2021-02-16, 23:44
Medlem
.-.-.s avatar
Nån som vet vad det va för BMW hon hade?

Tyckte den såg ut att va värd en bra bit mer än 90k.
Man undrar hur mycket bilfirman håvade in för den sen, samma sak med skattegården. Dom gjorde sig nog en rejäl hacka på denna dam.
Citera
2021-02-17, 07:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nån som vet vad det va för BMW hon hade?

Tyckte den såg ut att va värd en bra bit mer än 90k.
Man undrar hur mycket bilfirman håvade in för den sen, samma sak med skattegården. Dom gjorde sig nog en rejäl hacka på denna dam.

Det sades iaf att den stått still i flertalet år, fyra om jag minns rätt. Den såg förvisso fin ut men det var väldigt mycket jobb som behövde göras på den och hade det varit ett helt galet pris hade givetvis Magnus förhandlat mer som så ofta sker nu var det mer ta budet som lades.

Håller förövrigt med om att detta var en av ytterst få deltagarna man ändå fick sympati för ty dels drabbades hon av en extremt tung sorg när maken dog och sedan verkar hon ju verkligen ha varit en bra fostermamma och hon var ju extremt villig att försöka få ordning på ekonomin.
Hon ville ju egentligen bara spara en enda lampa som ett minne av sin man vilket ju inte är konstigt.

Skoj att höra att det gått bra!
Citera
2021-02-17, 10:35
Medlem
.-.-.s avatar
Kändes dom damen skyllde på den döde mannen men i själva verket så va det hon själv som hade dragit på sig en massa skulder, och nån anledning fick vi aldrig veta.
Luktar ju som att hon spelat bort alla pengar, finns ingen annan förklaring.
Citera
2021-02-17, 14:13
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Om hon nu "bara" hade bränt 12000 i månaden på spel, var tog då de andra 48000 vägen?
Citera
2021-02-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Kändes dom damen skyllde på den döde mannen men i själva verket så va det hon själv som hade dragit på sig en massa skulder, och nån anledning fick vi aldrig veta.
Luktar ju som att hon spelat bort alla pengar, finns ingen annan förklaring.

Nja, det hade nog kommit fram om hon hade spelat bort mer pengar. Hon tog lån efter lån för att kunna betala av dem andra lånen samt så hade hon andra räkningar. Men jag tror hon lärt sig av sina misstag och det är skönt att det löste sig.

BMWn var en 650i cabrio och årsmodellen var 2008 tror jag. Köpte den från Tyskland augusti 2010 för 350 000 om jag minns rätt.
Citera
2021-02-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Faktiskt jätteroligt att höra att det gått bra och hoppas att det fortsätter så.

Jag brukar inte ha mycket över till deltagarna i Lyxfällan, men hon är för mig ett undantag. Hon hade inte koll, och inte maken heller dom dessutom maskerade det hela. Därför mig att hon är lite egen och att maken var ännu mer egen. Normalt brukar jag ha föga sympati, men just i detta fallet har jag det.

Kan tänka mig att det var en jävla massa skit att slänga. Har själv hjälpt till att röja en dödsbogård och herregud vad skräp och skrot vi kånkade.

Tack! 👍

Ja, jag avstår gärna från att tomma fler gårdar i min livstid 😅
Citera
2021-02-17, 20:50
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBennn
Nja, det hade nog kommit fram om hon hade spelat bort mer pengar. Hon tog lån efter lån för att kunna betala av dem andra lånen samt så hade hon andra räkningar. Men jag tror hon lärt sig av sina misstag och det är skönt att det löste sig.

BMWn var en 650i cabrio och årsmodellen var 2008 tror jag. Köpte den från Tyskland augusti 2010 för 350 000 om jag minns rätt.
Oj. Billigaste caben på Blocket är en 645 2006:a för 149k.
Citera
2021-02-18, 21:13
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S60raw
Bilen är en samlarbil.

Hahahahaha!!!
Citera
2021-02-18, 21:17
Medlem
constants avatar
Antar att Lyxfällans redaktion eller delar av den, även gör andra produktioner, men: Någon som har koll på hur mycket folk det går åt och hur länge, för att göra ett avsnitt?
Citera
2021-02-19, 02:12
Medlem
constants avatar
Var det inga inkomster på "Roger"? Bara matutgifter på 1800:-/månad?
Citera
2021-02-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Uppfattade Jane som stadiga damen - vad hon nu ser i en sån här jävla loser som dessutom är
postgiropappa - eller så är hon helt enkelt mamma till 5-åringen.

Annars hade de ju känt varandra i 20 år och hon var rätt lik 20-åringen... 😁
Men de kanske bara har gått till samma läppfixare...
Citera
2021-02-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBennn
Det var min fostermamma som var med idag. Jag har känt henne i 19,5 år.

Hon är en väldigt god människa och menar väl men som hon själv sa så hade hon inte koll, jag tror hon började spela för att hantera stressen vilket bara gjorde det värre. Men nu har hon sålt huset för 2,4 miljoner och flyttat till Småland. Hon går i pension i april och har nu en stabil ekonomi.

Programledaren Magnus var riktigt schysst och det var intressant att se hur det hela gick till bakom kulisserna.

Jag måste säga att det var ett helvete att tömma huset/gården, slängde massa tungt skit i containrar från 4 på morgonen till 2 på natten i flera veckor.

Berätta mer - var det något större fel på BMW cabben? Mil?

O matpengar 10,000 kr/mån - är det mörkat spel eller hur mycket o vad äter hon/dom hur
många dom nu var - som hon bor är det väl inte så lätt att åka på lokal o äta varje dag o
gården borde ge ett bra mått av dagligt käk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in