2021-02-19, 00:46
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ta inte i så du skiter ner dig.
Det är bara inte så simpelt som att singelhushåll automatiskt = en känsla av ensamhet eller att alla kommer dö ensamma utan någon som saknar dem bara för att vissa väljer att leva på andra sätt än som gifta och i kärnfamilj.

Och jag har själv blivit inkvoterad i kvinnodominerad bransch.
Ingen har påstått att singelhushåll är en monolit, där det bara finns ett av två alternativ.
"Alla kommer dö ensamma" eller leva gifta i kärnfamilj.

Du är så fruktansvärt oseriös just nu. Kan du försöka skärpa dig?
Citera
2021-02-19, 02:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ah, så han har "intervjuat" prostituerade. Och fått information om att de hatar feminister och sexköpslagen. Apan som inte ens tror på intervjuer av kvinnor. Ja, men dåså. Då vet vi. Här ser vi rent hyckleri med andra ord.

Nej, jag har inte intervjuat någon. Det är bara JennyIQ9 som av någon anledning har fått för sig att jag har gjort det. Att prostituerade hatar sexköpslagen behöver man inte fler än två hjärnceller för att förstå, men tyvärr har du och JennyIQ9 av allt att döma bara en var.

Man kan också gå in på nswp.org och läsa alla tusentals rapporter som finns där, om man vill se vad sexarbetare tycker om lagen och de feminister (och andra) som förespråkar den.

Men visst, man kan totalt ignorera vad kvinnor säger i intervjuer och istället kolla på deras beteende. Vad ser man då? Jo, de engagerar sig i föreningar som t ex NSWP eller svenska Fuckförbundet, dvs föreningar som kämpar för avkriminalisering av prostitution och sexköp. Märkligt med tanke på att de enligt dig och JennyIQ9 egentligen vill att det ska vara olagligt att köpa sex av dem...

Så. Känn dig krossad

Citat:
Om kvinnorna säger det som Apan vill höra (oavsett om kvinnorna talar sanningen eller inte): då är intervjuer bra och trovärdiga. Om kvinnorna eventuellt skulle kunna säga något som Apan inte vill höra: då saknar intervjuer (även om de sker under en vetenskaplig studie med kvalitativ ansats) helt relevans.

Intervjuer har inget vetenskapligt värde, speciellt inte gällande ämnen som attraktion, status och hypergami. Att du inte begriper det säger en hel del om din intelligens. Att fråga om deras yrkesval, prostitution etc är något helt annat. Ett betydligt mer konkret ämne. Därmed inte sagt att det heller skulle ha något vetenskapligt värde.

Nu ska jag ta vad du skrev och vända på det:

Om kvinnorna säger det som tomatkungen och jennyIQ9 vill höra (dvs kvinnorna har varit utsatta för övergrepp och sälja sex är självskadebeteende): då är intervjuer bra och trovärdiga. Om kvinnorna eventuellt skulle kunna säga något som tomatkungen och JennyIQ9 inte vill höra (typ "jag är en vuxen människa som har tagit beslutet att sälja sex och jag tycker att sexköpslagen ska avskaffas"): då saknar det helt relevans.

Det enda era misslyckade försök att exponera mig som hycklare har lett till är alltså att ni själva exponerat ert eget hyckleri

Fantastiskt.

Citat:
Till Apan:

Att som sexköpare "intervjua" prostituerade kommer i sig ge svar som saknar relevans. De prostituerade vill ju inte förlora kunder och kommer med stor sannolikhet säga det kunden vill höra.

Jag känner inte till någon sexköpare som har intervjuat någon. Självklart är det ingen poäng med att göra det.

Däremot känner jag till mängder med rapporter, många skrivna av sexarbetare själva, "20 years of failing sex workers" är ett exempel. Finns otaliga andra exempel t ex på nswp.org.

Citat:
Att som forskare intervjua kvinnor anonymt, där kvinnorna inte har någonting att förlora på att säga sanningen, kan leda till att kvinnorna faktiskt säger som det är.

I frågan om attraktion, status, hypergami handlar det inte om huruvida de säger sanningen eller inte. Det är en faktor att ta med i beräkningen, men det största problemen är att attraktion är en primitiv instinkt, att status är ett diffust begrepp, och att hypergami är ett ord och koncept som knappt någon känner till. Och utöver det ska kvinnorna dessutom relatera allt detta till sig själva. Det troliga är att de flesta kvinnor inte ens begriper att det är just statusen de attraherades av, utan de tror att "åh han lyssnar på mig", eller "han är så fin med barn" och andra liknande anledningar som du har listat, är anledningen till att de är attraherade. Vad de då säger i intervjuer är med andra ord helt värdelöst i vetenskaplig kontext, oavsett om de anser sig tala sanning eller inte. Begriper du nu?
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-02-19 kl. 03:02.
Citera
2021-02-19, 02:49
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Exakt så.

Nja, JennyIQ9. Snarare tvärtom.

Du har sett Laila 4-ever och läst en intervju i Aftonbladet och nu tror du att du har en verklighetstrogen bild av ämnet. Fullständigt skrattretande.

Dina och tomatkungens halmbyggen är nedmonterade i inlägget ovan.

Go' fredag
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-02-19 kl. 03:08.
Citera
2021-02-19, 02:56
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Nej, exakt min mening. Ingenting blir på lika villkor när pengar är involverade. Men om man i match får slåss lika mycket, så är det iaf. på lika villkor, även om pengar är involverat. Vad beträffar prostitution är det ju enbart köparens sexualitet som står i fokus. Inte ens sexet är på lika villkor. I prostitution finns det inget som är på lika villkor. Köparen köper sig fri från detta med lika villkor.

Ett sexköp sker till 100% på säljarens villkor. Det är säljaren som bestämmer vad som är tillåtet, inte köparen.

Den här idén som många sexköpshatare har att "när man betalat får man göra vad man vill" är så jävla bisarr, infantil och verklighetsfrånvänd att det är fullständigt obegripligt hur man ens som vuxen människa kan ha en sådan föreställning.
Citera
2021-02-19, 03:28
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nu är det iof. inte bara "vuxna kvinnor" som säljer sex. Utan det är även vuxna män, tonårspojkar, tonårsjäntor och barn som säljer sex.

Gör prostituerade sig skyldiga till brottslig handling, anser du? Jag anser inte det. Så jag vet inte riktigt vad det är de "ska hållas ansvariga" för? Det kanske du kan vara så vänlig och berätta, innan jag kan svara på dina frågor.

Varken köparen eller säljaren gör sig skyldig till en brottslig handling.

Ansvarig för sitt eget beslut att sälja sex menar jag naturligtvis. Eller anser du att personer över 18-år som säljer sex inte kan anses ansvariga för sina egna beslut och livsval? Du anser att de bör omyndigförklaras om de väljer "fel" livsval (enligt dig)?

Det är ju vad du argumenterar för, det kommer du inte ifrån.

Kom visst en ny rapport/statement om den svenska modellen så sent som igår. Intressant.

https://swp.urbanjustice.org/wp-content/uploads/sites/14/2021/02/Statement-on-Nordic-Model-in-NY-SWP-Final.pdf

Citat:
As an organization led by current and former sex workers, and providing services to survivors of human trafficking and sex workers every day, we know first-hand that the so-called Nordic, End-Demand, or “Equality” model is simply a modern-era prohibitionist model that seeks to further stigmatize and criminalize our customers and clients and the sex trades in general. This approach directly harms people working in the sex trades under the guise of eradicating human trafficking. No matter what you call it (advocates of the model continue to change its name in order to appeal to liberal decision makers), this framework and the mindset that perpetuates it is prohibitionist, anti-sex, paternalistic, transphobic, and hugely assumptive, rooted in hundreds of years of a white/European, missionary, rescue-mentality and approach to discomfort with sex, trans bodies, BIPOC sexuality, and sexual freedom in general.

Slutet där var extra intressant. Man anser att det hela grundar sig i en "white/European, missionary, rescue-mentality". Exakt den känslan får man med Jenny9 och dig. Racism/sexism of low expectations. "Hugely assumptive" var också en mycket träffande beskrivning.

Citat:
Nordic model policies directly harm workers by targeting our clients and customers, taking away our livelihood. The assumption that everyone in the sex trades can, wants to, or needs to “exit” the sex trades is a paternalistic assumption that is simply untrue and that invisibilizes hundreds of thousands of adults who work in the sex trades by choice and circumstance.

"Fritt fram att sälja sex om man vill det, det är bara att köpa som är olagligt"

Som det brukar låta. Think again.

Citat:
Sex work is value creating work that includes many different sectors and types of
sexual, erotic, intimate, emotional, and/or spiritual practices and services. We as sex
workers provide valuable services to people who need and/or want them
, including
services to people who are struggling with social isolation, depression, anxiety, or
physical disabilities. We provide entertainment, companionship and even end of life
care to our customers and clients.

Så är det. De har garanterat räddat och förbättrat mångas liv med sina tjänster.

Citat:
We must collectively, as sex workers, survivors of human trafficking and our true allies,
hold the proponents of the Nordic, end demand, or “equality” model accountable for
the lifelong harms their actions cause.

Frågan är hur förespråkare av den svenska lagen ens kan se sig själva i spegeln. Och att de samtidigt anser sig ha en moral high ground, vill rädda kvinnor osv

Sanslöst.
Citera
2021-02-19, 08:44
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ett sexköp sker till 100% på säljarens villkor. Det är säljaren som bestämmer vad som är tillåtet, inte köparen.

Den här idén som många sexköpshatare har att "när man betalat får man göra vad man vill" är så jävla bisarr, infantil och verklighetsfrånvänd att det är fullständigt obegripligt hur man ens som vuxen människa kan ha en sådan föreställning.
Det här är en av de starkaste myterna om sexköp.

Sen när förminskar man säljare så mycket att de inte skulle få vara med och bestämma vad som säljs och till vilket pris, eller om de kan avbryta köpet exakt när de vill? Speciellt med de nya samtyckleslagarna.

Skulle de inte gälla för prostituerade helt plötsligt?

Vi pratar mest om vuxna människor här och när man förminskar säljaren så mycket att de helt saknar egen agens, vet man att utgångspunkten inte är deras sak utan någon annans.

Ett högre syfte. Mot männen och deras sexualitet, för ingen annan döms för dessa brott fast både kvinnor och män både köper och säljer.
Citera
2021-02-19, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det här är en av de starkaste myterna om sexköp.

Sen när förminskar man säljare så mycket att de inte skulle få vara med och bestämma vad som säljs och till vilket pris, eller om de kan avbryta köpet exakt när de vill? Speciellt med de nya samtyckleslagarna.

Skulle de inte gälla för prostituerade helt plötsligt?

Vi pratar mest om vuxna människor här och när man förminskar säljaren så mycket att de helt saknar egen agens, vet man att utgångspunkten inte är deras sak utan någon annans.

Ett högre syfte. Mot männen och deras sexualitet, för ingen annan döms för dessa brott fast både kvinnor och män både köper och säljer.

Så är det. Skamligt att feminazisterna tillåts offra tjejer på det viset.
Citera
2021-02-19, 09:20
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så är det. Skamligt att feminazisterna tillåts offra tjejer på det viset.
Det är väl egentligen samma diskussion dom för när man kommer till hedersförtryck?

Det blir total tystnad.
Citera
2021-02-19, 09:27
Avslutad
Citat:
Det är väl egentligen samma diskussion dom för när man kommer till hedersförtryck?

Det blir total tystnad.

Deras MO är helt baserat på att åka snålskjuts på andras lidande. När det påvisas är nästa steg att hota eller skåpa ut den som vågar utmana dem.. Simpelt och effektivt egentligen men i en anonym värld är det noll och ingenting. Jag ser få 'segrar' här i deras egna fora. Röster har höjts för censur såklart men jag misstänker att det råder en sund frispråklighets kultur här bland modsen.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-02-19 kl. 09:30.
Citera
2021-02-19, 09:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Deras MO är helt baserat på att åka snålskjuts på andras lidande. När det påvisas är nästa steg att hota eller skåpa ut den som vågar utmana dem.. Simpelt och effektivt egentligen men i en anonym värld är det noll och ingenting. Jag ser få 'segrar' här i deras egna fora. Röster har höjts för censur såklart men jag misstänker att det råder en sund frispråklighets kultur här bland modsen.
Patologiskt dygdsignallerande *check*

Oavsett om det är ur de bästa intentioner eller inte, så ska dessa inte användas för att kanta vägen till helvetet.
Citera
2021-02-19, 10:03
Medlem
Citat:

Det blir total tystnad.

Både prostitution och hedersförtryck har diskuterats flitigt på detta forumet genom åren.
Citera
2021-02-19, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Både prostitution och hedersförtryck har diskuterats flitigt på detta forumet genom åren.

Till ingen nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in