Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Ah, så han har "intervjuat" prostituerade. Och fått information om att de hatar feminister och sexköpslagen. Apan som inte ens tror på intervjuer av kvinnor. Ja, men dåså. Då vet vi. Här ser vi rent hyckleri med andra ord.
Nej, jag har inte intervjuat någon. Det är bara JennyIQ9 som av någon anledning har fått för sig att jag har gjort det. Att prostituerade hatar sexköpslagen behöver man inte fler än två hjärnceller för att förstå, men tyvärr har du och JennyIQ9 av allt att döma bara en var.
Man kan också gå in på nswp.org och läsa alla tusentals rapporter som finns där, om man vill se vad sexarbetare tycker om lagen och de feminister (och andra) som förespråkar den.
Men visst, man kan totalt ignorera vad kvinnor säger i intervjuer och istället kolla på deras beteende. Vad ser man då? Jo, de engagerar sig i föreningar som t ex NSWP eller svenska Fuckförbundet, dvs föreningar som kämpar för avkriminalisering av prostitution och sexköp. Märkligt med tanke på att de enligt dig och JennyIQ9 egentligen vill att det ska vara olagligt att köpa sex av dem...
Så. Känn dig krossad
Citat:
Om kvinnorna säger det som Apan vill höra (oavsett om kvinnorna talar sanningen eller inte): då är intervjuer bra och trovärdiga. Om kvinnorna eventuellt skulle kunna säga något som Apan inte vill höra: då saknar intervjuer (även om de sker under en vetenskaplig studie med kvalitativ ansats) helt relevans.
Intervjuer har inget vetenskapligt värde, speciellt inte gällande ämnen som attraktion, status och hypergami. Att du inte begriper det säger en hel del om din intelligens. Att fråga om deras yrkesval, prostitution etc är något helt annat. Ett betydligt mer konkret ämne. Därmed inte sagt att det heller skulle ha något vetenskapligt värde.
Nu ska jag ta vad du skrev och vända på det:
Om kvinnorna säger det som tomatkungen och jennyIQ9 vill höra (dvs kvinnorna har varit utsatta för övergrepp och sälja sex är självskadebeteende): då är intervjuer bra och trovärdiga. Om kvinnorna eventuellt skulle kunna säga något som tomatkungen och JennyIQ9 inte vill höra (typ "jag är en vuxen människa som har tagit beslutet att sälja sex och jag tycker att sexköpslagen ska avskaffas"): då saknar det helt relevans.
Det enda era misslyckade försök att exponera mig som hycklare har lett till är alltså att ni själva exponerat ert eget hyckleri
Fantastiskt.
Citat:
Till Apan:
Att som sexköpare "intervjua" prostituerade kommer i sig ge svar som saknar relevans. De prostituerade vill ju inte förlora kunder och kommer med stor sannolikhet säga det kunden vill höra.
Jag känner inte till någon sexköpare som har intervjuat någon. Självklart är det ingen poäng med att göra det.
Däremot känner jag till mängder med rapporter, många skrivna av sexarbetare själva, "20 years of failing sex workers" är ett exempel. Finns otaliga andra exempel t ex på nswp.org.
Citat:
Att som forskare intervjua kvinnor anonymt, där kvinnorna inte har någonting att förlora på att säga sanningen, kan leda till att kvinnorna faktiskt säger som det är.
I frågan om attraktion, status, hypergami handlar det inte om huruvida de säger sanningen eller inte. Det är en faktor att ta med i beräkningen, men det största problemen är att attraktion är en primitiv instinkt, att status är ett diffust begrepp, och att hypergami är ett ord och koncept som knappt någon känner till. Och utöver det ska kvinnorna dessutom relatera allt detta till sig själva. Det troliga är att de flesta kvinnor inte ens begriper att det är just statusen de attraherades av, utan de tror att "åh han lyssnar på mig", eller "han är så fin med barn" och andra liknande anledningar som du har listat, är anledningen till att de är attraherade. Vad de då säger i intervjuer är med andra ord helt värdelöst i vetenskaplig kontext, oavsett om de anser sig tala sanning eller inte. Begriper du nu?