2021-02-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja visst är man trött på matematiska utsvävningar rörande sannolikheter. Matematik ingjuter respekt hos folk. Men alla med matematisk kunskap vet ju att matematik med påhittade siffror eller ovidkommande siffror inte betyder ett smack.

SE underdriver tiden från utstämplingen till sin ankomst på mordplatsen,vad det verkar. Han gör iaf inga försök att förlänga tiden. Den fruktansvärt genomtänkte och noggranne mördar-SE går därmed miste om det enklaste sättet att ge sig alibi.

Vad tyder detta på? Enligt mig försöker han placera sig tidigare på mordplatsen än vad sanningen var. Enkelt förstå varför.

Ja.
Jag tror att båda lägren skulle göra sig själva och debatten en tjänst om man skippade tidslinjer som utgår från antaganden som vilar på svaga grunder.
Varken utstämplingstiden, väktarsamtalet, promenadhastigheten eller ens mordtiden går att fastställa tidsmässigt.
Det blir bara pajkastning som mynnar ut i ingenting.
Hårdrar man det åt ena hållet var SE på mordplatsen 23.19.40 och gör man det åt andra hållet var han där 23.22. 40.
Sedan kan man kivas i evighet om allt däremellan.
Man måste försöka se det ur andra perspektiv.

Det känns uppenbart att han försöker placera sig på mordplatsen tidigare än vad han egentligen var, och anledningen bör vara att han förbannade sig själv i efterhand att han inte var där tidigare.
Citera
2021-02-18, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Så nu är det intuition som är det starkaste kortet i beviskedjan.

När LJ och YN kan räknas bort, det finns vittnen som kan bekräfta att SE var där strax efter är det intuition som är starkaste beviset.

Blir bara bättre och bättre det här.

Har någon ringt en spåtant än?
Om det skulle finnas några som helst belägg för att SE var på platsen kort efter mordet skulle han ju aldrig lyfts fram som tänkbar GM.
Jag skulle heller inte tro på honom som GM om han bevisligen var oskyldig det är ju ingen syndabock jag söker.
Jag vill bara veta sanningen,
Att nåt vittne en evighet efter mordet plötsligt minns SE som varande på platsen säger inte ett jävla skit.
De är påverkade av media.
Man kan åter hänvisa till det förhör från april.86 när LL på en direkt fråga svarade nekande på om han sett någon skandiaman på platsen efter mordet.
Det är lite så här jag menar när ni förnekare måste använda fantasi och snudd på lögner för att få SE till ett vittne så blir man fundersam,
Det är nåt som inte stämmer om man måste använda sig av så mycket fantasi och halvlögner för att få honom tlll ett vittne.Sedan måste han inte vara GM bara för att inget talar för att han var ett vittne men det är en annan femma.
Även om det förefaller som det mest rimliga och sannolika.
På vilket sätt faller YN och LJ bort?
Citera
2021-02-18, 03:21
Medlem
Citat:
Spekulation.

Har du bevis?
Givetvis inte,
Jag tror dock att vi alla är överens om att det rimligen var så här.
På den tiden fanns bara två kanaler och Rapport såga av nån miljon det finns inte på kartan att ME inte skulle känt till att hennes make var med i Rapport.Det räcker med att använda sin hjärna för att lista ut det.
Tror du att SE lät bli att nämna det på nästa bridgekväll?
Det säger däremot inget om skuldfrågan om hans exfru ljugit om hon kände till SEs medverkan eller inte.
Oavsett så är det en besynnerlig sak att ljuga om.
Citera
2021-02-18, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Jodå! Funderade en sekund. Det här är vad jag kom fram till:

Om du byter ut namnen mot "Gert Fylking" och "CP", är inte det samma situation, fast för 20 år sen?

Och om 20 år är det ett nytt namn i hetluften. Hur kunde vi missa det! Alla indicier pekar dithän.

Det skrivs böcker. En utredning pekar ut. Påkostad film produceras, där han är mördaren.

Rollen görs av en komiker, med samma efternamn som den misstänkte.

Visst har du en poäng. Fast jag tycker nog att det är fel att bara avfärda alla som träffat personer runt utredningen och som är ganska säkra på hans skuld.
Citera
2021-02-18, 06:29
Medlem
Citat:
Så nu är det intuition som är det starkaste kortet i beviskedjan.

När LJ och YN kan räknas bort, det finns vittnen som kan bekräfta att SE var där strax efter är det intuition som är starkaste beviset.

Blir bara bättre och bättre det här.

Har någon ringt en spåtant än?

Min poäng var bara att man kanske inte helt ska avfärda de som träffat SE eller personer runt utredningen.
Citera
2021-02-18, 06:29
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Givetvis inte,
Jag tror dock att vi alla är överens om att det rimligen var så här.
På den tiden fanns bara två kanaler och Rapport såga av nån miljon det finns inte på kartan att ME inte skulle känt till att hennes make var med i Rapport.Det räcker med att använda sin hjärna för att lista ut det.
Tror du att SE lät bli att nämna det på nästa bridgekväll?
Det säger däremot inget om skuldfrågan om hans exfru ljugit om hon kände till SEs medverkan eller inte.
Oavsett så är det en besynnerlig sak att ljuga om.

Jag känner många som aldrig läser tidningar eller ser nyheter.
Speciellt kvinnor. De bryr sig om annat.

En del kan inte peka ut USA på en världskarta. En del vet inte vilka våra fyra grundlagar är.

Dem är fler än du tror.

Men smink, mode, hudvård vet de allt om.

Hon ljög knappast.
Hon nog inte intresserad av MOP.
Citera
2021-02-18, 06:35
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Om det skulle finnas några som helst belägg för att SE var på platsen kort efter mordet skulle han ju aldrig lyfts fram som tänkbar GM.
Jag skulle heller inte tro på honom som GM om han bevisligen var oskyldig det är ju ingen syndabock jag söker.
Jag vill bara veta sanningen,
Att nåt vittne en evighet efter mordet plötsligt minns SE som varande på platsen säger inte ett jävla skit.
De är påverkade av media.
Man kan åter hänvisa till det förhör från april.86 när LL på en direkt fråga svarade nekande på om han sett någon skandiaman på platsen efter mordet.
Det är lite så här jag menar när ni förnekare måste använda fantasi och snudd på lögner för att få SE till ett vittne så blir man fundersam,
Det är nåt som inte stämmer om man måste använda sig av så mycket fantasi och halvlögner för att få honom tlll ett vittne.Sedan måste han inte vara GM bara för att inget talar för att han var ett vittne men det är en annan femma.
Även om det förefaller som det mest rimliga och sannolika.
På vilket sätt faller YN och LJ bort?

Som svar på ditt resonemang:
Varför åtalades CP?
För att polis och åklagare ville få fram en GM.

Detta är CP 2.0

LJ och YN har inte pekat ut SE.
LJ såg någon i mörka kläder, osäker på huvudbonad.
YN pekade inte ut SE och det finns inga belägg för att hon såg GM.
Därför faller de bort.
Citera
2021-02-18, 06:41
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Min poäng var bara att man kanske inte helt ska avfärda de som träffat SE eller personer runt utredningen.

Som tidigare nämnt.

Fylking kände CP.
Fylking var övertygad om att CP var GM.

Liksom majoriteten av svenska folket.

Media körde på det spåret, Stefan Löfvén hävdade till och med det i sin roll som statsminister.

Men plötsligt övergav de CP som GM och SE blev istället utpekad.
Citera
2021-02-18, 07:51
Medlem
Citat:
Som tidigare nämnt.

Fylking kände CP.
Fylking var övertygad om att CP var GM.

Liksom majoriteten av svenska folket.

Media körde på det spåret, Stefan Löfvén hävdade till och med det i sin roll som statsminister.

Men plötsligt övergav de CP som GM och SE blev istället utpekad.

Har du tänkt tanken att någon av dessa personer trots allt har rätt?
Citera
2021-02-18, 07:52
Medlem
Citat:
Som svar på ditt resonemang:
Varför åtalades CP?
För att polis och åklagare ville få fram en GM.

Detta är CP 2.0

LJ och YN har inte pekat ut SE.
LJ såg någon i mörka kläder, osäker på huvudbonad.
YN pekade inte ut SE och det finns inga belägg för att hon såg GM.
Därför faller de bort.

Du tror att YN såg någon annan än mördaren?
Citera
2021-02-18, 07:53
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja.
Jag tror att båda lägren skulle göra sig själva och debatten en tjänst om man skippade tidslinjer som utgår från antaganden som vilar på svaga grunder.
Varken utstämplingstiden, väktarsamtalet, promenadhastigheten eller ens mordtiden går att fastställa tidsmässigt.
Det blir bara pajkastning som mynnar ut i ingenting.
Hårdrar man det åt ena hållet var SE på mordplatsen 23.19.40 och gör man det åt andra hållet var han där 23.22. 40.
Sedan kan man kivas i evighet om allt däremellan.
Man måste försöka se det ur andra perspektiv.

Det känns uppenbart att han försöker placera sig på mordplatsen tidigare än vad han egentligen var, och anledningen bör vara att han förbannade sig själv i efterhand att han inte var där tidigare.

Vad jag ville belysa är att det det finns, som exempel, en indicie mot SEs uttåg på S44 som inte kan förkastas. Det finns en del SE-förnekare i denna tråd som är helt säker på att SE är oskyldig, säger att KP inte har något på fötterna och idiotförklarar SEktare. Det håller inte menar jag. Sån inställning i debatter leder ingen vart. Nog om det.

Vad anser du om GM-trappspringaren-jagad på DBG, är det samma person?
Citera
2021-02-18, 09:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men om frun ljuger om detta, vad skulle det betyda? Ingenting. Om hon vet SE är mördaren ger henne detta inte orsak ljuga om att SE var med i media.

Tanten är en bit över 80. Vet vi hur hennes minnesstatus är?

Är SE oskyldig, så är hennes (eventuella) lögner om detta av mindre betydelse, hon kan i efterhand skämmas för honom, mörka hans många klavertramp. Är SE GM (och hon vet om det, eller själv misstänker det) har hon väl all anledning att mörka all vetskap/misstanke om hans inblandning i MOP, eller för den delen hans medvetna (och rätt uppenbara) dribbel i media fram till 1992.

Ja, exfrun är över 80 idag, dock var hon inte det när TP (och även LL) på allvar började rota i SE/henne, är jag inte ute och cyklar började väl dessa rota i SE och även (främst TP) ha viss regelbunden kontakt med henne för 10-12 år sedan. I så fall var hennes minnesstatus lika då (knappt 70 år då). Läser man förhören med henne, verkar det inte vara något större fel på hennes minnesstatus för övrigt, förutom just det som rör SE (och kan missgynna henne). Man får inte glömma, att åklagare KP övervägde (eller gav sken av att eventuellt) åtala någon så sent som feb 2020, med tanke på vilket uppslag man arbetade med, kan man anta att han övervägde att åtala exfrun för "medhjälp", "skyddande av brottsling", "försvårande av utredning", etc. Det kan givetvis ha varit tomma ord från KP, för att sätta press på henne (och eventuellt andra i SE's närhet) att berätta vad hon/de vet.

Men visst, hon kan ha glömt allt, lämnat allt som rör SE och MOP bakom sig redan åren efter deras skilsmässa, än mer efter att han avled år 2000. Dock stämmer ju inte detta helt heller, då exfrun i förhören (oklart varför) berättade att hon hade rätt bra kontakt (efter SE's död) med vapensamlaren (innan han avled 2016) för att prata om SE och hans eventuella inblandning i MOP. Att även vapensamlaren skulle ha varit ovetande om cirkus SE 1986-1992, är inte troligt för fem öre. Men, vad vet man.

Men visst, alla närstående till SE kan lida av taskigt minne, ha gått vidare och lämnat MOP bakom sig redan åren after att det skedde. Svårt att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in