ungjävlar som inte vet om ett annat Sverige. Jävligt tragiskt faktiskt. Börjar dessutom komma politiker nu som inte levt i ett annat Sverige än det vi har idag, så de kan inte styra skutan i rätt riktning, för som sagt, de vet inte om ett annat Sverige. Och majoriteten av äldre politiker bryr sig bara om sina röstsedlar och att få behålla vad det har, på alla andras bekostnad.

Om man väntar tills man kan göra nått stort, istället för att göra nått litet, slutar det bara med att man inte gör ett skit.
Jag är inte särskilt gammal själv, men kan åtminstone komma ihåg Sverige för 15 år sen. Det borde majoriteten av alla röstberättigade göra tycker man.

Det kan lika gärna handla om att många svenskar hade det så tryggt och så bra när de växte upp att de inte klarar av ta in vad det är som händer. De är helt övertygade om att det går att lita på alla andra människor och kan inte ens föreställa sig motsatsen.
Citera
2021-02-19, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
När kommer raketforskarna? Jag har väntat på Ali von Braun sen 1990!

I och med att mänskligheten redan har uppfunnit raketen så är det tveksamt om det tillför så mycket med en "Ali von Braun". Den gode Ali kan numera bara googla fram denna fakta som den gode Wernher kom på.

Men det råder ju knappast någon brist på företag och innovationer skapade av personer med icke-nordisk bakgrund om det är det du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in