Citat:
Slå upp ordet förnekelse.
Men kan ju vara som så att utifall någon lever dagligen i förnekelse inte alls förstår det då blir det genast svårare.
Du har notoriskt motsatt dej att tomten har sjöläge, nu när det överbevisats så byts strategi till att, ok, sjöläge men det absolut sämsta som skådats istället.
Varför inte bara acceptera att läget är fantastiskt, sedan om personen i fråga har kapital att lägga i fastigheten och på tomten så blir det en väldigt fint boende.
Däri ligger ju inte själva diskussionen, utan det är inget annat än en förnekelse.
Diskussionen är ju:
- Om Ebba på något sätt "lurat" till sej avtalet.
- Om värdet är vad som angetts.
- Om Esbjörn kan ha begått avtalsbrott.
Att du bara kastar skit på fastigheten är ju inget annat än barnsligt, omoget, ointelligent och av fullständigt icke värde i diskussionen.
Jag är övertygad om att när röken lagt sej, när någon köpt huset, renoverat, flyttat in då skulle många av oss mer än gärna bo där. För att säga att det inte är ett fint läge är inget annat än en lögn, eller som ovan en förnekelse.
Men kan ju vara som så att utifall någon lever dagligen i förnekelse inte alls förstår det då blir det genast svårare.
Du har notoriskt motsatt dej att tomten har sjöläge, nu när det överbevisats så byts strategi till att, ok, sjöläge men det absolut sämsta som skådats istället.
Varför inte bara acceptera att läget är fantastiskt, sedan om personen i fråga har kapital att lägga i fastigheten och på tomten så blir det en väldigt fint boende.
Däri ligger ju inte själva diskussionen, utan det är inget annat än en förnekelse.
Diskussionen är ju:
- Om Ebba på något sätt "lurat" till sej avtalet.
- Om värdet är vad som angetts.
- Om Esbjörn kan ha begått avtalsbrott.
Att du bara kastar skit på fastigheten är ju inget annat än barnsligt, omoget, ointelligent och av fullständigt icke värde i diskussionen.
Jag är övertygad om att när röken lagt sej, när någon köpt huset, renoverat, flyttat in då skulle många av oss mer än gärna bo där. För att säga att det inte är ett fint läge är inget annat än en lögn, eller som ovan en förnekelse.
Det är fortfarande ej skitsnackande, jag har aldrig nekat till det sen jag såg strandlinjen.
Det är min personliga uppfattning att du likställer huset med kungens residens och det får stå för dig.
Du är inte bara okunnig utan patetisk och barnslig i mina ögon, så kan du inte ta reda på fakta så får du räkna med att bli bemött som den du tror du är
Bara för att du är så okunnig och ej kan ta reda på fakta innan du skitpostar på mig så håll tillgodo!
Citat:
Citat:
020-10-22, 16:55 # 3045
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Det du uppfattar som en landremsa är i själva verket skog som hänger långt över strandlinjen som uppifrån ser ut som land. Jag var där och tog följande foto:
https://www.imageupload.net/image/20...4935-min.I8OSW
Jag står på bryggan mellan 7:1 och 23:2.
Jag hävdar fortfarande att 7:1 är en sjötomt.
Japp om det är som du säger så är det det 👍
Jag är inte sämre än att ja kan erkänna om jag har fel.
Onekligen så kan det vara så och ser ut som det på dom kortet jag sett.
No more buch sa Ebba och gjorde rent
020-10-22, 16:55 # 3045
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Det du uppfattar som en landremsa är i själva verket skog som hänger långt över strandlinjen som uppifrån ser ut som land. Jag var där och tog följande foto:
https://www.imageupload.net/image/20...4935-min.I8OSW
Jag står på bryggan mellan 7:1 och 23:2.
Jag hävdar fortfarande att 7:1 är en sjötomt.
Japp om det är som du säger så är det det 👍
Jag är inte sämre än att ja kan erkänna om jag har fel.
Onekligen så kan det vara så och ser ut som det på dom kortet jag sett.
No more buch sa Ebba och gjorde rent
Senast redigerad av braattha 2021-02-17 kl. 12:11.
Senast redigerad av braattha 2021-02-17 kl. 12:11.