Citat:
Ursprungligen postat av
plasticitet
Det som hindrar mig är hungersymtom som sen förvärra min ångest som sen gör att jag inte funkar i vardagen.
2000 kcal äter väl inte en normal man? är väl kvinnor som äter den mängden.
Jag äter för att överleva.
Det här med att gå vrål hungrig varje dag tror jag knappast nån hade klarat av under en längre tid utan att flippa.
Kan du inte bara ignorera hungern?
Så du har en relation till mat där du äter för att dämpa din ångest som många överviktiga gör?
Tänkte om du ska gå ner i vikt under något halvår tills att du är nöjd för att sedan stabilisera dig på kanske 2500-3000 beroende på fysiskt aktivitet.
2000 kcal är ett ganska bra mått för en man på säg 180 cm för att hålla en vikt på cirka 75kg som inte är fysiskt aktiv.
Självklart är det inte något universalmått.
Gick själv ner runt 20 kg på runt 4 månader och självklart var jag hungrig i perioder, speciellt när fettprocenten låg på runt 8-10% i slutet innan man började äta igen för att sluta tappa fett och stabilisera sig.
Men man vänjer ju sig och lär sig leva med det.
Gick 1 timme per dag, styrketränade runt 5 gånger i veckan och körde löpning 2-3 gånger i veckan.
Funkade dock bättre denna gång då jag fastade istället för att som tidigare deffar äta många måltider.
Du skriver för du äter för att överleva men om du väger som du gör och har en hög fettprocent så äter du ju betydligt mer än vad du behöver för att överleva rent fysiskt.
Sen att ditt liv kretsar kring mat där du finner tröst och trygghet är något annat.
Du lever för att äta med andra ord och inte tvärtom.