2021-02-19, 20:23
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
En lögn ? Har du inte ögon och öron.... Jag kan berätta min historia för dig och er : Född 1957 i Stockholm. Allt var fint i Sverige då. Skolan fungerade man tog av sig skorna och ev mössa utanför klass rummet , respekt , lydde läraren , vuxna,dagis var bra utan genus galenskap att alla pojkar ska bli flickor. Du var aldrig rädd för att gå ut och leka eller spela fotboll på Tantolunden eller Pålsundsvallen. Du idrottade mycket i alla sporter. Ingen var plötsligt man som var flicka och blev plötsligt 1a i allt. Jag minns min bästa vän vars familj som tog emot flyktingar från Chile efter Alendes/ Pinochet kuppen. Jag var så stolt över min väns familj. Stödde alla vänster grupper som fanns. Mikael Wiehe och Björn Afzelius var mina hjältar.
Långsamt blev vårt land till för alla. Alla kunde komma hit. Ingen hade något ansvar för detta . Allt gick över skatt sedeln. Vi Svenskar som jobbade betalade detta helt. Allt var någon slags världssamvete i Sverige för allt och alla. En kampanj jag minns var Ljus i Nicaragua .. Visste inte var det låg men kamp var alltid kamp. För vad och mot vem var mindre viktigt. Tror detta är grunden till Sveriges totalt hål i huvudet politik avseende fattiga människor i världen. Ta hit alla dom som har det svårt så blir det bra ! Men världen är stor. Massinvasionen började. Det var synd om alla kors och tvärs på jorden. Alla kunde komma hit. Vi betalar för allt. Vi öste miljard efter miljard i bistånd.
NU HAR ALLA KOMMIT HIT. TOTALT KAOS. CA 50 NO GO ZONER, CA 50 DÖDSSKJUTNINGAR I GÄNG, HEDERSMORD PÅ UNGA KVINNOR SOM INTE LYDER , BALKONG FLYGNINGAR , ISLAMISM SOM VRÅLAR ATT KRISTNA SKA DÖDAS , TERROR MORD , VÅRA ORTER OCH STÄDER BLIR HELT FÖRSTÖRDA AV AFGANER , SOMALIER OCH MENA FOLK. ALLA LÄNDER I VÄRLDEN ÄLSKAR SINA LÄNDER MEN DET FÅR MAN INTE GÖRA I SVERIGE DÅ ÄR MAN NAZIST. VÅRA SVENSKA BARN RÅNAS AV ARABER OCH NEGRER I STOCKHOLM VARJE DAG. ZIGENARE SITTER UTANFÖR VARENDA JÄVLA BUTIK I LANDET NU OCH TIGGER AV OSS SVENSKAR. EU GER MILJARDER AV MINA SKATTE PENGAR TILL BLA RUMÄNIEN FÖR ATT HJÄLPA DESSA.
DET LAND JAG VÄXTE UPP I FINNS INTE LÄNGRE. JAG HATAR DET SOM HÄNT I MITT FOSTERLAND. JAG HATAR DEN INVANDRING SOM FÖRSTÖRT MITT LAND. DÄRFÖR ÄR JIMMIE ÅKESSONS INLÄGG HELT KORREKT. JAG ÄR GIFT MED EN KVINNA FRÅN FRÅN AFRIKA SÅ KÖR INTE RASIST TUGGET.

Hahaha, du är så rolig och söt med de där versalerna men nej det stämmer inte utan är en ren överdrift det du skriver

Du liknar ju nästan han som skrek på det där brittiska tv-teamet i Capitol eller den där som sade "Please no more fake" till SVT utsäden vid samma. Men du kan vara lugn, tänker inte dra rasisttugget. För övrigt tror jag inte på att du är gift överhuvudtaget.
Citera
2021-02-19, 20:23
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-68
Annie bor i Ektorp i Nacka, en helsvensk villaidyll utan spår av mångkultur. Hon borde demonstrera genom praktiskt handlande att hon gillar mångkultur och flytta till den.

Detta är ett hyckleri som får en att bli illamående. En sådan förolämpning mot folk som bor i mångkulturen och inte kommer där ifrån.

Precis, hyckleriet vet inga gränser när det kommer till januaripartierna. Dessutom kanske Strandhäll och Lööf ska låta bli att leka moralpoliser med tanke på att de saknar rent mjöl i påsen själva. Annie som inte uttalat sig ett ord om C och partiets kopplingar till pedofili och Strandhälls psykopatblick behöver vi inte gå in på. Sossarna och Centern ska vara väldigt glada att vi i Sverige saknar en grävande obunden media som förmedlar information och nyheter på ett verklighetsförankrat och objektivt sätt.
Citera
2021-02-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrmorr
Talar du svenska? Jag förstod inte det där riktigt.

Vad jag kan säga dig dock är att om övriga EU-länder undantaget Tyskland som även de tagit mot betydligt fler invandrare än vad man kan begära av dem hade tagit sina ansvar som EU-medlemmar och delat upp notan så hade vi inte suttit i den här situationen. Ungern exempelvis blånekade in i det sista och nu ser vi att de får sota för det.
Har du varit i Ungern? Jag och min fru var till Budapest och det var fantastiskt att gå ute på natten och man var helt säker. Vi var en vecka i Budapest och vi träffade en svensk som hade flyttat till Budapest.
Han sa att familjen stortrivdes och barnen var inte rädda att gå ensam på stan. Det var annorlunda när de bodde i Sverige...
Citera
2021-02-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Träffsäkert uttalande. Vi kan gärna ta emot arbetskraftsinvandring från västnationer. Men mer bidragsinvandringen från kulturer som inte kan integreras knäcker snart landet och dagens generationers livsmöjligheter offras.

Håller med, nu med co2 utsläpp etc räcker det med dom vi har. Tycker också att asylen borde upphävas när brott begås, oavsett art. Vidare måste jag säga att tyvärr så är inte SD svaret, jag tycker Jimmy borde blivit partiledare i M och avskaffat sig resten som är odugliga.
Citera
2021-02-19, 20:26
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Träffsäkert uttalande. Vi kan gärna ta emot arbetskraftsinvandring från västnationer. Men mer bidragsinvandringen från kulturer som inte kan integreras knäcker snart landet och dagens generationers livsmöjligheter offras.

Det går bra för Sverige, ta det kallt.
Citera
2021-02-19, 20:27
Medlem
Klart han har rätt men han skulle ha valt en annan formulering.
Kanske satt fokus på överbelastade sociala skyddsnät eller ekonomi som övriga partier inte bryr sig om.

Nu har han ju omedvetet attackerat alla övriga partiers hjärtefråga mångkultur.
En mångkultur som anses god om än den innefattar ISIS-krigare, barnagiftemål och hedersmord.

Visst Jimmy skapar rubriker, dessvärre tror jag loppet är dött.
Blir bara tröttsamt att lyssna på när dem aldrig får något riktigt inflytande.

Vi får helt enkelt acceptera det "nya" Sverige med allt vad det innebär.
Lika bra att löpa linan ut nu. Klipp skatterna, socialbidrag, "sjukvård" och gratis skolgång.

Nu är det varje man för sig själv som gäller. Ingen idé att dagdrömma om att detta kommer gå att vända, skutan styr rakt mot isberget och alla tittar på.

Vad som gäller framöver är gated community, privata försäkringar och kanske vapen också.
Senast redigerad av slutataxera 2021-02-19 kl. 20:30.
Citera
2021-02-19, 20:27
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrmorr
Jag håller inte med, S gör inte heller det och C gör det absolut inte. L håller ej med. Så nej, alla håller inte alls med.

Du tycker alltså att kulturell belastning är ok och eftersträvansvärt. Jag förstår.
Citera
2021-02-19, 20:29
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Har du varit i Ungern? Jag och min fru var till Budapest och det var fantastiskt att gå ute på natten och man var helt säker. Vi var en vecka i Budapest och vi träffade en svensk som hade flyttat till Budapest.
Han sa att familjen stortrivdes och barnen var inte rädda att gå ensam på stan. Det var annorlunda när de bodde i Sverige...

Ojoj, nu såg jag hur din näsa växte med en meter. Vad du ljuger. Det är inte ett dugg säkert i Ungern för det är numera en diktatur. Man får inte säga vad man tycker och tänker längre. För då outas man av mainstream och hotas till tystnad av regimen.
Citera
2021-02-19, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Sossarna och Centern ska vara väldigt glada att vi i Sverige saknar en grävande obunden media som förmedlar information och nyheter på ett verklighetsförankrat och objektivt sätt.

Eller hur, såg en debatt här omdagen där Hanfi hade debatt med Expressen. Vad ville han få ut? att tidningen skriver om det folket tycker är intressant? Yasin sitter ju förfan redan i fängelse, varför attackerar han en tidning och inte personerna han träffar dagligen?

Sedan såg jag ett inslag av Stefan där han var förbannad över hur svenska folket hade utryckt sig till personerna som jobbat med covid, han tycker inte om det medans han själv får kalla folk i riksdagen för "svin" "nazister" "hitler anhängare". Sossarna har gjort bort sig rejält i år med men ändå kommer de vinna för detta land styr av känslor.
Citera
2021-02-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Problemet är nog dels hur man uttrycker sig, och vilken människosyn man därigenom visar.

Man kan istället uttrycka sig så här: Sverige har stora problem med utanförskapsområden som vuxit fram för att vi tagit emot allt för många personer på för kort tid, som inte har kunnat komma in på den svenska arbetsmarknaden. Därför bör Sverige från och med nu satsa på att hjälpa nödlidande i sina egna närområden med generösa bidrag. Arbetskraftsinvandring är givetvis alltid välkommet och stärker vårt land.
Vi ska också arbeta för att Sverige ska vara och förbli ett sekulärt land med starkt skydd för kvinnor och minoriteters rättigheter.

Saker som man absolut inte bör blanda in (om man inte är imbecill):

- Vilken religion folk tror på, hudfärg, kultur

- "Återvandring". Helt onödigt och faktiskt kontraproduktivt. Om man ser till att minska nyanländande till våra utanförskapsområden så lovar jag att dessa magiskt kommer att försvinna av sig själv inom några decennier. Så funkar det med integration och utbildning. Om 20 år skulle vi sakna de personer som skulle ha kunnat arbeta.

Att kasta ut sina döttrar från balkonger samt att skada djur är kopplat till både religion och kultur i detta fall ett hederstänkande i ett klansamhälle format genom islam. Dessa individer tar med sig detta sätt att leva till Sverige, det är inte enbart segregation som är problemet.
De lever som de lärt sig precis som jag skulle leva som jag lärt mig oavsett var i världen jag bor.

Vi har ingen vettig arbetskraftsinvandring och de som kommer passar mycket dåligt in i Sverige vilket är smärtsamt tydligt. MENA-invandrare är mycket svårintegrerade och bryter ner vårat samhälle.

Det är skillnad på folk och folk och det har det alltid varit.
Vi kan inte ha invandring från länder som är den raka motsatsen till Sverige på samtliga punkter.

Det dysfunktionella Sverige tar nu hem ännu fler IS-terrorister för det går inte att stoppa säger dom men andra länder kunde men sanningen är att Sveriges politiker ville inte stoppa det.
Svenska politiker säljer ut det svenska folket medans de håvar in pengarna och sitter tryggt långt bort från de kriminella.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2021-02-19 kl. 20:35.
Citera
2021-02-19, 20:30
Medlem
Varför vill vi ha in fler okultiverade outbildade och totalt analfabeter...

Jo för att inte bostadspriserna ska falla..

Vi betalar för att komma bort ifrån dem..
White flight
Citera
2021-02-19, 20:31
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Du tycker alltså att kulturell belastning är ok och eftersträvansvärt. Jag förstår.

Jag tycker liksom du att mångkultur är bra för fosterlandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in