Citat:
Lite mer utförlig information kring ditt inlägg där du snedseglar fullständigt. Det är rätt många här som påstått att Oskar ströp ihjäl Hanna för att ”hjälpa henne” att dö...
En ”barmhärtig handling” mot någon som påståtts vilja dö.... Hur absurt det än låter.
Att det även finns de, som i strid med presenterade fakta och sunt förnuft, även hävdat att strypmordet av Hanna var självmord finns det också.
En ”barmhärtig handling” mot någon som påståtts vilja dö.... Hur absurt det än låter.
Att det även finns de, som i strid med presenterade fakta och sunt förnuft, även hävdat att strypmordet av Hanna var självmord finns det också.
Hanna är inte ett offer - hon är en mördare.
De som är offer i Bjärred är barnen.
Att förvanskas via äldre inlägg och delge halva sanningar vinner du ingen mark på.
Inledningsvis var det så att jag trodde att H var lika kompetent att ta livet av sig likt många andra suicidala.
Det var hon inte.
Det finns sömntabletter med i bilden och om hon sen misslyckats fullständigt vet vi inte.
Vi vet att O däremot stryper mördaren H.
Att blanda in mig i en diskussion och åberopa att O utövade barmhärtighetmord på H kan du fetglömma.
Jag faller inom ramen av de som känner full aversion mot aktiv dödshjälp, jag arbetar utifrån parollen att rädda liv och förhindra lidande - och jag anser att prevention är A och O när det kommer till suicid.
Det sammanfaller väldigt följsamt med andra ord.
Om jag anser att dråp, mord eller vad nu en domstol dömer (om gärningsperson/er överlever) är fel så kommer jag heller aldrig tycka att det är korrekt att varken döda barn eller strypa mördare som Hanna.
Om sen nån tycker synd om H är deras issue.
Du själv verkar ha barmhärtighet i överflöd ang H såsom du et al överfokuserar på hur oskyldig, liten och rar hon framställs.
Jag gör det inte av den enkla anledningen att hon vill mörda sina barn ihop med O.
Det är nämligen en förfärlig handling.
Barmhärtighetsmord Bjärred som klassificering innebär en förvrängd syn på tillvaron hos föräldrarna gentemot barnen.
Det har överhuvudtaget inte med nåt tycka-synd-om att göra.
Du verkar inte riktigt greppa innebörden av empati överhuvudtaget.
Är det svårt att förstå skillnaden så bör du nog be om extern support för du blandar äpplen och päron på ett sätt som inte är riktigt sunt.
Senast redigerad av develi 2021-02-15 kl. 15:38.
Senast redigerad av develi 2021-02-15 kl. 15:38.