Citat:
Ursprungligen postat av
plasticitet
Man äter ju för att kunna fungera som människa du vet när man inte äter så får man en rad olika symtom, irritation, illamående, sexuell dysfunktion, kognitiv svikt, svaghet osv osv...
Du jämför ett sug av droger då ska du jämföra det med ett sug av mat, sug av mat är inga problem att avstå från men riktig hunger är svår eller rättare sagt inget folk klarar av i flera år om ens det kommer funka.
Varför jag äter mycket kolhydrater är för att protein och fett mättar inte lika bra för mig, varför det är så vet jag inte riktigt, har lite teorier om det. Jag har provat LCHF tex mättade noll. Även provat halvera potatis och lägga till mer kött så det blir samma kcal mängd och det mättar sämre. Du kanske vet varför det mättar sämre för mig tanke på att du säger att flashback tränings forum har kunnigt folk?
irritation, illamående, sexuell dysfunktion, kognitiv svikt, svaghet
Är detta något du får pga hunger?
Eller brist när du äter 2000 kcal+trotts att du är överviktig och har en hög fettprocent?
Låter ärligt talat som något psykiskt inte att har brist på energi då kroppen uppenbarligen har mer än nog med energi.
Vågar påstå att suget efter tunga droger är något helt annat än riktigt hunger efter ett par timmar

Hungern blir ju inte värre ju längre man går utan mat utan man når en peak sen ett par timmar senare så lugnar det ner sig för att sedan gå upp igen när kroppen är van vid att få mat.
Jag tror inte du har så mycket i livet, du har din träning, få eller inga vänner, tråkig eller ingen karriär alls, dåligt självförtroende, social ångest så maten blir en central del av ditt liv som mycket kretsar kring.
Jag tror du har dålig insulinkänslighet vilket gör att du behöver kolhydrater med högt glykogen index för att stimulera kroppen.
https://m.youtube.com/user/drekberg
Han tar upp problemet med just insulinkänslighet mycket i sina filmer som är värda att se.
Mycket kontent.