2021-02-16, 21:29
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siidney
Skottlossningen skedde precis vid bakside-porten på Tulegatan 16, ett av tuletornen. Den skjutne sprang in på Amida. Jag såg det händelseförloppet och har pratat med polisen.
Bakside-porten? Var alltså?

https://goo.gl/maps/UVsXVGqxsjkbXNKA9
Citera
2021-02-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Bakside-porten? Var alltså?

https://goo.gl/maps/UVsXVGqxsjkbXNKA9

Antar att han menar på torget mellan tuletornen och kina haket.
Är som en lekplats där typ.
Citera
2021-02-16, 21:43
Medlem
8 civilare och 3 målade bilar nu, fattar inte varför så många på plats nu.
Citera
2021-02-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom söker en Toyota Prius. Men jag fattar inte händelsen. Det sägs vara minst 4 skott. Offret var talbar, hur i *****e kan man tala om man har fått 4 skott i sig?

Jag hade dött på fläcken. Dåliga skyttar, det här ger bara sjukvården en massa onödigt jobb.
Toyota Prius - grym getaway-car
Citera
2021-02-16, 21:59
Medlem
Karta över var skjutningen skedde samt tillflyktsrestaurangen Amida på Tuletorget:

imgur.com/a/tKb6nxG
Citera
2021-02-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfart
Antar att han menar på torget mellan tuletornen och kina haket.
Är som en lekplats där typ.

Stämmer, jag såg han springa från dörr-området på tornet 16
Citera
2021-02-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Toyota Prius - grym getaway-car

Ja men den var stulen, skyttarna hittade kanske ingen fräsig BMW. Skyttarna kan ha varit i tidsnöd och fått reda på att den skjutne fanns i området och fick ge sig dit i all hast.

Det gäller också att ha ett nätverk som rapporterar.
Citera
2021-02-16, 22:03
Medlem
Har för mig att när Bredäng attackerade Östberga i ett garage i Östberga för nått år sen så användes även där en Prius. (En död och en skadad).
Citera
2021-02-16, 22:09
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Fyra fem skott och en kille som sprang förbi SATS på Tulegatan i Sundbyberg. Massor av vittnen. Men till vad? Vad hände innan?

Men vad sjukt. Jag jobbar på SATS Tule och har gjort så i flera år. Detta område är ett YTTERST städat sådant, det är många bilar i omlopp dock då det är något av en knutpunkt för norrort närmast stan. Mycket företag och restauranger.
Citera
2021-02-16, 22:12
Medlem
Sho-zs avatar
Killarna Faye å Knogis hänger mycket i dom delarna, just vid Tuletorget i Sundbyberg.
Det hade ju inte varit nån högoddsare på nån av dom.
Centrala Sundbyberg är ju jäkligt lugnt annars. Det är väl mest hulliganer som huserar i den byn, och dom slåss sällan på hemmaplan.
Citera
2021-02-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Men vad sjukt. Jag jobbar på SATS Tule och har gjort så i flera år. Detta område är ett YTTERST städat sådant, det är många bilar i omlopp dock då det är något av en knutpunkt för norrort närmast stan. Mycket företag och restauranger.
Restaurang Lilla Rött drar tyvärr dock mycket folk ifrån orten. Rissne, Hallonbergen men även Rinkeby och Tensta troligen. Tror nog att Tuletornen, där skotten verkar ha fallit, kan vara populära bland ortenfolk som kommit upp sig lite.
Citera
2021-02-16, 22:19
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Px77
Restaurang Lilla Rött drar tyvärr dock mycket folk ifrån orten. Rissne, Hallonbergen men även Rinkeby och Tensta troligen. Tror nog att Tuletornen, där skotten verkar ha fallit, kan vara populära bland ortenfolk som kommit upp sig lite.

Man skiter inte där man äter, och babbar som "kommit upp sig lite" är mycket väl medvetna om det. Dessutom om det gäller folk som kommit upp sig så pass att de har råd med nyproduktion i Sumpan. Knappast lokalboende. Troliga är att både BO och GM är från helt andra platser, och skjutningen råkade som många andra numer, ske i ett helt och hållet tidigare lugnt område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in