2021-02-17, 12:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Slå upp ordet förnekelse.

Men kan ju vara som så att utifall någon lever dagligen i förnekelse inte alls förstår det då blir det genast svårare.
Du har notoriskt motsatt dej att tomten har sjöläge, nu när det överbevisats så byts strategi till att, ok, sjöläge men det absolut sämsta som skådats istället.

Varför inte bara acceptera att läget är fantastiskt, sedan om personen i fråga har kapital att lägga i fastigheten och på tomten så blir det en väldigt fint boende.
Däri ligger ju inte själva diskussionen, utan det är inget annat än en förnekelse.

Diskussionen är ju:
- Om Ebba på något sätt "lurat" till sej avtalet.
- Om värdet är vad som angetts.
- Om Esbjörn kan ha begått avtalsbrott.

Att du bara kastar skit på fastigheten är ju inget annat än barnsligt, omoget, ointelligent och av fullständigt icke värde i diskussionen.

Jag är övertygad om att när röken lagt sej, när någon köpt huset, renoverat, flyttat in då skulle många av oss mer än gärna bo där. För att säga att det inte är ett fint läge är inget annat än en lögn, eller som ovan en förnekelse.

Det är fortfarande ej skitsnackande, jag har aldrig nekat till det sen jag såg strandlinjen.
Det är min personliga uppfattning att du likställer huset med kungens residens och det får stå för dig.
Du är inte bara okunnig utan patetisk och barnslig i mina ögon, så kan du inte ta reda på fakta så får du räkna med att bli bemött som den du tror du är

Bara för att du är så okunnig och ej kan ta reda på fakta innan du skitpostar på mig så håll tillgodo!
Citat:
Citat:
020-10-22, 16:55 # 3045

Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Det du uppfattar som en landremsa är i själva verket skog som hänger långt över strandlinjen som uppifrån ser ut som land. Jag var där och tog följande foto:
https://www.imageupload.net/image/20...4935-min.I8OSW
Jag står på bryggan mellan 7:1 och 23:2.

Jag hävdar fortfarande att 7:1 är en sjötomt.

Japp om det är som du säger så är det det 👍
Jag är inte sämre än att ja kan erkänna om jag har fel.
Onekligen så kan det vara så och ser ut som det på dom kortet jag sett.
No more buch sa Ebba och gjorde rent
Senast redigerad av braattha 2021-02-17 kl. 12:11.
2021-02-17, 12:07
Medlem
Det finns spår av detta drev även i tråden. Man argumenterar in absurdum med samma usla argument som S-kvinnan Lina Stenberg i Aftonbladet.

https://www.varldenidag.se/nyheter/hatattack-mot-ebba-busch-sprids-av-s-topp/repuau!ddTlVIvbvb7epVsMPkexQ/
2021-02-17, 12:12
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Esbjörn visar detta med sitt handlande.
Han anlitade nämligen ingen mäklare.

Han ville inte ha en dyr mäklare och det stämmer nog, då han och inte Ebba hade telefonkontakter om endast skrivuppdrag 😁
Mäklaren hade ju inte ens hennes nummer.
2021-02-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
För att detta är ett skithus i mina ögon, finns egentligen inget värde i själva huset då det saknar allt egentligen
Vad det gäller tomten så kan man lugnt säga att den är under all kritik.
Med lätthet hamnar renoveringen på 3 miljoner för att få huset beboeligt

Jag har som vanligt ej tagit ställning för EB eller Esb jag är intresserad av affären. och hur den kan påverka hur ramar kan förändras iom detta fallet

En tomt om 3800kvm betingar ett högt värde. Och med stora rejäla träd som är ovärderliga. Hur många år tar det innan man har fullvuxna träd på en villatomt?
Om det i framtiden går att stycka av den kan man räkna av en rejäl summa från köp o renovering. Ebbas köp av fastigheten kanske blir 0 kr!

Renoveringskostnad - Ebba är en höginkomsttagare så för henne att lägga 4-5 miljoner o få ett drömhem som hon kan visa upp på sociala medier skrämmer nog inte henne det minsta.

Du skriver att du ej tagit ställning men då bör du läsa dina inlägg noga då jag ser att det starkt lutar i Ebbas favör med dina kommentarer.
2021-02-17, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
En tomt om 3800kvm betingar ett högt värde. Och med stora rejäla träd som är ovärderliga. Hur många år tar det innan man har fullvuxna träd på en villatomt?
Om det i framtiden går att stycka av den kan man räkna av en rejäl summa från köp o renovering. Ebbas köp av fastigheten kanske blir 0 kr!

Renoveringskostnad - Ebba är en höginkomsttagare så för henne att lägga 4-5 miljoner o få ett drömhem som hon kan visa upp på sociala medier skrämmer nog inte henne det minsta.

Du skriver att du ej tagit ställning men då bör du läsa dina inlägg noga då jag ser att det starkt lutar i Ebbas favör med dina kommentarer.

Ebbas plan är enligt rykten dock, att renovera det till ett lyxigt boende, sen att barnen ska kunna ha och dela en egen stuga där, som de kan utnyttja när de blivit större, flyttat hemifrån.
2021-02-17, 12:47
Medlem
braatthas avatar
Citat:

För upplysnings skull tar det ca 50-70 år att få ett "stort" träd och kostnaden om man ej kan fälla dessa ligger på 7000 och uppåt om man inte räknar stadspriser då kan det skjuta i höjden rejält om man behöver kran.
Att det lutar åt köpare kan jag medge men det hade ej varit annorlunda om hon hade varit säljaren och omständigheterna hade varit samma.
Helt rätt att hon vill och kan lägga pengar på denna fastighet vilket jag aldrig skulle gjort iom. alla omständigheter runt den.
2021-02-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
För upplysnings skull tar det ca 50-70 år att få ett "stort" träd och kostnaden om man ej kan fälla dessa ligger på 7000 och uppåt om man inte räknar stadspriser då kan det skjuta i höjden rejält om man behöver kran.
Att det lutar åt köpare kan jag medge men det hade ej varit annorlunda om hon hade varit säljaren och omständigheterna hade varit samma.
Helt rätt att hon vill och kan lägga pengar på denna fastighet vilket jag aldrig skulle gjort iom. alla omständigheter runt den.

Kan du förtydliga vad du menar med meningen om träden, fattar nada.
2021-02-17, 12:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det vet jag inte, men hon som var på intervjun hade det namnet, sen tror jag isf att man som 21-åring utan vidare kan se om ett hus har ett fint läge, hur skulle man annars som din Gudinna kunna bli partiledare 5-6 år senare i livet som bara 27 år gammal.

Sen måste jag skriva att du är udda, du googlar upp henne, googlar upp hennes ålder, googlar upp hennes föräldrar, du är inte bara lite sjuk !

Jag fyller bara på din notoriska babblande då du ej verkar förstå att det du skriver drar fram personer som ej har med detta att göra.
Hennes kunskap vet vi egentligen inget om men att hon mot förmodan skulle tycka det läget är extremt fint då kan man ju undra vad hon tycker om EB ex hus läge?
Detta är i mina ögon ett helt klart bättre läge.
2021-02-17, 12:58
Medlem
Citat:

De flesta vill inte ha fullvuxna träd på sin tomt. De flesta som köper en fastighet som denna ansöker direkt om att få avverka rubbet. Träd har en nämligen en tendens att:
1: Skymma sikten
2: Skymma solen
3: Skita ner
4: Äldre träd har en tendens att trilla och kan allvarligt skada hus och byggnader.
Träd har idag ett negativt värde för de flesta tomtägare. Endast andra människor som slipper ha dem på sin egen tomt ser ett värde i att någon har träd på tomten...
2021-02-17, 13:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Kan du förtydliga vad du menar med meningen om träden, fattar nada.

Ett stort träd är ej ovärderligt bara i betraktarens öga, att ha stora träd kring ett hus är mest till problem och dessa måste förr eller senare tas bort och då blir det en kostnad som kan skjuta i höjden upp till 20-30.000 per träd

Beroende på vart du bor kan priset ändras. Bor du på en plats som Stockholm kan det till exempel bli dyrare att anlita firma än om du bor i Norrland.
Detta är inget LN6 behöver kommentera då han ej förstod det förra gången heller

2021-02-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
De flesta vill inte ha fullvuxna träd på sin tomt. De flesta som köper en fastighet som denna ansöker direkt om att få avverka rubbet. Träd har en nämligen en tendens att:
1: Skymma sikten
2: Skymma solen
3: Skita ner
4: Äldre träd har en tendens att trilla och kan allvarligt skada hus och byggnader.
Träd har idag ett negativt värde för de flesta tomtägare. Endast andra människor som slipper ha dem på sin egen tomt ser ett värde i att någon har träd på tomten...

Det är typiskt att nya ägare fäller alla träd. Och ångrar sig sen men då är det försent.

Kloka människor bor in sig ett år eller två innan man bulldozar ner allt.

Sen att komma med argumentet att de flesta gör si o gör så för att sänka värdet är bara beklagligt lågt.
Finns köpare som ser värdet med gamla fina träd som ger fin skugga.

Att sitta under en fullvuxen björk när det är högsommar o känna den svalka som strömmar ner från trädet är gudomligt. Rena air-condition feeling.

Men du har rätt att de flesta köper inte en fastighet i Marielund. De flesta har inte råd.
2021-02-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ebbas plan är enligt rykten dock, att renovera det till ett lyxigt boende, sen att barnen ska kunna ha och dela en egen stuga där, som de kan utnyttja när de blivit större, flyttat hemifrån.

Om hon inte får tillstånd att bygga ut den befintliga kåken blir det väl snarare fråga om "Compact living". Inte vad jag kallar lyxboende, men smaken är ju olika.

Och att få bygglov för utbyggnad inom strandskyddat område kan vara minst lika knepigt som att bygga nytt i vissa kommuner. Hur det är i Uppsala vet jag inte. Och i Marielund är det väl dessutom särskilda bestämmelser till skydd för att bevara den gamla bebyggelsen.

Jag har sökt och fått rivningslov och bygglov inom strandskyddat område och det är ingen enkel procedur även om kommunen är positivt inställd, vilket min var. Bygglovet beviljades utan problem Länsstyrelsen var dock väldigt besvärlig innan dispensen beviljades. Hur besvärlig Länsstyrelsen i Uppsala är har jag ingen aning om. Det kan skilja sig rätt mycket mellan länen beroende på om miljöpartiet tagit över verksamheten eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in