2021-02-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrmorr
Ojoj, nu såg jag hur din näsa växte med en meter. Vad du ljuger. Det är inte ett dugg säkert i Ungern för det är numera en diktatur. Man får inte säga vad man tycker och tänker längre. För då outas man av mainstream och hotas till tystnad av regimen.
Tycker du att migration av nuvarande omfattning är bra för Sverige?
Citera
2021-02-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ojoj, nu såg jag hur din näsa växte med en meter. Vad du ljuger. Det är inte ett dugg säkert i Ungern för det är numera en diktatur. Man får inte säga vad man tycker och tänker längre. För då outas man av mainstream och hotas till tystnad av regimen.

Känns skönt att höra att samhällsklimatet är likartat det i Sverige.
Då är i alla fall inte gräset grönare på andra sidan.
Citera
2021-02-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Visst Jimmy skapar rubriker, dessvärre tror jag loppet är dött.
Blir bara tröttsamt att lyssna på när dem aldrig får något riktigt inflytande.

Detta är också ett stort bekymmer i Sverige, Skattelättnade för äldre hade varit igång redan för två sedan om inte SD hade satt stop för den. SD är sitter i riksdagen och får gehör för den procenten de kan. Sluta ta på er offerkoftan när det inte går som ni vill. Detta är så typiskt en feminist som tror sig förtjäna med VD lön på Mcdonalds.
Citera
2021-02-19, 20:34
Medlem
Lugn..bara lugn. Snart är Mellanöstern tomt på skäggisar, då flyttar jag ner till värmen. Så kan skäggisfolket sitta här i kalla Sverige och frysa.
Citera
2021-02-19, 20:37
Medlem
Samma tjatande om självklarheter år ut och år in. Samtidigt så fortsätter vansinnet och vanstyret obehindrat, t.o.m. nu mitt i den s.k. "pandemin" så ska s.k. "kvotflyktingar" flygas in på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2021-02-19, 20:38
Medlem
blymes avatar
Håller med, nu räcker det med invadring och segregering. Olikt andra i diskussionen så har jag absolut ingeting emot människor från andra länder.
Nu måste Sverige och dess invånare gå först och räddas det som kan. RASISM kommer INTE att hjälpa samhällets evolution.
Citera
2021-02-19, 20:39
Medlem
Citat:
Nej, jag ljuger inte. I Ungern är brottsligheten minimal när man jämför med Sverige. Jag tycker mest synd om dig för du är en tragisk person som förtränger vad som sker i Sverige. Nu ska fixa lite popcorn åt min fru och titta på en film. Hejdå och hoppas att du söker hjälp!
Citera
2021-02-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Problemet är nog dels hur man uttrycker sig, och vilken människosyn man därigenom visar.

Man kan istället uttrycka sig så här: Sverige har stora problem med utanförskapsområden som vuxit fram för att vi tagit emot allt för många personer på för kort tid, som inte har kunnat komma in på den svenska arbetsmarknaden. Därför bör Sverige från och med nu satsa på att hjälpa nödlidande i sina egna närområden med generösa bidrag. Arbetskraftsinvandring är givetvis alltid välkommet och stärker vårt land.
Vi ska också arbeta för att Sverige ska vara och förbli ett sekulärt land med starkt skydd för kvinnor och minoriteters rättigheter.

Saker som man absolut inte bör blanda in (om man inte är imbecill):

- Vilken religion folk tror på, hudfärg, kultur

- "Återvandring". Helt onödigt och faktiskt kontraproduktivt. Om man ser till att minska nyanländande till våra utanförskapsområden så lovar jag att dessa magiskt kommer att försvinna av sig själv inom några decennier. Så funkar det med integration och utbildning. Om 20 år skulle vi sakna de personer som skulle ha kunnat arbeta.

Utanförskapsområdena har ju byggts upp i cirka 40 år och kommer inte att försvinna eftersom integrationen är obefintlig och det fylls på i stor omfattning.

Återvandring är det enda rätta av de 1,5 miljoner som kommit de senaste 20 åren och som inte ska vara här.
Citera
2021-02-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtenslos
Detta är också ett stort bekymmer i Sverige, Skattelättnade för äldre hade varit igång redan för två sedan om inte SD hade satt stop för den. SD är sitter i riksdagen och får gehör för den procenten de kan. Sluta ta på er offerkoftan när det inte går som ni vill. Detta är så typiskt en feminist som tror sig förtjäna med VD lön på Mcdonalds.

Nu får du förklara dig. Vem bär offerkoftan? Du, jag, feministerna eller SD.

Jag tror den enda rimliga vägen till ett avslut på detta vansinne är att avveckla det bidragsystem som vi en gång hade och som fortfarande fungerar som dragplåster för all världens emmigranter.
Citera
2021-02-19, 20:41
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Samma tjatande om självklarheter år ut och år in. Samtidigt så fortsätter vansinnet och vanstyret obehindrat, t.o.m. nu mitt i den s.k. "pandemin" så ska s.k. "kvotflyktingar" flygas in på skattebetalarnas bekostnad.
Delar din bild. Även under Corona eländet ska det till alla jävla pris baxas in kvotflyktingar.
Citera
2021-02-19, 20:41
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Talar du svenska? Jag förstod inte det där riktigt.

Vad jag kan säga dig dock är att om övriga EU-länder undantaget Tyskland som även de tagit mot betydligt fler invandrare än vad man kan begära av dem hade tagit sina ansvar som EU-medlemmar och delat upp notan så hade vi inte suttit i den här situationen. Ungern exempelvis blånekade in i det sista och nu ser vi att de får sota för det.

Tyskland och Sverige är de länder som framför andra har lockat hit män/niskor från hela världen https://www.youtube.com/watch?v=RfG8_o2auzs&feature=youtu.be (15 sek långt) Jag kan inte förstå varför andra länder i Europa som inte har bett om alla dessa asylsökare ska behöva ta emot några.
Citera
2021-02-19, 20:43
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Nej, jag ljuger inte. I Ungern är brottsligheten minimal när man jämför med Sverige. Jag tycker mest synd om dig för du är en tragisk person som förtränger vad som sker i Sverige. Nu ska fixa lite popcorn åt min fru och titta på en film. Hejdå och hoppas att du söker hjälp!

Klart det är stabilt i Ungern, det är ju en diktatur. Gillar man "säkerhet" och stabilitet är det till en sådan man ska flytta. För i sådana är allt någorlunda förutsägbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in