2021-02-17, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Absolut.
Och det jobbigaste som finns är att gå utanför sin egen komfortzon och ändå försöka (man kommer ju misslyckas massor med ggr först).

Men inser man inte att det här är inget som tar en helg att lösa, utan en lång process med att utvecklas som människa på alla plan, ja då är man ju redan där på fel spår och kommer stå och stampa tills man dör av hög ålder eller ett rep.

Enkelt får de i tråden att skriva att jag är ett troll, men i verkligheten så har ju jag varit precis där de befinner sig nu, men det är det ingen som vill tro på.

Hej Bruz-Lee

Har läst dina inlägg de senaste dagarna och även om jag inte håller med om allt håller jag med om mycket av det du skriver. Ens personliga inställning samt aktiviteter (vad man faktiskt "gör") spelar stor roll för huruvida man lyckas eller inte. "Vinnare" som inte ser några möjligheter "skapar" de möjligheter man behöver för att lyckas. Man sätter upp mål, gör upp en plan och "genomför" aktiviteter. Man granskar sina svagheter och ser vad man kan göra för att förbättra dem. T ex är man "ful", vad kan man göra åt det? Vara vältränad, klä sig ordnat, i värsta fall plastikoperation för att fixa till den fula näsan m.m. Man tittar på sina styrkor (som del flesta har - även om de själva inte alltid ser dem) och ser vad man kan göra för att stärka dem ännu mer.

Problemet är dock att många inte har kunskapen att göra ovan. De orkar heller inte eller har gett upp / blivit bekväma. Många har heller inget tålamod eller uthållighet. De orkar inte vänta, de orkar inte kämpa. De ser hela tiden problemen framför möjligheterna. Jag har dock förståelse att det är så för många och funderar vad man kan göra åt det. Det bästa förslaget från mig idag är s.k. "mansgrupper" där man träffas och stöttar varandra och tar hjälp av folk som faktiskt har lyckats. Dock inte vanligt för män vill träffas i grupp på det sättet.
Citera
2021-02-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Hej Bruz-Lee

Har läst dina inlägg de senaste dagarna och även om jag inte håller med om allt håller jag med om mycket av det du skriver. Ens personliga inställning samt aktiviteter (vad man faktiskt "gör") spelar stor roll för huruvida man lyckas eller inte. "Vinnare" som inte ser några möjligheter "skapar" de möjligheter man behöver för att lyckas. Man sätter upp mål, gör upp en plan och "genomför" aktiviteter. Man granskar sina svagheter och ser vad man kan göra för att förbättra dem. T ex är man "ful", vad kan man göra åt det? Vara vältränad, klä sig ordnat, i värsta fall plastikoperation för att fixa till den fula näsan m.m. Man tittar på sina styrkor (som del flesta har - även om de själva inte alltid ser dem) och ser vad man kan göra för att stärka dem ännu mer.

Problemet är dock att många inte har kunskapen att göra ovan. De orkar heller inte eller har gett upp / blivit bekväma. Många har heller inget tålamod eller uthållighet.

Bekvämt är ordet.

Man har nöjt sig med att man är en incel och att det är alla andras fel, eftersom alternativet är att det skulle vara mitt eget fel, vilket det är...
Men är det ens eget fel så inser man oxå att det är upp till en själv att lösa det "felet", vilket är väldigt jobbigt psykiskt, och det är därför som det är enklare att bli en keyboardriddare och man gör vad som som helst istället för att göra det jobbiga men nödvändiga, att ta tag i dig själv och börja utvecklas...

Är helt med på det du skriver!
Citera
2021-02-17, 09:20
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeropatra
Det går åt helvete. Har åkt på en jävla depression och kan knappt sova om nätterna. Ja jag är tystlåten. Jag pratar med mig själv hela tiden och folk på jobbet måste tro att jag har blivit schizofren. Går röster i huvudet hela tiden.

Hej TS! Det här är en jävulusiskt bra session mellan en Harvardutbildad psykiatriker och en självutnämnd incel. Kanske kan det ge dig något: https://youtu.be/MPnWbj70TTY
Citera
2021-02-18, 16:38
Medlem
Börja träna och fixa dina sociala skills så blir det ändring.
Citera
2021-02-18, 16:56
Medlem
Skaffa en intressant hobby, uppdatera din klädstil, läs några intressanta kurser, res mycket, allmänbilda dig, börja gymma och ev nån mer sport, klipp dig o skaffa ett jobb.

Skaffa hund oavsett flickvän eller ej. Eller nåt annat djur.
Citera
2021-02-18, 17:33
Medlem
Ett genomgående problem många "incels" har, är att de inte VÅGAR.
De VÅGAR inte ta kontakt med tjejer på ett avslappnat sätt. Ofta har de också problem med att, tro det eller ej, RINGA, om det innebär att de måste prata med okända människor, tex ringa försäkringskassan osv.

Är du blyg, så är detta inte en egenskap som tjejer finner attraktiv.

Vad finner då en tjej attraktivt?
Många hade svarat muskler, men det gäller inte alla, så rikta blicken mot något annat.

Sikta på att jobba bort allt som du har problem med.
Isolera dig INTE inomhus, det skapar deprimerade människor.
Har du problem med att prata i telefonen så grundar detta sig i något mer än enbart "telefonprat".
Ofta är det att man blivit knäppt på näsan av någon med mer "GO" i sig.
Då behöver man jobba bort detta genom att börja prata med okänt folk.

Man kan börja med att gå en promenad och fråga folk vad klockan är, oavsett om du vet vad klockan är eller inte. Glöm inte säga tack
Detta ger en högst tillfällig "plåga" som varar max 5 sekunder.
När du frågat 20 personer, kan du börja kommentera folks hundar.
"Vilken söt liten hund du har!" Glöm inte le, när du gör detta.
Detta varar max 10 sekunder.

Gör du detta till en vana, så är du snart van vid att prata med okänt folk, då du lär dig att ta både hiss och diss från både sura och glada människor.

Till slut, efter kanske 2 månader, så har du automatiskt ökat på självförtroendet, då du långsamt inser att "Det är inte så farligt att prata med okända människor."

Det är tyvärr här många "incels" måste börja.
Citera
2021-02-18, 17:54
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
De VÅGAR inte ta kontakt med tjejer på ett avslappnat sätt. Ofta har de också problem med att, tro det eller ej, RINGA, om det innebär att de måste prata med okända människor, tex ringa försäkringskassan osv.

Många hade svarat muskler, men det gäller inte alla, så rikta blicken mot något annat.

Har du problem med att prata i telefonen så grundar detta sig i något mer än enbart "telefonprat".

Man kan börja med att gå en promenad och fråga folk vad klockan är, oavsett om du vet vad klockan är eller inte. Glöm inte säga tack

Gör du detta till en vana, så är du snart van vid att prata med okänt folk, då du lär dig att ta både hiss och diss från både sura och glada människor.

Till slut, efter kanske 2 månader, så har du automatiskt ökat på självförtroendet, då du långsamt inser att "Det är inte så farligt att prata med okända människor."

Det stämmer ju i mycket. Men enligt min erfarenhet från att ha varit asocial till att bli social och ta kontakt så hjälper det endel men förändrar inte livet helt och hållet. Tjejer går mycket på utseende och då kvittar det om man är social eller inte.

Att bli social och "normal" i funktion är något som förväntas av alla killar. Men resten hänger på utseende och annan status mer än att man bara är en social snubbe. Tjejer bryr sig inte om man är social om detta inte ger några andra fördelar som social status och ett bra jobb. Samma sak med att vara rolig, är man rolig är det ju bra, men som med andra talanger är det bara intressant om det sätts i ett sammanhang.

Jag har endel bekanta som är "högfungerande" socialt, men som knappt får ligga ändå. Jag lyckades skaffa kk eftersom jag kan föra mig, men hon är typ 10 år äldre och kanske ingen fotomodell direkt.

Men visst är man oskuld eller incel så kan man få ligga, men man ska inte förvänta sig att man får en massa intresse från tjejer som man själv känner särskilt intresse för.
Senast redigerad av twoeggs 2021-02-18 kl. 17:59.
Citera
2021-02-18, 18:00
Bannlyst
Att det ska vara så svårt för vissa att förstå kvinnlig hypergami.

Kvinnlig hypergami betyder att runt 20% av män är sexuellt intressanta, förstått?

Om 20% av män är sexuellt intressanta, betyder det per definition att 80% inte är intressanta. Det spelar ingen roll om dessa 80% "tränar på gym" eller "fixar en bättre frisyr", det är stenhård konkurrens och en man som inte är bland de 20% redan kan sällan bli det, då det handlar mestadels om genetiska faktorer.

Hur kontrollerade man kvinnlig hypergami förut? Genom:

1. Kulturell press på monogami.
2. Giftermål.
3. Kvinnan var i behov av mannens ekonomi.

Kvinnlig hypergami/sexualitet är något människor kämpat med genom hela vår historia, med tiden insåg man att den måsta kontrolleras för att upprätthålla en civilisation, gör man det inte så kraschar denna civilisation. Man brukade kontrollera den med religion och diverse kulturella/moraliska pelare, dessa är nu till största del borta.

Fri kvinnlig sexualitet - där samhället tillåter den löpa fritt - resulterar i en extremt stor mängd "incels", vilket i sin tur resulterar i samhällskollaps, då dessa män snart inser att det inte finns någon direkt mening med att jobba hårt, incitamenten är borta.

Hur svårt ska det vara att förstå? Det är samhällssystemet som måste reformeras från grunden, det är det enda som fungerar, inget annat fungerar.

Nästa år kommer vi ha fler incels, året efter det ännu fler, 10 år från nu kommer det vara så många ensamma sexuellt utslagna unga män att det börjar bli riktigt farligt.

Förstått?
Citera
2021-02-18, 18:31
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg

Kvinnlig hypergami betyder att runt 20% av män är sexuellt intressanta, förstått?

Om 20% av män är sexuellt intressanta, betyder det per definition att 80% inte är intressanta. Det spelar ingen roll om dessa 80% "tränar på gym" eller "fixar en bättre frisyr", det är stenhård konkurrens och en man som inte är bland de 20% redan kan sällan bli det, då det handlar mestadels om genetiska faktorer.

2. Giftermål.

Kvinnlig hypergami/sexualitet är något människor kämpat med genom hela vår historia, med tiden insåg man att den måsta kontrolleras för att upprätthålla en civilisation, gör man det inte så kraschar denna civilisation. Man brukade kontrollera den med religion och diverse kulturella/moraliska pelare, dessa är nu till största del borta.

Fri kvinnlig sexualitet - där samhället tillåter den löpa fritt - resulterar i en extremt stor mängd "incels", vilket i sin tur resulterar i samhällskollaps, då dessa män snart inser att det inte finns någon direkt mening med att jobba hårt, incitamenten är borta.

Hur svårt ska det vara att förstå? Det är samhällssystemet som måste reformeras från grunden, det är det enda som fungerar, inget annat fungerar.

Nästa år kommer vi ha fler incels, året efter det ännu fler, 10 år från nu kommer det vara så många ensamma sexuellt utslagna unga män att det börjar bli riktigt farligt.

Förstått?

Nej, jag fattar ingenting.
Kan du inte dra det där en 500:e gång?
Citera
2021-02-18, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.way

Du har rätt i att jag är feg ibland tyvärr. När jag var på min senaste resa t.ex så var både jag och en tjej ensamma i en restaurang och vi tittade mot varandra men jag vågade inte gå fram och säga hej. Jag hatar mig själv för det.

Däremot så har jag på nattklubb, nätet och hemmafester många gånger VÅGAT. Men blivit nobbad varje gång vilket sänkt mitt självförtroende.
Citera
2021-02-18, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeropatra
Du har rätt i att jag är feg ibland tyvärr. När jag var på min senaste resa t.ex så var både jag och en tjej ensamma i en restaurang och vi tittade mot varandra men jag vågade inte gå fram och säga hej. Jag hatar mig själv för det.

Däremot så har jag på nattklubb, nätet och hemmafester många gånger VÅGAT. Men blivit nobbad varje gång vilket sänkt mitt självförtroende.

Hur gör du när du går fram till en kvinna på en nattklubb respektive hemmafest?
Citera
2021-02-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg

2. Giftermål.

Förstått?
Du verkar ha gått på en myt. Kvinnor är olika och alla har inte samma preferenser. Jag säger inte att det är lätt att hitta en bra partner. Det har det nog aldrig varit. Men det känns sorgligt om du trasslar till ditt liv genom att gå på den där myten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in