2021-02-16, 21:29
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siidney
Skottlossningen skedde precis vid bakside-porten p Tulegatan 16, ett av tuletornen. Den skjutne sprang in p Amida. Jag sg det hndelsefrloppet och har pratat med polisen.
Bakside-porten? Var allts?

https://goo.gl/maps/UVsXVGqxsjkbXNKA9
Citera
2021-02-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Bakside-porten? Var allts?

https://goo.gl/maps/UVsXVGqxsjkbXNKA9

Antar att han menar p torget mellan tuletornen och kina haket.
r som en lekplats dr typ.
Citera
2021-02-16, 21:43
Medlem
8 civilare och 3 mlade bilar nu, fattar inte varfr s mnga p plats nu.
Citera
2021-02-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom sker en Toyota Prius. Men jag fattar inte hndelsen. Det sgs vara minst 4 skott. Offret var talbar, hur i *****e kan man tala om man har ftt 4 skott i sig?

Jag hade dtt p flcken. Dliga skyttar, det hr ger bara sjukvrden en massa ondigt jobb.
Toyota Prius - grym getaway-car
Citera
2021-02-16, 21:59
Medlem
Karta ver var skjutningen skedde samt tillflyktsrestaurangen Amida p Tuletorget:

imgur.com/a/tKb6nxG
Citera
2021-02-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfart
Antar att han menar p torget mellan tuletornen och kina haket.
r som en lekplats dr typ.

Stmmer, jag sg han springa frn drr-omrdet p tornet 16
Citera
2021-02-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Toyota Prius - grym getaway-car

Ja men den var stulen, skyttarna hittade kanske ingen frsig BMW. Skyttarna kan ha varit i tidsnd och ftt reda p att den skjutne fanns i omrdet och fick ge sig dit i all hast.

Det gller ocks att ha ett ntverk som rapporterar.
Citera
2021-02-16, 22:03
Medlem
Har fr mig att nr Bredng attackerade stberga i ett garage i stberga fr ntt r sen s anvndes ven dr en Prius. (En dd och en skadad).
Citera
2021-02-16, 22:09
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Fyra fem skott och en kille som sprang frbi SATS p Tulegatan i Sundbyberg. Massor av vittnen. Men till vad? Vad hnde innan?

Men vad sjukt. Jag jobbar p SATS Tule och har gjort s i flera r. Detta omrde r ett YTTERST stdat sdant, det r mnga bilar i omlopp dock d det r ngot av en knutpunkt fr norrort nrmast stan. Mycket fretag och restauranger.
Citera
2021-02-16, 22:12
Medlem
Sho-zs avatar
Killarna Faye Knogis hnger mycket i dom delarna, just vid Tuletorget i Sundbyberg.
Det hade ju inte varit nn hgoddsare p nn av dom.
Centrala Sundbyberg r ju jkligt lugnt annars. Det r vl mest hulliganer som huserar i den byn, och dom slss sllan p hemmaplan.
Citera
2021-02-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Men vad sjukt. Jag jobbar p SATS Tule och har gjort s i flera r. Detta omrde r ett YTTERST stdat sdant, det r mnga bilar i omlopp dock d det r ngot av en knutpunkt fr norrort nrmast stan. Mycket fretag och restauranger.
Restaurang Lilla Rtt drar tyvrr dock mycket folk ifrn orten. Rissne, Hallonbergen men ven Rinkeby och Tensta troligen. Tror nog att Tuletornen, dr skotten verkar ha fallit, kan vara populra bland ortenfolk som kommit upp sig lite.
Citera
2021-02-16, 22:19
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Px77
Restaurang Lilla Rtt drar tyvrr dock mycket folk ifrn orten. Rissne, Hallonbergen men ven Rinkeby och Tensta troligen. Tror nog att Tuletornen, dr skotten verkar ha fallit, kan vara populra bland ortenfolk som kommit upp sig lite.

Man skiter inte dr man ter, och babbar som "kommit upp sig lite" r mycket vl medvetna om det. Dessutom om det gller folk som kommit upp sig s pass att de har rd med nyproduktion i Sumpan. Knappast lokalboende. Troliga r att bde BO och GM r frn helt andra platser, och skjutningen rkade som mnga andra numer, ske i ett helt och hllet tidigare lugnt omrde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in