2021-02-10, 16:38
Medlem
Hur kan de inte ta upp att dottern är 20 år och borde kanske kunna bidra lite själv om hon bor hemma ?
Citera
2021-02-10, 17:26
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredvilles
Känner igen killen från i dag, har han varit med i tidigare avsnitt ?
Han hade några gitarrer som han fick sälja då, är det samma kille ?

Trodde också det var samma kille först då jag såg reklamen, men troligtvis är de enbart väldigt lika.

Stackars dotter, hoppas jobbet hon fick kan göra att hon kan flytta hemifrån, skapa egna förutsättingar och komma ifrån den där tafatte idioten till pappa. Han ljög om bilen, vägrar sälja den och nu helt plötsligt har han sålt den och fått dubbel så mycket... har svårt att tro det. Hur kan en bil betyda så mycket, mer än dottern som intrycket gav. Hur i helvete hade han lyckats få en partner? Han lär ju inte få träffa sin andra dotter så mycket mer heller nu med tanke på hur jävla slö och oförmägen han verkar vara.
Citera
2021-02-10, 22:11
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
När Aftonbladet når Peter har han glädjande nyheter om bilen.
– Jag har sålt den nu och fick dubbelt så mycket jämfört med vad jag blev erbjuden under inspelningen.

Skall vi verkligen tro på detta?
Han är säkerligen en mytoman också.
Väldigt knepigt avsnitt för övrigt.
Han blev ju erbjudanden mellan 40-50K och om det han nu säger stämmer så har han fått mellan 80-100K för den. Tycker det verkar mycket osannolikt, han yrade ju om att den kommer bli ett samlarobjekt vilket jag har svårt att tro. Dessutom är den inte i originalskick vilket gör det hela än mer osannolikt.
Citera
2021-02-13, 15:48
Medlem
.-.-.s avatar
Vilket skämt det här senaste avsnittet, han skriver över bilen på brorsan och försöker undanhålla den för Lyxfällan teamet. Han ljuger dom rakt upp i fejan, ändå fortsätter dom ge honom hjälp.

Dom skulle ha packat ihop i samma sekund som dom fick veta det här om bilen, han ville aldrig ha nån hjälp. Det va nog en av dom mest deprimerande människor jag sett, va som att se en zombie.

Lyxfällan va bra tidigare när deltagarna tvingades sälja allt utom sängen för att beta av skulderna. Idag får dom själva välja vad dom vill göra sig av med och oftast blir det bara lite skrot.
Citera
2021-02-14, 12:51
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Vilket skämt det här senaste avsnittet, han skriver över bilen på brorsan och försöker undanhålla den för Lyxfällan teamet. Han ljuger dom rakt upp i fejan, ändå fortsätter dom ge honom hjälp.

Dom skulle ha packat ihop i samma sekund som dom fick veta det här om bilen, han ville aldrig ha nån hjälp. Det va nog en av dom mest deprimerande människor jag sett, va som att se en zombie.

Lyxfällan va bra tidigare när deltagarna tvingades sälja allt utom sängen för att beta av skulderna. Idag får dom själva välja vad dom vill göra sig av med och oftast blir det bara lite skrot.
S.28 A.8 Peter.
Ja, jag reagerade också över detta. Så han ställde över den på sin bror, det framgick ju inte i programmet. Jag blev förbannad dels på den synnerligen korkade killen (Peter) men även på produktionen, som bara borde sagt att antingen ser du till att få sålt bilen eller få hit bilen annars så avbryter vi här och nu. Det där att bara skriva över den är ju en form av bedrägeri. De borde ju sagt att vi kan hämta bilen för dig och köra ner den till försäljning och du och din bror ser till att skriva tillbaka den på dig, NU!

Tycker lite synd om dottern, hoppas verkligen att hon ser till att komma därifrån och skapa sig ett eget liv. Tycker även synd om hans femåriga dotter, han saknar nog förmåga att ta hand om någon annan på ett adekvat sätt.

Vidare så blir jag förbannad på folk som skyller på sina diagnoser (var väl ADD i detta fall), det är bara ett sätt att putta ifrån sig det egna ansvaret. Att man inte förstår vad som står i ett avtal är inget att skylla på, jag tror nog ändå att han var fullt medveten om hur lån fungerar.

Sen undrar jag lite över kompisen Jane, undrar hur mycket hon lånat till honom, sen undrar jag om de haft något ihop tidigare? Känns lite så på sättet de beter sig mot varandra.
Citera
2021-02-14, 14:25
Medlem
Jag fattar seriöst inte hur i hela friden alla deltagare i det här programmet lyckas få ut så pass stora lån (ibland 200k+). Det är ruskigt svårt att få ut ens över 10k om man inte redan har väldigt bra inkomst och inga betalningsanmärkningar.
Citera
2021-02-14, 14:41
Medlem
dentages avatar
Personligen tycker jag programmet exploaterar människor som hamnat i ekonomiska problem. Varje gång jag ser programmet får jag en klump i magen och mår dåligt över hur andra kanske sitter framför sina TV apparater, pekar finger och skrattar åt dom i TV. Programmet hänger ut människor som inte kan sköta sin ekonomi. Sedan kan folk där dom bor tissla och tassla om dessa bakom ryggen på dom.
Citera
2021-02-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Han blev ju erbjudanden mellan 40-50K och om det han nu säger stämmer så har han fått mellan 80-100K för den. Tycker det verkar mycket osannolikt, han yrade ju om att den kommer bli ett samlarobjekt vilket jag har svårt att tro. Dessutom är den inte i originalskick vilket gör det hela än mer osannolikt.

Jag köpte bilen..
Citera
2021-02-14, 19:38
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S60raw
Jag köpte bilen..
Jaha, och du betalde mellan 80-100 K för en bil som gått 27K mil?
Citera
2021-02-14, 19:44
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Personligen tycker jag programmet exploaterar människor som hamnat i ekonomiska problem. Varje gång jag ser programmet får jag en klump i magen och mår dåligt över hur andra kanske sitter framför sina TV apparater, pekar finger och skrattar åt dom i TV. Programmet hänger ut människor som inte kan sköta sin ekonomi. Sedan kan folk där dom bor tissla och tassla om dessa bakom ryggen på dom.
Det finns 28 säsonger av Lyxfällan, deltagandet är helt frivilligt och alla vet att det inte välgörenhets - TV så deltagarna får väl så vackert skylla sig själva.
Citera
2021-02-14, 19:45
Medlem
Uppfattade Jane som stadiga damen - vad hon nu ser i en sån här jävla loser som dessutom är
postgiropappa - eller så är hon helt enkelt mamma till 5-åringen.

Var volvon en S60 (de har fula bakdörrar o det fick även S80 sen) - men färgen var jävligt juste

Tjänar man så jävla bra på att byta däck o o lägga däck på fälgar.
Citera
2021-02-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jaha, och du betalde mellan 80-100 K för en bil som gått 27K mil?

Bilen är en samlarbil.
En av väldigt få flashgröna s60r manuella med lucka och orginal sportpaket.
Jag gav 80 för bilen och det var ett väldigt bra pris..

Läs på lite om bilen innan du uttalar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in