2021-02-18, 20:36
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Eftersom du enligt mig är överdrivet och delvis omotiverat petig med Hellberg [...]

Vet inte om det är mest komiskt eller mest tragiskt att läsa dina inlägg Barbro.

Jag har aldrig sett maken till någon som så krampaktigt vidhåller en myndighetsrapports riktighet. Skulle den logik du applicerar på Estonias förlisning appliceras på palmemordet så skulle det varit fullständigt onödigt att undersöka brottsplatsen eller förhöra vittnen. Istället skulle en grupp matematiker ha fått räkna på skottvinkeln och utifrån det beräkna mördarens ålder och höjd och därefter hade de använt folkbokföringen tillsammans med passregistret för att fastsälla vem mördaren är.
Citera
2021-02-18, 21:39
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Vet inte om det är mest komiskt eller mest tragiskt att läsa dina inlägg Barbro.

Jag har aldrig sett maken till någon som så krampaktigt vidhåller en myndighetsrapports riktighet. Skulle den logik du applicerar på Estonias förlisning appliceras på palmemordet så skulle det varit fullständigt onödigt att undersöka brottsplatsen eller förhöra vittnen. Istället skulle en grupp matematiker ha fått räkna på skottvinkeln och utifrån det beräkna mördarens ålder och höjd och därefter hade de använt folkbokföringen tillsammans med passregistret för att fastsälla vem mördaren är.
Jaha.

Berätta gärna vilken ”myndighetsrapport” jag citerar eller hänvisar till i inlägget du svarade på. Berätta också på vilket sätt jag hävdar att det är onödigt att förhöra vittnen, i synnerhet som jag citerar från ett förhör med just ett vittne, nedskrivet, genomläst och godkänt, dagen efter förlisningen.

Tips: det är bättre att läsa vad folk skriver innan man bemöter deras inlägg.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-02-18 kl. 21:43.
Citera
2021-02-19, 16:43
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Jaha.

Berätta gärna vilken ”myndighetsrapport” jag citerar eller hänvisar till i inlägget du svarade på. Berätta också på vilket sätt jag hävdar att det är onödigt att förhöra vittnen, i synnerhet som jag citerar från ett förhör med just ett vittne, nedskrivet, genomläst och godkänt, dagen efter förlisningen.

Tips: det är bättre att läsa vad folk skriver innan man bemöter deras inlägg.

Haverikomissionen är en egen myndighet. Kul att du trillade dit på ditt eget tips.
Citera
2021-02-19, 17:44
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Haverikomissionen är en egen myndighet. Kul att du trillade dit på ditt eget tips.
Och var citerar eller hänvisar jag till den? Du har tydligen fortfarande inte läst. Två inlägg i den här tråden, noll substans än så länge.
Citera
2021-02-19, 17:56
Medlem
Citat:
Och var citerar eller hänvisar jag till den? Du har tydligen fortfarande inte läst. Två inlägg i den här tråden, noll substans än så länge.
Dina egna inlägg, hittills i estoniaärendet, torde väl enbart kunna ses som att du agerar såsom en billig "gratisadvokat" = åt den stackars svenska regimen.

Vraket borde plockas upp, med alla döda, sen kan förmodligen orsaken till katastrofen bli rätt väl utklarad!!!
Detta önskar nog de flesta av de anhöriga..
Citera
2021-02-19, 22:59
Medlem
Om det är bomb eller ubåt. Hade även detta hänt om det inte hade varit storm? Bra tajming att spränga visiret när det var höga vågor
Citera
2021-02-20, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airikur
Om det är bomb eller ubåt. Hade även detta hänt om det inte hade varit storm? Bra tajming att spränga visiret när det var höga vågor
Det var innte storm när det gick åt he...te =med Estonia.
Det var innte höga vågor, bara typ 4--6:,meter.
Varför ska det ljugas så otroligt mycket, om denna tragedi???
OM det var en ubåt som rammade, rakt mot bordläggningen, så var det väl otroligt bra timat av OSS, i alla fall?! Dom visste att E. då inte skulle kapsejsa och sedan fortsätta att flyta.
Utan att hon skulle lägga sig på sidan, vattenfyllas, samt straxt hamna på 90m djup.
Med många döda.
Ett otroligt klart "budskap"!
Citera
2021-02-20, 13:23
Medlem
Apropå filmerna som visats tidigare på tv:n har alla missat när dom tog bort låssprintarna till
bogporten (fästena)som håller den på plats? Dom kapade bort viktiga delar som ska vara där, varför då? Och av vem? Syns på filmen..
Citera
2021-02-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av complain
Apropå filmerna som visats tidigare på tv:n har alla missat när dom tog bort låssprintarna till
bogporten (fästena)som håller den på plats? Dom kapade bort viktiga delar som ska vara där, varför då? Och av vem? Syns på filmen..
Det är sannolikt bortskuret väsentliga bitar (delar av låsningar) på bogvisiret också.
Rimligen i syfte att förhindra upptäckt, hur visiret eg. var låst när katastrofen inleddes.
Citera
2021-02-20, 16:55
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av complain
Vilken film syftar du på?
Citera
2021-02-20, 20:32
Medlem
Citat:
Vilken film syftar du på?

Hur vet vi att det inte är Rabes foliehattmaffia som varit där och fifflat?
Citera
2021-02-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airikur
Menar du att bomber och ubåtar bara fungerar när det inte är storm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in