Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Säger du det?
Mitt tips är att Ebba Busch får lära sig via den hårda vägen att man inte ska göra affärer med tattare oavsett ålder, sådan affärer brukar i regel hamna hos Tinget exakt som denna affär.
Nu måste man väl till Ebba Busch försvar säga att hon inte kunnat haft en aning om vad för slags folk hon försökte göra affär med och förmodligen så blir hon lite visare och klokare när väl denna affär är avklarad.
Som sagt, jag får förhoppningsvis aktbilaga 27 på måndag, då får vi se vad Ebba Buschs ombud har att säga om Binninges juridiska färdigheter och förmågor.
Vi har lika åsikter om vem som är tattare, och särskilt vad vi tycker om käringar som knackar på hos äldre medborgare.
Vi lever i en tid av social oro när folk som familjen Bolin är tattare enligt dig, och Ebba är den nya överklassen. I min värld är Esbjörn en god samhällsmedborgare, som har rätt att leva ifred nu när han är pensionär. Att han samlat på sig mycket ägodelar som omgivningen vill ha, omfördela eller skicka på soptippen, säger mer om dem än om Esbjörn.
Fakta är att familjen Bolin är högutbildade. Samtliga i familjen Bolin har jobbat i riktiga yrken, under flera generationer, bott bra på fastigheter och i lägenheter, som nu i dessa tider av social oro väcker avund och ilska hos pöbeln.
En fastighet som råkar ha läge, läge och läge som en politiker vill ha, ska nu omfördelas genom list.
Ebba som klättar socialt, utan utbildning eller bildning, utan riktig skolgång, utan att ha läst en enda bok, blir partiledare på skitsnack utan substans. Och du kallar Esbjörn för tattare!