2020-02-27, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Nu har jag fått svar från Finansinspektionen. Ärendet går framåt. Vi får väl se om det leder någon vart. Jag avvaktar med ARN ett tag till. Tror jag har ett år på mig där.
Vad svarade finansinspektionen då?
Citera
2020-02-27, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Groundstone
Vad svarade finansinspektionen då?

Jag orkar inte rota i det här i mailen just nu, men om jag minns rätt hänvisade dom till Konsumenternas Bank- och finansbyrå (som hade mycket intressant att säga kring det här, b.la. om Bank ID).

Jag minns inte just nu om jag ska göra någon form av anmälan där, eller om det bara blir ARN. Det återstår att se när jag går igenom det här ordentligt (om några månader kanske). Det har varit lite dåligt fokus på det här eftersom jag har haft mycket annat att stå i. Men jag kommer ju anmäla det. Gott om tid, som sagt.
Citera
2020-02-28, 17:49
Bannlyst
Sådär, nu har jag anmält Swedbank till ARN. Jag kräver också X antal kronor i ersättning för det här. ...det lär väl inte bli ett öre, men jag tycker det är viktigt att anmäla dom.

Det är baserat på förlorad arbetsinkomst och hur många timmars krångel jag fick lägga på Swedbank. Jag tänker inte säga vad summan är, vad min sk. "timtaxa" är eller hur många timmar det hela tog.
Citera
2020-04-18, 11:12
Medlem
Eko-nomens avatar
Citat:
Sådär, nu har jag anmält Swedbank till ARN. Jag kräver också X antal kronor i ersättning för det här. ...det lär väl inte bli ett öre, men jag tycker det är viktigt att anmäla dom.

Det är baserat på förlorad arbetsinkomst och hur många timmars krångel jag fick lägga på Swedbank. Jag tänker inte säga vad summan är, vad min sk. "timtaxa" är eller hur många timmar det hela tog.

Med tanke på att du inte uppdaterat här på snart två månader, så antar jag att ARN skrattade åt din anmälan och sade att Swedbank gjorde rätt? 😂
Citera
2020-04-18, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eko-nomen
Med tanke på att du inte uppdaterat här på snart två månader, så antar jag att ARN skrattade åt din anmälan och sade att Swedbank gjorde rätt? 😂

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Fy fan din patetiska jävel! Först är du oförskämd utan att våga skriva ut här exakt vad du sa till banken, sedan vill du ha betalt.

Ta självmord din jävla loser.

Oj. Nu är det #näthat vill jag lova!

Nej, ARN har inte skrattat åt min anmälan. Jag hade kontakt med dom för tre veckor sen senast. Vill inte skriva vad som har sagt, än.

Jag har inte tillgång till exakt vad jag skrev. Det finns utdrag här:
(FB) Bannad från swedbanks internetbank pga. "dålig tonalitet"
...inga hot eller liknande utan bara sk. "dålig tonalitet". "JÄVLA INKOMPETENTA IDIOTER" är sakligt och nyanserat, men det är onödigt att använda versaler och en svordom kanske?
Citera
2020-04-19, 13:18
Medlem
Eko-nomens avatar
Citat:
Oj. Nu är det #näthat vill jag lova!

Nej, ARN har inte skrattat åt min anmälan. Jag hade kontakt med dom för tre veckor sen senast. Vill inte skriva vad som har sagt, än.

Jag har inte tillgång till exakt vad jag skrev. Det finns utdrag här:
(FB) Bannad från swedbanks internetbank pga. "dålig tonalitet"
...inga hot eller liknande utan bara sk. "dålig tonalitet". "JÄVLA INKOMPETENTA IDIOTER" är sakligt och nyanserat, men det är onödigt att använda versaler och en svordom kanske?

Det finns ett antal talesätt som passar ditt scenario, men jag tror jag håller mig till ”Skit ska skit ha” :-)

Jag gör ett antagande baserat på historiken i dina två trådar, där du uppdaterade kontinuerligt vad som skedde och hände, att ARN inte håller med dig i din kritik och avslår din anmälan :-)

Är tämligen säker, baserat på historiken i dina två trådar, att du hade skrivit ett tiotal inlägg om hur ARN höll med dig- om så var fallet :-) Förvisso har väl Swedbank 30 dagar på sig att svara på din anmälan, men att du skulle hålla dig från att kommentera ARNs meddelande till dig på tre veckor, känns osannolikt :-)
Citera
2020-04-19, 13:29
Bannlyst
Citat:
Det finns ett antal talesätt som passar ditt scenario, men jag tror jag håller mig till ”Skit ska skit ha” :-)

Jag gör ett antagande baserat på historiken i dina två trådar, där du uppdaterade kontinuerligt vad som skedde och hände, att ARN inte håller med dig i din kritik och avslår din anmälan :-)

Är tämligen säker, baserat på historiken i dina två trådar, att du hade skrivit ett tiotal inlägg om hur ARN höll med dig- om så var fallet :-) Förvisso har väl Swedbank 30 dagar på sig att svara på din anmälan, men att du skulle hålla dig från att kommentera ARNs meddelande till dig på tre veckor, känns osannolikt :-)

ARN ställde tre frågor 2020-03-25 och ville ha lite kompletterande saker. Jag anmärkte då b.la. på att ʞuɐqpǝʍs inte ens kan ta klagomål enligt det som står här:
https://www.swedbank.se/om-oss/konta...e-ar-nojd.html

På 0771-22 11 22 kände den jag pratade med inte ens till att dom skulle ta emot klagomål. Jag har inte hört något mer från ARN sen 2020-03-25 då.

Det var när jag klagade hos Kundombudsmannen jag blev utslängd helt. Den uppmärksamma läsaren minns/vet att ʞuɐqpǝʍs försökte släppa in mig på internetbanken igen (där jag var bannad pga. "dålig tonalitet" då), men det gick inte eftersom jag inte hade något BankID att verifiera mig med telefon på.

"Skit ska skit ha" passar rätt bra för ʞuɐqpǝʍs (också?). Riktigt sk. "mög" det där.

Citat:
...att du hade skrivit ett tiotal inlägg om hur ARN höll med dig- om så var fallet

Det är antagligen ett korrekt antagande (+ startat tre anti-ʞuɐqpǝʍs bloggar?). Lite beroende på vad som hade sagts.
Citera
2021-02-18, 09:12
Medlem
Myllass avatar
Tänkte på dina försök att få rätt mot banken nät jag läste den här notisen. Vet inte hur det gick för dig, men för den här kunden fick Swedbank rätt i Arn. Dock verkar han även sagt han skulle spränga ett bankkontor...
https://www.radron.se/vardagskunskap...-rasande-kund/

Citat:
Sture ringde och skrev till banken flera gånger. Han kallade personalen för ”idioter” och ”inkompetenta” och tyckte att de ”kunde dra åt helvete”. Han hotade också att spränga ett av bankens kontor. Swedbank stängde då av honom från internetbanken, tog bort hans bank-id och avslutade kontot

Citat:
Arn går på bankens linje. En bank får säga upp ett konto om det finns ”särskilda skäl” och kunden har misskött sig gentemot banken. Så var ju fallet här och Sture får varken skadestånd, ursäkt eller något nytt konto i Swedbank.
Citera
2021-02-18, 09:19
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Nej, jag säger inte här vad det handlar om. Utgå ifrån att det var väldigt enkelt, handlade om små pengar men Swedbank klarade inte av ett så här pass enkelt ärende. Tråden handlar inte om själva ärendet. Alla jag berättat det för IRL förstår hur pass enkelt det är och hur enkelt Swedbank egentligen borde ha kunnat hantera det här.
När du inte berättar är det svårt att avgöra om det kan finnas grund för dina versaler mot kundtjänst och om du har ett 'case' mot dem.
Enkla saker brukar de ju lösa, enkelt helt enkelt. Ett enkelt ärende för små summor är att köpa frimärken, så jag antar att du försökte köpa frimärken och lackade när du inte fick det.
Citera
2021-02-18, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Myllas
Tänkte på dina försök att få rätt mot banken nät jag läste den här notisen. Vet inte hur det gick för dig, men för den här kunden fick Swedbank rätt i Arn. Dock verkar han även sagt han skulle spränga ett bankkontor...
https://www.radron.se/vardagskunskap...-rasande-kund/

Ja, just det ja. Banken fick rätt mot mig, så klart. Jag hade inte så stora förhoppningar från början. Det här ligger på TODO-listan att ta vidare någonstans sen. Mest i utbildningssyfte av mig själv. Vart är nästa steg? Inget alls kanske. Dom kanske bara kan göra vad som helst, eller?
Citera
2021-02-18, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
När du inte berättar är det svårt att avgöra om det kan finnas grund för dina versaler mot kundtjänst och om du har ett 'case' mot dem.
Enkla saker brukar de ju lösa, enkelt helt enkelt. Ett enkelt ärende för små summor är att köpa frimärken, så jag antar att du försökte köpa frimärken och lackade när du inte fick det.

Äh. Vi drar inte upp det här nu. Och det är ju inte så att det inte planeras en hämnd mot Swedbank. Tack för påminnelsen, det har legat på is lite väl länge nu.
Citera
2021-02-18, 10:00
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Äh. Vi drar inte upp det här nu. Och det är ju inte så att det inte planeras en hämnd mot Swedbank.

Ok din lilla rättshaverist, berätta hur det gick sen.

Men du skulle få betydlig bättre diskussionsunderlag och svar om du berättade iallafall något om det. Du är ju ändå relativt anonym.
Jämför med att jag startar en tråd om att polisen ignorerar mina tips om saker de lätt kunde åtgärda men vägrar berätta vad det handlar om. För de flesta läsare kanske det låter som något i stil med att det står tre män i mörka kläder och hoodie och säljer knark i min trapp, med swish och hela köret.
Men sen visar det sig att jag matat skator för att jag vill de ska bli tama och stjäla smycken åt mig, men jag får bara kapsyler och annat billigt skit.
I scenatio 1 är polisen inkompetent alternativt prioriterar annat, i scenario 2 är jag inte riktigt frisk i huvudet (genom att ringa polisen, att försöka tämja skator är högst rimligt).

Ser du värdet i att vara lite mer beskrivande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in