2021-02-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Har du varit på plats och själv sett läget ?

Citerar dej:

"man har egentligen inte så mycket till sjöutsikt i min värd en av de sämsta lägena"

Du sitter bakom din dator dygnet runt, tittar på kartor, nån bild och sen killgissar du !
Jag ska då förklara för dej att detta är ett grymt läge, om man dessutom har pengar att lägga på fastighet/tomt blir det ett paradis.

Men i din lilla inskränkta hjärna så vet du t.o.m. mer än även grannar till fastigheten vilka uttryckligen har sagt att fastigheten har ett fantastiskt fint sjöläge.
Du blir ju bara patetisk, eller blir är fel ord för patetisk är du ju sedan långt tillbaka i denna tråd !

Ebba har tokblåst Esbörn, punkt !

Är det grannen på Odalgården som har sagt att läget är fantastiskt så är det säkert för att hon vill bygga ut.
2021-02-17, 10:25
Medlem
trngws avatar
Citat:

Ebba har tokblåst Esbörn, punkt !

DU är tokblåst!

I fablernas värld, där du bor, kan fastigheten vara värd vad som helst, helt beroende på vem som fabulerar och dagsformen. Vi har väl sett allt mellan 5.7 och 10 miljoner. Undantaget förslaget om 6 miljarder.

I verkligheten är det dock lite annorlunda än i fablernas värld. I verkligheten är fastigheten värd 4.2 miljoner +- 200 ksek.
2021-02-17, 10:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Du sitter bakom din dator dygnet runt, tittar på kartor, nån bild och sen killgissar du !
Jag ska då förklara för dej att detta är ett grymt läge, om man dessutom har pengar att lägga på fastighet/tomt blir det ett paradis.

!
Hörsägen som stödbevisning Accepteras inte i mina öron du har ingen aning om och var jag är eller befinner mig, har du ens en aning om jag var med på intervjun och blev bortklippt? nä just det!
2021-02-17, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Är det grannen på Odalgården som har sagt att läget är fantastiskt så är det säkert för att hon vill bygga ut.

Nej tyvärr, måste göra dej besviken, det är en vanlig granne, vilken bor och lever dagligen i området (Sa*dra A*dersso*.).

*Finns på film.
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-02-17 kl. 10:40.
2021-02-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
För att värdet idag inte beräknas utifrån vad den kommer att vara värd när den är uppröjd och huset renoverat. Det verkar vara sjukt svårt att begripa.

Fastigheten är värderad som den ser ut idag med dess möjligheter och begränsningar, hur värdet sedan blir efter ett antal investeringar och områdets eventuella värdehöjning får bedömas när det är en realitet.

Mäklare är inga spåmän som till exempel ska bedöma hur troligt det är att området får kommunalt vatten och avlopp om 1år, 2år eller aldrig så länge det inte finns ett genomförandebeslut.

Ett befintligt hus kan vara en möjlighet eller en begränsning, det beror helt på omständigheterna. Det beror på om man vill renovera det befintliga eller bygga nytt. Det beror även på om man måste bygga på befintlig grund.

Det finns väldigt många olika variabler som styr värdet, det vi vill ha är Binninges värdering på 6 miljoner och inga vilda gissningar. Men vi väntar förmodligen förgäves.
Jag har precis som du svårt att se att tomten som sådan skulle vara värd speciellt mycket mer än 4,2 miljoner dock är det så att sida efter sida så spekuleras det och det enda vi faktiskt kan klargöra är att ingen faktiskt vet. Objekt likt denna kommer sällan/aldrig ut på marknaden i Uppsala, stort sjötomt 1 mil från centrala Uppsala är exklusivt, men 4 miljoner för en tomt utanför Uppsala är också ett exklusivt pris.
2021-02-17, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hörsägen som stödbevisning Accepteras inte i mina öron du har ingen aning om och var jag är eller befinner mig, har du ens en aning om jag var med på intervjun och blev bortklippt? nä just det!

Har du varit på platsen då är du ju dummare än jag trodde du var !
Detta grundar jag på i.o.m. att du i inlägget hänvisar till kartor och någon bild i tidning mm.

Fattar inte varför förneka sanning, så gott som första 14000 inläggen så var det INTE en sjötomt enligt dej.

Nu ska läget istället sänkas till det sämsta som någonsin skådats, varför, inser du inte att detta blir komik?
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-02-17 kl. 11:04.
2021-02-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Det är just pga strandskyddet som värdet ökar då där finns ett hus på fastigheten.

En strandtomt där man inte får bygga får lågt värde.

Så oavsett skick på huset ger det möjligheten att få till ett exklusivt boende i en exklusiv miljö.

Men som vanligt snackas den för Ebba så åtråvärda fastigheten ner. Varför?
Man får ju inte bygga på denna tomten heller...
Det man får göra är att renovera befintligt hus.
Men att riva och bygga nytt på samma grund brukar räknas nybygge.
2021-02-17, 11:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Har du varit på platsen då är du ju dummare än jag trodde du var !
Detta grundar jag på i.o.m. att du i inlägget hänvisar till kartor och någon bild i tidning mm.

Fattar inte varför förneka sanning, så gott som första 14000 inläggen så var det INTE en sjötomt enligt dej.

Nu ska läget istället sänkas till det sämsta som någonsin skådats, varför, inser du inte att detta blir komik?

Du hor noll koll som vanligt, när pratade jag om sjötomt eller inte ? i oktober var det så sug på den innan du ljuger och postar en massa osanningar.
Du är ett skämt hela du.
2021-02-17, 11:38
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Det är just pga strandskyddet som värdet ökar då där finns ett hus på fastigheten.

En strandtomt där man inte får bygga får lågt värde.

Så oavsett skick på huset ger det möjligheten att få till ett exklusivt boende i en exklusiv miljö.

Men som vanligt snackas den för Ebba så åtråvärda fastigheten ner. Varför?

Jag ska förklara varför huset ej har obegränsade möjligheter.
huset har en byggyta som är 85 m2 (10*8,5) och om möjligheten till att bygga mer i daxläge verkar ej finnas
Dvs ska du få ett hus som går under energideklarationens normer 140 kWh/m² och år.
då du har boyta på ca 80 m2 på nedre våningen samt 40 på övre
ska du isolera på insidan vilket kanske blir nödvändigt om man vill behålla kulturvärdet, försvinner ca 4% på boytan detta är inte speciellt exklusivt om man nu vill ha ett exklusivt boende. möjligtvis pittoreskt
2021-02-17, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du hor noll koll som vanligt, när pratade jag om sjötomt eller inte ? i oktober var det så sug på den innan du ljuger och postar en massa osanningar.
Du är ett skämt hela du.

Slå upp ordet förnekelse.

Men kan ju vara som så att utifall någon lever dagligen i förnekelse inte alls förstår det då blir det genast svårare.
Du har notoriskt motsatt dej att tomten har sjöläge, nu när det överbevisats så byts strategi till att, ok, sjöläge men det absolut sämsta som skådats istället.

Varför inte bara acceptera att läget är fantastiskt, sedan om personen i fråga har kapital att lägga i fastigheten och på tomten så blir det en väldigt fint boende.
Däri ligger ju inte själva diskussionen, utan det är inget annat än en förnekelse.

Diskussionen är ju:
- Om Ebba på något sätt "lurat" till sej avtalet.
- Om värdet är vad som angetts.
- Om Esbjörn kan ha begått avtalsbrott.

Att du bara kastar skit på fastigheten är ju inget annat än barnsligt, omoget, ointelligent och av fullständigt icke värde i diskussionen.

Jag är övertygad om att när röken lagt sej, när någon köpt huset, renoverat, flyttat in då skulle många av oss mer än gärna bo där. För att säga att det inte är ett fint läge är inget annat än en lögn, eller som ovan en förnekelse.
2021-02-17, 11:57
Medlem
Citat:
Nej tyvärr, måste göra dej besviken, det är en vanlig granne, vilken bor och lever dagligen i området (Sa*dra A*dersso*.).

*Finns på film.
Skräll på att en som bor i området tycker att det är fint. Sånt hör man faktiskt då och då, nästan oftare än motsatsen.
2021-02-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Samma "team-Esbjörn" som påstår att Ebba lurat Esbjörn men inte kan säga hur? Samma "team-Esbjörn" som påstår att han glömt att han skrev på avtalet men ändå kommer ihåg allt från händelsen? Samma "team-Esbjörn" som påstår att Ebba "uppvaktat" Esbjörn men inte kan förklara hur? Samma "team-Esbjörn" som påstår att Esbjörn är dement fast fyra undersökningar visar att han inte är det? Samma "team-Esbjörn" som påstår att han ångrade sig dagen efter fast det finns bevis för att det tog två veckor? Samma "team-Esbjörn" som polisanmälde Ebba för röjning trots att Esbjörn gett henne lov och var på plats när det hände? Samma "team-Esbjörn" som påstår att fastigheten är värd 5.7 miljoner men ändå inte kan lägga fram ett enda belägg för saken? Samma "team-Esbjörn" som påstår sig ha gjort minst tre olika värderingar men inte kan visa upp en enda?

Är det det teamet du menar, som påstår att Esbjörn inte sett besiktningsprotokollet? Trots att det framgått att han har det.

Att "team-Esbjörn" ljuger om allt är ingen nyhet och alla vet varför.

Men frågan är fortfarande, varför ljuger DU om det?

Hela grejen är ju det att det på samma vis har framgått att han inte har sett besiktningsprotokollet, ord står mot ord.
Det är sjukt mycket oklarheter här och du låssas som att du har en bild över allt som har hänt.
Som jag ser på det så är jag mycket frågande till Ebba Buschs hantering fram tills kontraktsskrivningen och sedan mycket frågande till Esbjörns hantering efter kontraktet var påskrivet.
Men det finns för lite underlag för att påstå något åt nått håll. Du försöker ju påskina att allt är klart som korvspad, att Ebba Busch anser att hennes ord är lag vet vi men Esbjörn ska ju inte göras rättslös för det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in