2021-02-19, 22:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Jag förutsätter att du bor i Rosengård , Bergsjön eller Tensta. Vi är ju alla bara människor.

Nej, inte nu men jag har bott i utsatta områden tidigare. Nu vore det kanske till och med farligt för mig att bo i ett sådant område på grund av kriminalitet och gängkultur.
Precis som det var farligt för en amerikan på 1890-talet att gå in i "svenskarnas område" eller för oss svenskar att gå in i "juggarnas" eller Iraniernas områden 1990. Nu är de fotbollsfarsor och kollegor.

Vi måste låta integrationen hinna med, då smälter utanförskapsområdena bort som en isbit i sommarsolen. Alla människor vill ju innerst inne arbeta och göra rätt för sig. Det var svårt att tro, om svenskarna som härjade i USA i slutet av 1800-talet. Men det blev folk av dem också.
Citera
2021-02-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Antalet och beteendet är ett STORT jävla problem. Har du inte insett det ?

Har träffat fler somalier som är helt vanligt folk.
Citera
2021-02-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Alla människor på vår jord kommer att bidra precis lika mycket till vårt land om de får chansen. Tyvärr har vi tagit emot för många personer på kort tid från länder som kräver längre tid för att integreras i vårt land. Därför "fylls det på" och utanförskapsområden bildas.

Däremot, om vi tillfälligt gör en paus och satsar på att hjälpa personer i deras närområden med massiva bidrag istället, så försvinner utanförskapsområdena. Lika självklart som att "de våldsamma farliga svenskarna" över tid integrerades i USA. Eller att 1990-talets "jugge" i Sverige nu är advokat, mäklare, kollega och fotbollsfarsa.

Detta är enkel matematik, givetvis. Vi är alla människor.
Utanförskapsområden bildas på grund av 2, möjligen (3) anledningar. Främst av diverse kulturella element som har svårt att anamma till det svenska samhället, det andra är lagar och slappa försörjningskrav, det sistnämnda är den ansvariga regering. "På de våldsammas farliga svenskarna" frasen så vet jag inte riktigt vad du vill exemplifiera med såvida du inte tänker på vikingarna utifrån ett historieperspektiv. Är det dags för en lustig anekdot igen som saknar verklighetsförankring eller kan du backa upp med något? Ja, juggar är ju européer så därmed är det lättare för många av dom för att integrera sig i ett annat europeiskt land och kunna bli mäklare, advokater, det är "enkel matematik". Jag förstår dock din utopi men den är omöjlig att uppnå och det kanske går att uppnå men det skulle kräva inbördeskrig och otaliga offer för den och det är inte värt det. Världen ska inte behöva vara en transittåg för andra länders inkompetens och statsskick.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-02-19 kl. 23:17.
Citera
2021-02-19, 23:04
Medlem
Citat:
Nej, inte nu men jag har bott i utsatta områden tidigare. Nu vore det kanske till och med farligt för mig att bo i ett sådant område på grund av kriminalitet och gängkultur.
Precis som det var farligt för en amerikan på 1890-talet att gå in i "svenskarnas område" eller för oss svenskar att gå in i "juggarnas" eller Iraniernas områden 1990. Nu är de fotbollsfarsor och kollegor.

Vi måste låta integrationen hinna med, då smälter utanförskapsområdena bort som en isbit i sommarsolen. Alla människor vill ju innerst inne arbeta och göra rätt för sig. Det var svårt att tro, om svenskarna som härjade i USA i slutet av 1800-talet. Men det blev folk av dem också.

Dom flesta svenskar som tog sig till USA var extremt arbetsamma och klarade sig helt utan bidrag. Dessutom var svenskar bland dom mest läskunniga i hela världen på den tiden.
Citera
2021-02-19, 23:05
Medlem
Jagersros avatar
Citat:

Man kan inte se allt i 100 års perspektiv min vän. Att allt på något blir utjämnat och integrerar över tiden är bara ord. VI LEVER HÄR OCH NU OCH KAN INTE OFFRA ANHÖRIGA I DAG FÖR ATT DET KANSKE BLIR BRA OM 100 ÅR. INGEN NORMAL MÄNNISKA TÄNKER SÅ. VAR BODDE DU SA DU ? DU SA INTE DET FÖR DU VET ATT JAG HAR RÄTT I ATT MAN MAN SKYDDAR DE SINA NU.
Citera
2021-02-19, 23:08
Medlem
NorhenCrows avatar
Citat:

Finns ju en ganska betydande sak du inte nämner , IQ .. du jämför alltså juggar och amerikaner med dagens importer från skithål-länder? Med ett IQ som räknas som förståndshandikappad i Sverige?
Globalhomouttrycket "Allas lika värde" skär sig lite där va?
Citera
2021-02-19, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappakaljanskaj
Har träffat fler somalier som är helt vanligt folk.

Varför är de här om de är så duktiga ? Säg åt dem att bygga upp sitt land. I stället för att åka hit och bete sig illa och skjuter folk som flugor. Se konflikterna norra Järva med alla Somalia gangster och gäng. Min fru är svart och hon skyr Somalier, hela Afrika avskyr somalier bara problem hela tiden.
De har enligt forskning extremt låg IQ. Men det käftar du säkert emot fast det är fakta i alla länder utom Sverige där sanningen inte får sägas.De ska inte vara här i Sverige.
Senast redigerad av Djuse 2021-02-19 kl. 23:14.
Citera
2021-02-19, 23:19
Medlem
Citat:

En falsk analogi som bara den mest inbitna vänstermänniska kan låtsas tro på.
Citera
2021-02-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappakaljanskaj
Ska jag säga åt normala människor att flytta hem? Ok, det är dock lättare att be dig säga åt din fru att flytta hem.

Lägg ner du gör bara bort dig. Somalier är afrikaner och tyvärr är dom flesta Somalier inte integrerade i vårt samhälle, några är det så klart, men dom flesta är det inte. Så självklart ska dom åka hem.
Citera
2021-02-19, 23:22
Medlem
Citat:
Alla människor på vår jord kommer att bidra precis lika mycket till vårt land om de får chansen. Tyvärr har vi tagit emot för många personer på kort tid från länder som kräver längre tid för att integreras i vårt land. Därför "fylls det på" och utanförskapsområden bildas.

Däremot, om vi tillfälligt gör en paus och satsar på att hjälpa personer i deras närområden med massiva bidrag istället, så försvinner utanförskapsområdena. Lika självklart som att "de våldsamma farliga svenskarna" över tid integrerades i USA. Eller att 1990-talets "jugge" i Sverige nu är advokat, mäklare, kollega och fotbollsfarsa.

Detta är enkel matematik, givetvis. Vi är alla människor.
När kommer raketforskarna? Jag har väntat på Ali von Braun sen 1990!
Citera
2021-02-19, 23:28
Medlem
HeyHumphreys avatar
Det bästa är han har 100% rätt och hans uttalande har tvingat fram oppositionsledarnas rätta jag viket är lögnaktiga häxor...
Citera
2021-02-19, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oA7GEj/massiv-kritik-mot-akessons-ordval-ovardigt-en-partiledare

"Jimmie Åkesson kräver stopp för all invandring som utgör en ”kulturell belastning”.

Uttalandet har mötts av massiv kritik från hans politiska motståndare.

– Sverigedemokraternas politik och retorik radikaliseras i takt med att samhällsdebatten tänjer sina gränser, säger Annie Lööf i ett uttalande."

Har Åkesson rätt?

Åkesson har ju helt rätt. Kudos till honom som säger det som precis ingen annan inom den politiska adeln har kuraget att säga. Jag är inte SD:are men jag vill ändå påstå att Jimmie Åkesson är den enda partiledaren som visar någon form av integritet, civilkurage och verklighetsförankring.

Annie Lööf kan återgå till att värna om sina pedofilkramarvänner och fortsätta att agera sossestödhjul, istället för att äta upp sin sko som hon ju lovade. Det är inte Åkesson som är radikaliserad, det är ju uppenbart att det är den förda politiken som är det extrema här, därav det extremt negativa resultatet från den förda politiken. Extremisterna är ju regeringen som låter sig hunsas av miniatyrpartiet, Miljötalibanerna, med MSMedia i hejarklacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in