2021-01-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Oj, du måste vara ett stort fan av mig, förstår jag, som har sådan koll på mitt skrivande. Var det allt du hade att komma med, ingenting alls!? 😂

Snarare tvärt om. Och din sista meningen sammanfattar din insats i tråden bra.

Hur går det för dig med 30 augusti, är du fortfarande säker att röjningen skedde då?
Saknar du fortfarande belägg för datumet?
2021-01-15, 20:14
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Flera har värderat fastigheten i denna tråd och det ser inte ut som ni får rätt. Rucklet kostar mer och vi ser ocker på G. Så värderingsinstitutet är alltså en ny part i sörjan, så greppa nu halmstrået.
Jag är den förste att tillstå att det ska bli intressant att se vad detta värderingsinstitut kommer fram till att stället är värt. Jag vet inte vad du menar med "ser inte ut som ni får rätt"? Jag vet inte vad fastigheten är värd. Däremot har jag ställt mig frågande till att de hobbymäklarvärderingar som gjorts i tråden skulle vara bättre än de Ebba låtit göra. Jag har också svårt att se att det pris Ebba har gett skulle vara ocker. Då skulle rimligen Binninge ha låtit polisanmäla Ebba. Varför har han inte gjort det tror du?
2021-01-15, 20:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audi2019
Snarare tvärt om. Och din sista meningen sammanfattar din insats i tråden bra.

Hur går det för dig med 30 augusti, är du fortfarande säker att röjningen skedde då?
Saknar du fortfarande belägg för datumet?

Oj, har du fortfarande inte kommit vidare från det. Inte undra på att du inte hänger med. Din "insats" i tråden består visst uteslutande i ad hominem.
2021-01-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Säger du det?

Mitt tips är att Ebba Busch får lära sig via den hårda vägen att man inte ska göra affärer med tattare oavsett ålder, sådan affärer brukar i regel hamna hos Tinget exakt som denna affär.

Nu måste man väl till Ebba Busch försvar säga att hon inte kunnat haft en aning om vad för slags folk hon försökte göra affär med och förmodligen så blir hon lite visare och klokare när väl denna affär är avklarad.

Som sagt, jag får förhoppningsvis aktbilaga 27 på måndag, då får vi se vad Ebba Buschs ombud har att säga om Binninges juridiska färdigheter och förmågor.

Vi har lika åsikter om vem som är tattare, och särskilt vad vi tycker om käringar som knackar på hos äldre medborgare.

Vi lever i en tid av social oro när folk som familjen Bolin är tattare enligt dig, och Ebba är den nya överklassen. I min värld är Esbjörn en god samhällsmedborgare, som har rätt att leva ifred nu när han är pensionär. Att han samlat på sig mycket ägodelar som omgivningen vill ha, omfördela eller skicka på soptippen, säger mer om dem än om Esbjörn.

Fakta är att familjen Bolin är högutbildade. Samtliga i familjen Bolin har jobbat i riktiga yrken, under flera generationer, bott bra på fastigheter och i lägenheter, som nu i dessa tider av social oro väcker avund och ilska hos pöbeln.

En fastighet som råkar ha läge, läge och läge som en politiker vill ha, ska nu omfördelas genom list.

Ebba som klättar socialt, utan utbildning eller bildning, utan riktig skolgång, utan att ha läst en enda bok, blir partiledare på skitsnack utan substans. Och du kallar Esbjörn för tattare!
2021-01-15, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag är den förste att tillstå att det ska bli intressant att se vad detta värderingsinstitut kommer fram till att stället är värt. Jag vet inte vad du menar med "ser inte ut som ni får rätt"? Jag vet inte vad fastigheten är värd. Däremot har jag ställt mig frågande till att de hobbymäklarvärderingar som gjorts i tråden skulle vara bättre än de Ebba låtit göra. Jag har också svårt att se att det pris Ebba har gett skulle vara ocker. Då skulle rimligen Binninge ha låtit polisanmäla Ebba. Varför har han inte gjort det tror du?

Det är konstigt att du inte läst mina inlägg tidigare då jag klargjort vilka olika orsaker som kan komma fram till att ogiltigförklara ett avtal. Ett av dom är nämligen ocker. Så du får nog läsa igen och speciellt lagstiftningen om avtal i avtalslagen. Det är det minsta man kan kräva för en diskussion som den här.
2021-01-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Detta rättsfall är mycket intressant i relation till det potentiella prejudikat Ebba vill få till. Intressant just med tanke på att hon är politiker och lagstiftare.

För om hon ska få till en överlåtelse trots att Jordabalkens formkrav för överlåtelse av fastighet inte uppfylls, så betyder det att vi i realiteten inte längre har några formkrav för fastighetsöverlåtelser.

En ny rättsordning där vi till slut kan hamna i en situation där diverse oklara dokument eller till och med muntliga avtal kan leda till fastighetsöverlåtsler. Vi har formkrav just för att domstolarna inte ska behöva ge sig in i bevisvärdering kring avtal om fastighet, för antingen har kraven fyllts, eller inte.

Ett tillräckligt bra köpekontrakt räcker för genomförd affär o jordabalkens formkrav. På köpekontrakt kan man få vilande lagfart - allt förutsatt att rätt uppgifter finns med i köpekontraktet plus bevittnade namnteckningar av två personer.

"Det som skiljer köpebrevet från köpekontraktet är alltså att köpekontraktet binder parterna till affären och innehåller alla eventuella villkor för affären. Köpebrevet är däremot ett bevis på att affären faktiskt är betald och att bostaden eller fastigheten har fått en ny ägare."

Skulle Vresrosen ha rätt skulle alla affärer gå tillbaka på säljarens önskemål i alla de fall då säljaren vägrar att underteckna köpebrev o ta emot slutlikvid.

Sanningen är att med stöd av rätt köpekontrakt vinner man en process om bättre rätt till fastigheten när säljaren försöker backa ur.

Skulle det finnas brister i köpekontraktet blir proffsmäklaren som upprättat detta skadeståndspliktig till Ebba, förutsatt att Ebba gjort rätt när det gäller namnteckningar o bevittning.

Även Binnekemasken verkar ju hålla med mig eftersom han inte försöker hävda att köpet är ogiltigt
pga formella fel - han verkar inse att caset är kört men att det finns parasitpengar att hämta av en gammal gubbe som är dum i huvudet o som han lurar i kan vinna en omöjlig process. Här gäller det att hålla igång o förhala så att man kan debitera ett par 1,000 i timmen så många timmar som möjligt.
2021-01-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Kanske mer för skvallertråden, men vi kan ju gissa:

Det finns ett skäl till att det blev skilsmässa. Antingen har maken syndat, och fått maka på sig, eller så är det någon annan anledning men att ha sin praktiska nattvila på annan plats än hos fd svärföräldrarna låter rätt rimligt... Däremot kan det vara en vänlighet från deras sida att låta ex-svärsonen vara skriven där, i alla fall tills vidare. Det är ju tydligen där barnen bor, och de träffar väl pappa tämligen ofta?

Ebba är i riksdagen, då kan man vara pro-forma-mantalsskriven, utan bekymmer.
Nu är det snarare så att det är ex-svärsonen som har vänligheten att låta sina fd svärföräldrar vara skrivna på den av honom helägda fastigheten med adresserna Marielund 312 och 314.
2021-01-15, 20:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vi har lika åsikter om vem som är tattare, och särskilt vad vi tycker om käringar som knackar på hos äldre medborgare.

Vi lever i en tid av social oro när folk som familjen Bolin är tattare enligt dig, och Ebba är den nya överklassen. I min värld är Esbjörn en god samhällsmedborgare, som har rätt att leva ifred nu när han är pensionär. Att han samlat på sig mycket ägodelar som omgivningen vill ha, omfördela eller skicka på soptippen, säger mer om dem än om Esbjörn.

Fakta är att familjen Bolin är högutbildade. Samtliga i familjen Bolin har jobbat i riktiga yrken, under flera generationer, bott bra på fastigheter och i lägenheter, som nu i dessa tider av social oro väcker avund och ilska hos pöbeln.

En fastighet som råkar ha läge, läge och läge som en politiker vill ha, ska nu omfördelas genom list.

Ebba som klättar socialt, utan utbildning eller bildning, utan riktig skolgång, utan att ha läst en enda bok, blir partiledare på skitsnack utan substans. Och du kallar Esbjörn för tattare!

Vilken utbildning från högre instans sa du att Matz har?
2021-01-15, 20:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är konstigt att du inte läst mina inlägg tidigare då jag klargjort vilka olika orsaker som kan komma fram till att ogiltigförklara ett avtal. Ett av dom är nämligen ocker. Så du får nog läsa igen och speciellt lagstiftningen om avtal i avtalslagen. Det är det minsta man kan kräva för en diskussion som den här.
Jag har läst men du har ju inte övertygat mig

Men rättegången närmar sig så vi får se. Tvärtom har jurister som länkats till hävdat att det är ytterst svårt att dra sig ur ett ingånget avtal. Men visst, om Esbjörn har intyg på att han är ungefär i samma intellektuella tillstånd som en krukväxt så kan det kanske fungera.
2021-01-15, 20:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Nu är det snarare så att det är ex-svärsonen som har vänligheten att låta sina fd svärföräldrar vara skrivna på den av honom helägda fastigheten med adresserna Marielund 312 och 314.

Jag börjar misstänka att det är så att om man har så begränsad hjärnkapacitet att man inte kan se rätt och fel i en dylik tvist utan tror att Esbjörn har rätt bara för att Ebba är partiledare, då finns inte heller skuggan av en chans att förstå ett så, relativt sett, komplext förhållande som råder i den egentligen mycket enkla sak du beskriver vad gäller ägande- och boendeförhållandena för familjerna Busch Thor. 😉
2021-01-15, 20:42
Medlem
Citat:
Detta rättsfall är mycket intressant i relation till det potentiella prejudikat Ebba vill få till. Intressant just med tanke på att hon är politiker och lagstiftare.

För om hon ska få till en överlåtelse trots att Jordabalkens formkrav för överlåtelse av fastighet inte uppfylls, så betyder det att vi i realiteten inte längre har några formkrav för fastighetsöverlåtelser.

En ny rättsordning där vi till slut kan hamna i en situation där diverse oklara dokument eller till och med muntliga avtal kan leda till fastighetsöverlåtsler. Vi har formkrav just för att domstolarna inte ska behöva ge sig in i bevisvärdering kring avtal om fastighet, för antingen har kraven fyllts, eller inte.
tingsrätten - prejudikat...?
Du kan sluta skiva en massa skit.
2021-01-15, 20:45
Medlem
Tydligen så är Ebbas bild av verkligheten inte alltid andras bild,kanske så är Esbjörn inte riktigt så frisk som han utmålas av Ebba.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39qra0/partiledarna-tillbakavisar-ebbas-bild-stammer-inte

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in