Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Ursäkta att jag bryter mig in här i er diskussion. Men det finns en del i den här fruktansvärda tragedin som gör mig fundersam = att H valde att bli strypt (!!!) och O att hänga sig, istf att skaffa tabletter och ta en överdos båda två. Eller heroin som finns att köpa så gott som överallt.
För att detta överjävliga kunde hända och att t.o.m papper skrivas och undertecknas av båda, måste ju innebära att båda led av depression och drog ner varandra i djupet.
Det är så teatraliskt mitt i allt elände. Både H och barnen låg fint nerbäddad i sina sängar.
Det tror jag de gjorde - led av depression - och att en part dödar den andra är inte unikt.
Ses i Quebec, ses i Tyskland, ses i USA.
I Quebec försökte hon sig på en vals om oskuld men fick livstid. I de andra finns gemensamma avskedsbrev likt Bjärred där modern skriver och förklarar ihop med maken.
Vi vet inte ens om hon valde utifrån planering. Hon har varit med och dödat barn, aktivt el passivt:
Om hon gör ett misslyckat Su så lär hon vara väldigt desperat. Hon lär vara ännu mer desperat om döttrarna är döda.
När det kommer till mfs så kan man se mycket allvarliga Su-försök.
Men mamman misslyckas och överlever.
Att en partner väljer att dödas sker i drogat el nedsövt tillstånd ses i de ex jag nämnt.
Kan inte se det skönare att bli skuren med kniv, dränkt or what ever.
Jag tror också att man inte ska försöka applicera sin friska förskräckelse på paret och den situation de står i.
Det är patologiskt.
Men damerna kan de också vid familicide dvs den som fixar och donar både med kramdjur runt barnen, blomma i handen på gubben innan hon gör exit sist.
Teatraliskt eller ej men hon arrangerade och fixade det mesta (annat fall i USA).
Hanna vill dö och hon är medspelare.
Om det nu finns su-pakter är det inte så värst märkligt att två individer
tyvärr enas och alla är inte romantiska tonåringar som
tyvärr sett på nån film och rycks med.
Det finns äldre som
tyvärr vill dö pga av livsleda, att partnerns funktioner sviktar osv.
Ordet "tyvärr" kursiverat för att jag anser inte att det finns nåt rart i Su oavsett ålder, det är snarare tragiskt:
För att...
Människor påverkar varandra, speciellt om banden är tighta och de isolerar sig.
Pessimism kan vara smittsamt, en deprimerad kan dra ner en annan person - det blir en nedåtgående trend.
Jag tror de är varandras mycket dåliga rådgivare.
För att...
Glorifiera döden är liksom inte my cup of tea.
Jag anser att su-prevention är A och O.
Om människor uppmärksammas, om människor får hjälp så kanske det kan rädda nån. Här drabbade det till och med två stackars barn, två suicidala föräldrar utvidgade och mördade sina döttrar.
Edit.
Har skrivit om en kinesisk familj där hon lämnar brev till olika personer. Minns inte om hon var läkare el hur det nu var.
De hittar barnen på madrass på golvet, äldre dottern i sin säng. Plastpåsar över huvudet, drogade innan antar jag.
Föräldrarnas ben sammanbundna med varandra i dubbelsängen.